Trailer zijwanden vervangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Trailer zijwanden vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 15:48

Mijn trailer de zijwanden (vooral links) is wat verrot.

Nu beweerde diegene waar die de trailer keurt. Dat je ipv vervangen beter een nieuwe/andere trailer kan kopen.

Het vervangen van zijwanden kan toch nooit duizende euro’s kosten..

Wie heeft wel eens trailer zijwanden laten vervangen?

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Geen idee of het hier goed staat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:54

Wat vervelend dat de wanden verrot zijn. Als de bodem en het geraamte nog goed zijn, zou ik de zijwanden vervangen. Mijn vader heeft dat bij onze trailer ook gedaan. Hij heeft het miltiplex op maat laten zagen en het er zelf ik gezet en geschilderd. Ik weet niet hoe handig je bent, maar zelf doen kan een mooie en goedkopere optie zijn :)

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:02

Mijn trailer is vorig jaar volledig opnieuw opgebouwd, zijwanden en bodem, alleen het deurtje en de achterklep niet. Mijn vriend heeft dit zelf gedaan, ik denk dat we alles bij elkaar zo'n € 1.200 kwijt waren (mulitplex platen, verf, kit, rubbermat, trapbescherming,wrapfolie, schroeven etc). We hebben hem met wrapfolie beplakt, hij is van saai grijs naar hoogglans zwart gegaan <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Moratoetje op 16-04-18 16:23, in het totaal 3 keer bewerkt

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Trailer zijwanden vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:07

Hier ook 2 zijwanden laten vervangen incl. nieuwe trapbescherming en kwamen ook rond €1200,- inderdaad.

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailer zijwanden vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:22

Ik heb ook alle wanden en klep laten vervangen. Tevens verlichting aan laten passen, al met al 1400 euro. Trailer is nu weer als nieuw en voor dat bedrag koop ik geen goede trailer

PrizTwir
Berichten: 2397
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:31

Wij hebben nieuwe zijwanden, trapbescherming en een nieuwe bodem er in laten zetten. Dat was ook zo'n 1200 euro. Eerst wilde ik wel graag een andere trailer, maar dan is het opnieuw opbouwen wel goedkoper. En hij ziet er weer super uit.

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:12

Ik laat binnenkort 1 zijwand vervangen bij een officiele trailerboer.. De rest van de trailer is tip top in orde.. dus dat is het wel waard.. Kosten zijn rond de 700 euro..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 21:38

De trailer is verder ook prima alleen de linkerzijde is wat verrot.. maar snap niet dat gezegt wordt gaat zo veel kosten dat je nieuwe beter kan kopen..

Voor 1200 koop ik geen nieuwe trailer. Hooguit een andere 2e handse

Dionnevdkaal

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 21:43

plutolover schreef:
De trailer is verder ook prima alleen de linkerzijde is wat verrot.. maar snap niet dat gezegt wordt gaat zo veel kosten dat je nieuwe beter kan kopen..

Voor 1200 koop ik geen nieuwe trailer. Hooguit een andere 2e handse

Met verrotte zijwanden *D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 21:53

Dionnevdkaal schreef:
plutolover schreef:
De trailer is verder ook prima alleen de linkerzijde is wat verrot.. maar snap niet dat gezegt wordt gaat zo veel kosten dat je nieuwe beter kan kopen..

Voor 1200 koop ik geen nieuwe trailer. Hooguit een andere 2e handse

Met verrotte zijwanden *D


Ja dat was mijn idee ook..

Gelukkig zijn mijn pa en vriendlief ook heel handig en anders weet ik nog iemand. Dus hopelijk kunnen we er nog wat mee. En ga ik sparen voor een aluminium trailer.

Komende jaren zou die minder gebruik worden. Me hafje is 20 en sta op een super accomodatie mocht ik wedstrijdje willen kan t bij een stal in de buurt waar ik lopend na toe kan.

En t veulen wat ik ga kopen dat komg zodra die de opfok in is, als goed is niet meer trailer op, alleen om te oefenen

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:06

plutolover schreef:
De trailer is verder ook prima alleen de linkerzijde is wat verrot.. maar snap niet dat gezegt wordt gaat zo veel kosten dat je nieuwe beter kan kopen..

Voor 1200 koop ik geen nieuwe trailer. Hooguit een andere 2e handse

Omdat die garage meer verdient aan het leveren van een nieuwe trailer.

Ik heb vijftien jaar geleden een trailer volledig opnieuw gebouwd voor ongeveer 2000 euro maar dan compleet met remsysteem, nieuwe elektrische installatie en deels opnieuw verzinken en stralen, schopperen van het ijzerwerk.

Overigens is die foto van het losse chassis wel een schoolvoorbeeld van hoe een correct chassis gebouwd is, met de trekbalken volledig doorlopend tot de achterbalk. Hier zie je hoe het hoort en dit kan iedereen als referentie gebruiken om het basisontwerp van een trailer te beoordelen. Houden die balken eerder op dan de achterste as, goedkoop ontwerp.

Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:07

Als je het zelf gaat doen, zou ik alleen wel betonplex adviseren :) is het stevigst :)

En als je idd iets gaat vervangen, dan zou ik meteen de bodem, zijwanden én klep doen. Anders heb je met een half jaar/jaar dat de andere wand en daarna de bodem en enz gedaan moet worden :)

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 00:47

Zo'n plast kost een 150 euro. Busje kit erbij voor een 10tje een klaar. Het is wel een k werk omdat je de kap moet verwijderen Ed. Heb een half jaar geleden een opknapper gekocht en alle wanden vervangen. Als je 1 doet zou ik heel goed kijken naar de staat van de andere wand, je hebt de trailer dan toch los liggen. Owjah en een hele hoop nieuwe bouten. Schok hoeveel er in gingen

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Trailer zijwanden vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 06:12

Dat gaan we zeker doen. Beide zijwanden worden vervangen. En vriendlief kijkt dan zelf ook nog de bodem extra na. Hij is zelf automonteur geweest dus heeft ook wel verstand van 1 en ander.

Hij dacht aan betonplex platen. Hebben jullie nog ideeen wat het beste is

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Trailer zijwanden vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 07:08

En welke lak/verf is het beste kwa waterdichtheid.

Me vriend zegt zo eerst misschien je pa helpen met de stacaravan (ouders hebben caravan/huisje aan t water wat ze aan t opknappen zijn) en dan de trailer..

Dus denk dat t wel even gaat duren.. maar hebben straks 3 weken vrij en gaan inprincipe nergens na toe.. dus prima tijdstip om aan de trailer te beginnen..

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:31

ik heb ook een paar rotte plekken in de wanden van mijn atec. Nu is mij verteld dat de platen €800,- per stuk gaan kosten (heb er 2 nodig) omdat het hout is met een polyester laagje. Weet iemand een goedkopere en toch mooie oplossing? Het gaat om de zijkant die je ziet samen met de plaat waar het deurtje van de zadelkamer inzit..
Afbeelding

Rocamor

Berichten: 10870
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Trailer zijwanden vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:41

offerte bij andere trailerboer opvragen?

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:48

Rocamor schreef:
offerte bij andere trailerboer opvragen?


Dat is idd een idee, alleen is degene een goede kennis van mij, die echt de moeite heeft genomen om goedkopere platen te zoeken (dus met een polyester laagje).

Mijn vraag was eigenlijk meer gericht op een gelijk lijkende plaat, die niet zo duur is.... iemand een idee?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Trailer zijwanden vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 07:53

ik heb ook een atec trailer. ik ga betonplex gebruiken ipv de houten/polyester variant die jij wilt gebruiken kaatjemuts.

Denk betonplaten en dan zelf lakken goedkoper is dan kant en klare. Als er 800€ per plaat gaat worden. dan ga ik voor de alternatief wat de trailerboer zei. En dat is een ijzerplaat bevestigen. Want komende jaren zal ik de trailer wat minder gebruiken. En tegen die tijd dat ik meer met me jongere paard op stap gaat ga ik voor aluminium trailer.

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailer zijwanden vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:59

Kaatje die platen heb ik ook maar ik was niet zoveel kwijt voor al mijn wanden.

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:04

Ik zal even navragen welke platen wij hebben gebruikt, die waren volgens mij nog geen € 400,00 per stuk.

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:07

Betonplex zit al vanuit zich een laagje op. Schuren en schilderen zorg voor sneller rotten.

Ga geen half of extra goedkopen platen of materiaal gebruiken. Het moet wel een paard "houden" als deze op zij stapt.
Wij hebben vorig jaar een aantal trailers opgeknapt en je wilt dat zo iets toch veilig is.

Je moet even kijken hoeveel mm er nu in de trailer zit. De nieuwe platen vallen in het systeem van de oude. Te smalle platen zal snel vocht en mest tussen zitten. Te brede platen past niet. Over algemeen is het geloof ik 12mm en bodem 16 of 18mm en wij hebben zelfs 20mm dacht ik.
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 17-04-18 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:07

Moratoetje schreef:
Ik zal even navragen welke platen wij hebben gebruikt, die waren volgens mij nog geen € 400,00 per stuk.


als dat kan, graag :)

@ plutolover: ik heb er ook een ijzeren plaat tegenaan, omdat het maar om een klein stukje gaat en er aan de binnenkant trapbescherming zit. Ik heb dus gelukkig rustig de tijd om me te oriënteren.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:08

belle_boef schreef:
Kaatje die platen heb ik ook maar ik was niet zoveel kwijt voor al mijn wanden.


mag ik vragen waar jij ze weg hebt en wat ze dan ong kosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:09

Betonplex kan je niet lakken. Hierop zit een super gladde epoxy coating en de verf pakt daar niet op. Als je persee betonplex wil verven dan moet je deze eerst goed kaal schuren.

@kaatjemuts: de platen in jouw trailer zijn niet algemeen verkrijgbaar en daarom zo duur. Ze zijn trouwens wel berucht om hun rot problemen omdat die poly laag toch veel slechter pakt dan de epoxy toplaag van betonplex.

En let bij betonplex dat je een watervast verlijmde exterieur plaat neemt! De duurdere variant dus.