Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Isabonny schreef:Zijn er eigenlijk ook al auto's die 2000 kg kunnen trekken en die op waterstof rijden?
Liefst zou ik een waterstofmotor in mijn oude landrover inbouwen .
Met al die maatregelen die men aan het nemen is om oude dieselauto's uit de steden te weren, hebben wij zometeen een probleem. We hebben alleen 2 dieselauto's: een 47 jaar oude Landrover en een Golf PLus van 12 jaar oud.
Ik vind het zo erg van mijn Golf, maar we staan op het punt om hem weg te doen, omdat we er niet meer mee de stad in kunnen rijden (er zijn tenminste steeds meer steden waar men dieselauto's gaat weren).
Het is zo'n superauto. Hij trekt de caravan zo met 120 km per uur een berg op (soms moet je even gas geven om een vrachtwagen in te halen, en hoewel we ons normaal heel goed aan de snelheid houden, hebben we dat toch ook een keer moeten uitproberen ).
Het is net of er niks achter hangt als je in de bergen even moet versnellen.
Hij mag helaas maar 1400 kg trekken, dus kan mijn 2 paards trailer er niet achter.
En dan heeft hij ook nog beige leren bekleding en is het een automaat. Ik ben helemaal verliefd op die auto, als was het kwa uiterlijk niet mijn 1e keus.
Maar goed, op dit moment staat er een VW Variant TSI (ik meen een 1400, maar kan ook een 1600 zijn) station benzine in de garage, die we dit weekend mogen proberen.Hele mooie auto, maar ik miste al de trekkracht van de Golf diesel. Je wordt niet in je stoel gedrukt als je even gas geeft. Dat zal toch wel wat gaan tegenvallen, ben ik bang, als we weer met de caravan naar Oostenrijk gaan.
En dus zat ik te googelen op waterstof auto's, maar die zijn er nog niet zo veel. Ik kan ook niks vinden over het max. trekvermogen van die auto's. Het mooiste zou natuurlijk zijn een waterstof auto die gewoon 2000 kg mag trekken. Maar bestaan die al?
Priscilla_90 schreef:Vandaag bij een dealer wezen kijken voor een trekauto had een
Mercedes Eklasse staan benzine 1900 kg trekken 120.000 op de teller.
Ook een Hyundai tucson 2007 diesel 90.000 km op te teller.
Nu vroeg ik me af wanneer zijn jullie over stag gegaan voor een diesel of een benzine?
Hoor meerdere verhalen in mijn omgeving dat ik het echt niet meer weet.
Heb gemiddeld uitgerekend wat ik per week rijd +/- 600 (inclusief uitstapje berekend)
Hyundai rijd benzine 1.12 en de diesel 1,14
Wie o wie kan mij hierin helpen?
ikke schreef:Nant schreef:Minimaal 1 op 11
Dat haalt een V70 ook als je een beetje lief bent met je rechter voet.
Priscilla:
De Mercedes of de Volvo, de Mercedes of de Volvo, de Mercedes of de volvo en misschien de Hyundai.
Priscilla_90 schreef:ikke schreef:Priscilla:
De Mercedes of de Volvo, de Mercedes of de Volvo, de Mercedes of de volvo en misschien de Hyundai.
hahaa @ikke wat is het nu
Mercedes had ik je pb gedaan
hyundai is van 2006 94.000 op de teller
Volvo 2005 met 190.000 op de teller
Nant schreef:Iemand ervaring met een Tiguan 1.4 benzine?
De diesel variant schijnt een aanzienlijk beter blok, met minder problemen te hebben.
Echter rijd ik krap 1200km per maand en dan is een Diesel gewoon niet rendabel.
Benzine motoren hebben regelmatig problemen met distributieriem en zuigers. Als dat mis gaat is het gelijk einde auto natuurlijk.
Ik zoek een beetje een comfortabele, zuinige auto, die ong 1500kg / 1600kg kan trekken, Tiguan voldoet in ieder geval aan al mijn eisen ook kwa luxe en kwa plaatje. Maarja met een luxe auto die er goed uit ziet trek je nog geen trailer..
Trailer weegt 750, paard weegt <400kg. Maar ik wil ook een groter paard kunnen meenemen in geval van nood, dus echt minimaal 1500kg.
Chasey schreef:Even een vraag mbt afneembare trekhaak.
Vanaf morgen heb ik een andere auto om de trailer mee te trekken.
Mijn huidige trekauto kan het makkelijk (2.0 16v 167pk benzine), maar qua treklast zit hij aan de max. (1100kg) Net wat te krap. In theorie zou ik onder het gewicht moeten blijven, maar in de praktijk is het vaak anders hoor ik hier en daar.
Dus toch gekozen voor een auto die net wat meer mag trekken. 1300kg. (3.0 v6 198pk benzine). Maar die auto heeft op dit moment een afneembare trekhaak. Is dat wel zo verstandig met een trailer? Heb nog nooit een afneembare trekhaak gehad en het klinkt minder sterk. Zal misschien tussen mijn oren zitten, maar ik heb geen ervaring met een afneembare trekhaak. Nog nooit gehad.
Wat is verstandig? Afneembare trekhaak lekker laten zitten of opzoek gaan voor een vaste?