Onvolledige omschrijving webshop, kosten retourzending

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:24

Het probleem is dat een kleur enorm kan verschillen per beeldscherm. Ook bruin en zwart.

Missende info is niet hetzelfde als verkeerde info. Om van ''Flase advertising'' te spreken moet het gaan om verkeerde info.

Ik denk niet dat je in je recht staat. Persoonlijk zou ik het ook niet vragen en de fout bij me zelf neerleggen.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:58

Niet slim van beide partijen, dit kunnen ze zich beiden aanrekenen.

Wie de wet dit aanrekent, geen idee. Ik ben wel benieuwd naar het correcte antwoord met juridische onderbouwing.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Onvolledige omschrijving webshop, kosten retourzending

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 15:09

Voor 7 euro ga ik me geen juridische procedure op de hals halen. :)

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Onvolledige omschrijving webshop, kosten retourzending

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:24

De webshop had de kleur erbij moeten vermelden, daarin zitten ze sowieso fout. Staat gewoon wettelijk geregeld (weet alleen eventjes niet meer welke uit mn hoofd).

Ik weet alleen niet hoe het zit met de retourkosten van het product. Dus daar kan ik je helaas niet vesl verder mee helpen.

Wel heel vervelend ts, maar dus inderdaad nooit op afbeeldingen afgaan. Staat het niet vermeld, dan gewoon ergens anders bestellen.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:23

upendo schreef:
Voor 7 euro ga ik me geen juridische procedure op de hals halen. :)


Ik beweer ook nergens dat je dat wel zou moeten doen hè :)

Ik bedoel te zeggen dat ik hoop op een antwoord van een werkelijk juridisch onderlegde bokker. Want met enkel rechtvaardigheidsgevoel ben jij niet geholpen.
Laatst bijgewerkt door Boras op 18-09-18 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Onvolledige omschrijving webshop, kosten retourzending

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 16:27

Weet ik! :)

Ik heb zojuist een mail gekregen waar ik geen touw aan vast kan knopen; 'Ik heb een melding gemaakt bij de bank u geld is terug en u word geblokkeerd'

Ik verwacht niet dat hier nog iets uit komt.

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Onvolledige omschrijving webshop, kosten retourzending

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:31

De communicatie vind ik nog veel vreemder dan het wel/niet vergoeden van de verzendkosten, wat een rare reacties!

future_vet
Berichten: 2615
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:33

upendo schreef:
Weet ik! :)

Ik heb zojuist een mail gekregen waar ik geen touw aan vast kan knopen; 'Ik heb een melding gemaakt bij de bank u geld is terug en u word geblokkeerd'

Ik verwacht niet dat hier nog iets uit komt.


Wordt steeds nieuwschierig welke webshop het is

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 16:37

Charaz schreef:
De communicatie vind ik nog veel vreemder dan het wel/niet vergoeden van de verzendkosten, wat een rare reacties!

Ik ook... :=

Ik ga er ook inderdaad nooit meer bestellen. :')
Misschien ben ik ook wel een zeurklant, maar na een week moest ik zelf al mailen waar het pakket bleef, toen bleek dat er spullen niet leverbaar waren en dat geld duurde ook even voor het terugkwam en nu dit. :7

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:38

future_vet schreef:
upendo schreef:
Weet ik! :)

Ik heb zojuist een mail gekregen waar ik geen touw aan vast kan knopen; 'Ik heb een melding gemaakt bij de bank u geld is terug en u word geblokkeerd'

Ik verwacht niet dat hier nog iets uit komt.


Wordt steeds nieuwschierig welke webshop het is


Ik ook :')

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 16:41

Ik PB jullie even, als ik de verzendkosten morgen teruggestort krijg is het een soort van opgelost en vind ik openbare online naming and shaming niet zo netjes..

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Onvolledige omschrijving webshop, kosten retourzending

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:08

Dit moet bijna een webshop zijn die als hobby wordt gehouden. Deze teksten klinken als een puber...

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Onvolledige omschrijving webshop, kosten retourzending

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 17:14

Ze heeft hem al meerdere jaren en staat soms ook op Duitse beurzen dus helaas.. :=

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:23

Ook uk vind de communicatie van deze webshop op zijn zachtst gezegd bijzonder. Zo ga je toch niet met je klanten om?

Mag ik ook pb? Dit verhaal komt me helaas bekend..

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Onvolledige omschrijving webshop, kosten retourzending

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:29

Welke webshop was dit?
Wat een enorm onprofessioneel bedrijf als ik dit zo lees! Bah

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:57

Ik heb eens bij een zeer bekende webshop teugels besteld en die bleken van die stopjes te hebben elke 20cm. Ik wilde gladde teugels. Ondanks dat het op de foto niet te zien was én niet in de tekst stond heb ik toch de retour kosten niet vergoed gekregen.
Communicatie ging wel wat normaler en ik mag er ook nog bestellen :D

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:05

upendo schreef:
Weet ik! :)

Ik heb zojuist een mail gekregen waar ik geen touw aan vast kan knopen; 'Ik heb een melding gemaakt bij de bank u geld is terug en u word geblokkeerd'

Ik verwacht niet dat hier nog iets uit komt.


Buiten de kosten...what the hell!? Bij zoiets wil je toch nooit meer iets bestellen.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:20

upendo schreef:
Ik PB jullie even, als ik de verzendkosten morgen teruggestort krijg is het een soort van opgelost en vind ik openbare online naming and shaming niet zo netjes..


Netjes van je! Ze maken een domme fout, ze zijn absoluut niet beleefd, dus super dat je ze niet online aan de schandpaal nagelt met naam en toenaam. Jij laat in ieder geval zien dat het niet aan jou ligt. Heb je je 7 euro niet mee terug, maar goed.

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 20:25

upendo schreef:
Ja, dat is het vage. Ik heb dus het voorstel gedaan dat zij de retourkosten voor hun rekening namen waarna ik een mail kreeg met (letterlijk): 'hej stuur terug en bestel nooit meer alstublieft'

Nu krijg ik dus alleen het geld van het product teruggestort..


Niet erg professioneel maar ergens begrijp ik hen wel.
Ik had laatst ook een product retour gestuurd waarbij ze op de website hadden gezet verzendkosten worden niet terugbetaald. Heb ze een stukje teruggestuurd met wat juridisch mag en wat niet. Hierop kreeg ik na een dag een bericht dat mijn mail failure was voor het afleveren van de mail. Kortom ze hebben me geblokkeerd. Zeker toen mn vriend later een bericht stuurde over een product toen kreeg ie direct antwoord. Zij horen gewoon de verzendkosten (voor toesturen naar jou) terug te betalen.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Onvolledige omschrijving webshop, kosten retourzending

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 10:16

De verzendkosten staan er inmiddels bij en de kleur is nu wel bij het product gezet. Al met al ondanks de gebrekkige communicatie wel opgelost dus! :)

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Onvolledige omschrijving webshop, kosten retourzending

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:41

Ik snap de webshop eigenlijk wel. Ik heb zelf ook een webshop en de algemene voorwaarden door een advocaat na laten kijken of het officieel goed is. De verzendkosten van het NAAR de klant opsturen moet een webshop WEL vergoeden. De verzendkosten van het TERUG sturen, dus bij RETOUR hoeft een webshop NIET te vergoeden.

Dit is meer dan logisch. Stel jij besteld een bit. Bit is niet de juiste maat en je wilt het retour sturen.

De webshop betaald jou dan de verzendkosten heen en het bedrag van het bit terug. = verlies van 1x verzendkosten voor de webshop

Als de webshop ook de retour verzendkosten zou moeten vergoeden, zou dat dus betekenen dat ze 2x verzendkosten verlies maken. De klant zou dan helemaal niets hoeven te betalen, waardoor de drempel om "zomaar" iets te bestellen en terug te sturen verdwijnt. Het kost de klant immers helemaal niets. Maar voor de ondernemer is dit een regelrechte ramp...

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Onvolledige omschrijving webshop, kosten retourzending

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:44

Mvdende, dat lijkt me in het geval van een bit wat je zelf in de verkeerde maat besteld inderdaad logisch. Echter nu gaat het om iets waar geen goede productomschrijving bij staat en de webshop dus fout zit, niet de koper. Dan lijkt het me rechtvaardig dat de webshop voor de eigen fout moet opdraaien.

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Onvolledige omschrijving webshop, kosten retourzending

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 10:50

Als er geen kleur bij staat had ts ook kunnen navragen.
Maar goed, de communicatie is wel bijzonder maar als je straks je geld terug hebt zou ik het erbij laten.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-18 10:57

snuffie123 schreef:
Mvdende, dat lijkt me in het geval van een bit wat je zelf in de verkeerde maat besteld inderdaad logisch. Echter nu gaat het om iets waar geen goede productomschrijving bij staat en de webshop dus fout zit, niet de koper. Dan lijkt het me rechtvaardig dat de webshop voor de eigen fout moet opdraaien.

Dit. :)

Op de foto oogde de kleur bruin. Dan ga ik niet navragen of het mogelijk een andere kleur kan zijn. Achteraf misschien niet doordacht genoeg, maar hey. :)

Geld is terug. Dus voor mij is het zo afgerond.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Onvolledige omschrijving webshop, kosten retourzending

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 11:13

Helaas zit er idd wel eens kosten aan. Tegenwoordig controleer ik dat anders te voren en overweeg ik dat risico of nestel ergens anders waar retourneren wel gratis of in een winkel kan. Fijn dat het nu is opgelost (nu wel alles terug?). Ben wel benieuwd ook welke shop het is want gezien de reacties hoef ik daar niet mee in zee.