dunne plastic wandbescherming trailer bevestigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

dunne plastic wandbescherming trailer bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 18:27

Ik heb 2 jaar geleden mijn hele trailer op laten knappen. Een nieuwe bodem met gelijmde rubberen mat, nieuwe remmen, bekabeling , nieuwe wanden en klep
Nu heeft mijn paard helaas al een keer nadat een busje er ontzettend dicht opreed een keer tegen de zijwand geschopt en is die geschaafd. Super zonde !

Nu heb ik een rol van +- 50 cm hoog wit glad dun plastic achtig spul op rol ( geen rubber en geen foam, echt plastic op een rol) gevonden in de schuur. Ook heb ik een rol met dikker zwart rubber maar dit is iets lager en ik twijfel of het voldoende is om voor beide wanden te gebruiken. Het wit heeft ook mijn voorkeur aangezien de binnenkant van de trailer wit ( en dus ruimer en frisser oogt) is

Zal zo`n dunner plastic nut hebben als bescherming en hoe bevestig ik zoiets? Het is geen folie, wel dikker en ik heb geen idee waarvoor het gebruikt is geworden

Afbeelding

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:47

Denk je dat dat een kras van een ijzer kan voorkomen? Dan erop lijmen/kitten en anders wat anders zoeken.
Ik heb rubber trapbescherming die verstevigd is met diverse nylon tussenlagen. Komt bij Bos Rubber vandaan.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: dunne plastic wandbescherming trailer bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 18:56

Het is dunner dan het rubber wat ik heb, of het snel stuk gaat weet ik niet het is vrij stevig en mijn paarden hebben geen ijzers achter dus ik denk dat het wel stevig genoeg is daarvoor.
Heb jij jouw rubber tot op de bodem en dan onderen gekit of iets hoger dan de bodem gelijmd?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: dunne plastic wandbescherming trailer bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:19

Helemaal tot onderin omdat daar door ijzers de meeste beschadigingen komen te zitten. Is met goede kit door Zuidzijde Trailers helemaal afgekit. Het rubber zelf zit ook gekit en bovenrand ook om te voorkomen dat er vocht tussen komt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 16:21

:D Zuidzijde heeft mijne ook opgeknapt 2 jaar geleden. Ik ga hun bellen

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: dunne plastic wandbescherming trailer bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 06:46

Als er geen canvas versteviging laag in zit, heb je grote kans dat het kapot getrapt word.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: dunne plastic wandbescherming trailer bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 06:48

Als er geen canvas versteviging laag in zit, heb je grote kans dat het kapot getrapt word.
Dit lijkt op spul wat gediend heeft als transportband in een fabriek en dat is wel sterk genoeg

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 07:37

Karreman schreef:
Als er geen canvas versteviging laag in zit, heb je grote kans dat het kapot getrapt word.
Dit lijkt op spul wat gediend heeft als transportband in een fabriek en dat is wel sterk genoeg



Nee geen canvas. In het zwarte rubber wat ik heb wel maar wit het mijn voorkeur. Grote kans dat dit witte transportband is.
Bedoel je wel of niet dik genoeg? Zo ja gewoon erop kitten?

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: dunne plastic wandbescherming trailer bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:24

Dikte zegt niks over sterkte, maar als je er met bv een tang een scheur in kunt maken dan is het niet erg sterk. Ik zou het zowiezo naast lijmen/kitten rondom langs de randen vastschroeven, bv om de 15 cm een kort spaanplaatschroefje

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: dunne plastic wandbescherming trailer bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 19:26

Het is vrij sterk. Hoe bedoel je met tang in scheuren? Rand vastpakken en trekken? Nee dat gebeurd niet

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: dunne plastic wandbescherming trailer bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:38

Dan zal het sterk genoeg zijn