Onzorgvuldigheid webshop/ruitershop, wat zijn mijn rechten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Onzorgvuldigheid webshop/ruitershop, wat zijn mijn rechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 22:19

Hallo, hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb afgelopen weekend (tijdens Pasen, wanneer de winkel de dicht was) een (voor mij duur) product met veel korting besteld bij een winkel. Helaas kreeg ik deze week te horen dat het product niet meer leverbaar is.
Na enige navraag bleek dat dinsdag de winkel voor het eerst weer is open gegaan en dat een klant het product heeft gekocht voordat het voor mijn bestelling uit de winkel is gehaalt.

Helaas ben ik nooit zo standvastig wanneer ik wordt "overvallen", dus ik ben nadat ik vroeg of er niks anders mogelijk was (was er niet) akkoord gegaan met het terugstorten van mijn geld.

Weet iemand wat nu mijn rechten zijn en wat mijn rechten waren geweest als ik niet akkoord was gegaan?
De naam van de winkel ga ik niet hier open ophjet internet zetten ondanks dat ik het totaal niet klantvriendelijk vind. Wel kan ik die via pb sturen als iemand mij kan zeggen waar er hierover iets in de voorwaarden staat want daar vind ik het nu niet in.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Onzorgvuldigheid webshop/ruitershop, wat zijn mijn rechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:24

Product is blijkbaar niet meer voorradig, je hebt je geld terug gekregen. Imo helemaal correct en compleet volgens je recht.
Ten tijde van je bestelling was het personeel vrij en dan junnen zulke dingen gebeuren.

Ik snap gewoon niet waarom er altijd direct een tegemoedkoming vast moet zitten aan zulke dingen. Gewoon jammer en volgende keer beter. :)

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 22:30

Palmera schreef:
Product is blijkbaar niet meer voorradig, je hebt je geld terug gekregen. Imo helemaal correct en compleet volgens je recht.
Ten tijde van je bestelling was het personeel vrij en dan junnen zulke dingen gebeuren.

Ik snap gewoon niet waarom er altijd direct een tegemoedkoming vast moet zitten aan zulke dingen. Gewoon jammer en volgende keer beter. :)


Op het moment dat ik bestelde was het product er nog. Daarvoor heb je een voorraad systeem. En daarnaast heb ik zondag avond een Facebook bericht gestuurd over dit product (dat ik daar vrijwel meteen antwoord op kreeg verbaasde mij ook) en daarbij ook meteen gemeld dat ik het product besteld heb.
Het jammere vind ik dat er dit weekend ook bij Divoza actie was (alleen deze winkel gaf een betere korting), omdat ik dit pas van de week te horen krijg is die actie ondertussen ook voorbij.

Schijnbaar werkt het niet zo maar ik zou het systeem zo maken dat wanneer het product gescand wordt dat er dan een melding komt dat het product de laatste is en deze al eerder besteld is via de webshop dus eigenlijk niet meer voorradig.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 22:46

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Onzorgvuldigheid webshop/ruitershop, wat zijn mijn rechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:35

Daarom staat er op al dat soort bestelsites ook zinnen als: onder voorbehoud van beschikbaarheid of fouten. Hoe jammer en hoe oneerlijk het ook is, geld terugstorten is het enige juiste wat ze nu nog voor je kunnen doen. Ze kunnen moeilijk het product terughalen bij die ene klant die het heeft gekocht in goeder trouw. Leuk nee? eerlijk? nee, maar niets aan te doen.