Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VC_Immortal

Berichten: 327
Geregistreerd: 14-08-09
Woonplaats: Hoogerheide

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:15

Google recentie staat er intussen ook op.
Hopelijk kunnen we er iig voor zorgen dat ze andere mensen geen geld afhandig maken (over de rug van een ziek paard).

Kimalian
Berichten: 123
Geregistreerd: 21-11-17

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:28

Ik zit al hele lange tijd te twijfelen of ik maar paarden laat verzekeren. Maar soms als ik alles zo lees heb ik zoiets van maak zelf wel een spaarpotje. Ik heb mijn vorige paard ook in de meest uitgebreide verzekering gehad maar nooit gebruik van hoeve maken. Kost ook een hoop geld voor niks op dat moment. En al die goedkeuringen etc. zit ik moet echt op te wachten geloof ik.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 08:57

Kimalian schreef:
Ik zit al hele lange tijd te twijfelen of ik maar paarden laat verzekeren. Maar soms als ik alles zo lees heb ik zoiets van maak zelf wel een spaarpotje. Ik heb mijn vorige paard ook in de meest uitgebreide verzekering gehad maar nooit gebruik van hoeve maken. Kost ook een hoop geld voor niks op dat moment. En al die goedkeuringen etc. zit ik moet echt op te wachten geloof ik.


Als je een buffertje hebt zou ik het zeker zelf apart houden.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:08

VC_Immortal schreef:
Google recentie staat er intussen ook op.
Hopelijk kunnen we er iig voor zorgen dat ze andere mensen geen geld afhandig maken (over de rug van een ziek paard).


Wel opvallend de 5* recensie is van een medewerker zie ik :+

VC_Immortal

Berichten: 327
Geregistreerd: 14-08-09
Woonplaats: Hoogerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:58

Abercrombie schreef:
VC_Immortal schreef:
Google recentie staat er intussen ook op.
Hopelijk kunnen we er iig voor zorgen dat ze andere mensen geen geld afhandig maken (over de rug van een ziek paard).


Wel opvallend de 5* recensie is van een medewerker zie ik :+


_O-

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:16

Er zijn ook tevreden mensen :D

Ik was bij ze verzekerd via Equine Risk, heb afgelopen jaar tot de max aan toe medische kosten gehad, alles is conform voorwaarden uitgekeerd. Ook toen bleek dat we niets meer konden doen is dat netjes en snel afgehandeld. Waarbij er bij sommige dingen echt niet formeel werd gedaan, voorbeeld; ter bewijs van datum inslapen had ik de factuur opgestuurd, daar stonden nog dingen op die declarabel waren, die hebben ze gelijk als declaratie behandeld en uitgekeerd waar ik nog recht op had.

Zo ook met het paard daarvoor, altijd alles keurig uitgekeerd gekregen.

Ik stap nu wel over, maar dat is omdat de premie en voorwaarden elders beter zijn, niet omdat ik ontevreden ben over hun service.

Neemt niet weg dat ik het zeer vervelend vind voor degenen waarbij het niet goed is gegaan.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:22

Gelukkig is jou de ellende bespaard

Kayleigh1904
Berichten: 8
Geregistreerd: 27-11-17

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 21:00

Wij zijn ook verzekerd bij Xcellent horse insurence. Mijn pony had artrose en was uitbehandeld. Wij hebben bijna de hele aankoopprijs van de pony terug gehad en behandelingskosten.
Inmiddels mijn nieuwe paard ook al in geschreven.
Hier dus alleen paar positieve ervaringen :)

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:14

Ik heb vandaag een brief gekregen dat ik teveel gedeclareerd heb. Ze gaan me er nog niet uitgooien maar toch waarschuwen ze je al wel. Heb het even uitgerekend, maar ik heb 100 euro meer gedeclareerd dan m’n premie die ik in drie jaar betaald heb,. Volgens mij doe je dan als verzekering zelf iets fout en anders moet je zeggen dat ik meer premie moet betalen. Maar goed ik ga me is oriënteren want heel blij word ik niet van ze, onvriendelijk aan de telefoon en meerendeel vergoeden ze niet eens, wonderlijk genoeg zelfs als je tel toestemming hebt gevraagd.

Itismei

Berichten: 162
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: onder de rook van utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:55

Ze kijken toch wel iets van beleid te hebben met betrekking tot die 3 jaar. Ik kreeg ook al het 'verwijt' over 3 jaar meer uitgekeerd te hebben gekregen dan dat ik aan premie betaald had over die 3 jaar.

Beetje jammer dat ik mijn paard al zeker 9 jaar daar verzekerd heb en ik ook mijn andere paard verzekerd heb. Ik heb dus uiteindelijk veel meer premie betaald dan dat ik uitbetaald heb gekregen. En toch sluiten ze uit.

Van de inspecteur niets meer gehoord trouwens. Beetje jammer.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 23:02

Omdat ik mijn eigen paarden niet verzekerd heb kan ik er moeilijk over meepraten, maar een gemiddelde koliekoperatie met alles erop en eraan kost toch meer dan 3 jaar volledige premie? Betekent dat dan iedereen zo'n brief krijgt wanneer de kosten gedeclareerd worden?
Ik vind het maar een vreemde gang van zaken als ik de laatste reacties zo lees.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:59

Koliekoperatie moet je apart meeverzekeren voor 70 euro pm meen ik.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:15

Abercrombie schreef:
Koliekoperatie moet je apart meeverzekeren voor 70 euro pm meen ik.


Volgens mij is het dat ze tot 2500 vergoeden voor koliek en als het meer wordt dan moet jr zelf betalen of je moet idd die extra verzekering nemen dan is het voor meer verzekerd. Dit is toen ze die naamswijziging en nieuwe voorwaarden kregen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:20

Zie ook jullie hebben het over andere voorwaardes bij naamswijziging, terwijl zij zelf stug blijven volhouden dat er alleen naamswijziging is geweest en geen wijziging in voorwaardes die ik dus wel zwart op wit kan bewijzen en ik daarom geen uitkering krijg. {:)-:(

als ik zo lees met zelfs koliek ed zou ik verzekering stop gezet hebben. Daarom had ik ze juist verzekerd voor dood en rare grote levensbedreigende dingen zoals koliek. Nooit geweten dat dat was gelimiteerd tot 2500 euro wist niet beter als tot verzekerde bedrag. En dan zelfs als brieven rondsturen als je zoveel uitgekeerd hebt gekregen als je betaald hebt. Daar ben je toch voor verzekerd anders kun je net zo goed je premie op een spaarrekening zetten.

Sukkels zijn het

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:32

Ja dat is inderdaad ook de reden dat ik ermee gekapt ben. Ik verzekerde amper wat of kreeg weinig terug omdat je nog die 50,- eigen risico had en grote reden om hem in de verzekering te doen ivm koliek en dan moet je hem nog eens extra verzekeren. Maar zijn zeker wel nieuwe voorwaarden gekomen bij de naamswijziging

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:38

Dat weet ik kan ik dus ook op papier wijzigen maar omdat zij zo stug volhouden dat ze echt alleen een andere naam hebben en er verder niks wijzigde. Stond zelfs in de brief die ik destijds kreeg. Andere naam maar voor u verandert er verder niks. Dan ga je na verloop van tijd toch wel wat twijfelen hoor.

djoeka

Berichten: 1366
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:35

Chesss schreef:
Ik heb vandaag een brief gekregen dat ik teveel gedeclareerd heb. Ze gaan me er nog niet uitgooien maar toch waarschuwen ze je al wel. Heb het even uitgerekend, maar ik heb 100 euro meer gedeclareerd dan m’n premie die ik in drie jaar betaald heb,. Volgens mij doe je dan als verzekering zelf iets fout en anders moet je zeggen dat ik meer premie moet betalen. Maar goed ik ga me is oriënteren want heel blij word ik niet van ze, onvriendelijk aan de telefoon en meerendeel vergoeden ze niet eens, wonderlijk genoeg zelfs als je tel toestemming hebt gevraagd.

Die brief heb ik dus ook gehad vorige week...
Er staat in dat ze nog niet ingrijpen maar.... ze gaan wel reguliere wijzigingen van productnamen en voorwaarden doorvoeren. Tevens kan het betekenen dat ze in de toekomst dekkingen gaan beperken en/of een hogere premie gaan vaststellen OF de verzekering beëindigen
Dit om de Ziektekosteverzekering levensvatbaar te houden.
Met andere woorden je mag bij hun verzekeren en het liefst tegen een zo hoog mogelijke premie maar liever niks of weinig declareren.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:53

djoeka schreef:
Chesss schreef:
Ik heb vandaag een brief gekregen dat ik teveel gedeclareerd heb. Ze gaan me er nog niet uitgooien maar toch waarschuwen ze je al wel. Heb het even uitgerekend, maar ik heb 100 euro meer gedeclareerd dan m’n premie die ik in drie jaar betaald heb,. Volgens mij doe je dan als verzekering zelf iets fout en anders moet je zeggen dat ik meer premie moet betalen. Maar goed ik ga me is oriënteren want heel blij word ik niet van ze, onvriendelijk aan de telefoon en meerendeel vergoeden ze niet eens, wonderlijk genoeg zelfs als je tel toestemming hebt gevraagd.

Die brief heb ik dus ook gehad vorige week...
Er staat in dat ze nog niet ingrijpen maar.... ze gaan wel reguliere wijzigingen van productnamen en voorwaarden doorvoeren. Tevens kan het betekenen dat ze in de toekomst dekkingen gaan beperken en/of een hogere premie gaan vaststellen OF de verzekering beëindigen
Dit om de Ziektekosteverzekering levensvatbaar te houden.
Met andere woorden je mag bij hun verzekeren en het liefst tegen een zo hoog mogelijke premie maar liever niks of weinig declareren.


Nou precies, dan kan ik net zo goed m’n eigen spaarpot creëren scheelt gezeur ook over de vraag of ze iets vergoeden of niet.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:01

Klinkt alsof het niet zo goed gaat met ze.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:04

Ben benieuwd of ik die brief ook ga krijgen dan heb namelijk genoeg gedeclareerd het afgelopen jaar

Yvon

Berichten: 534
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:05

Poe..... Tot nu toe alleen maar goede en snelle ervaringen met voorheen Hippozorg.. Maar heb nu een factuur liggen van 2150,00 en na t lezen van dit topic ben ik heel benieuwd..... :=

horsiegek

Berichten: 2358
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:20

Ik zit er ook bij, heb het één na hoogste pakket. Toch mag ik alleen maar iets declareren als ik bij een dierenarts van de lijst ben geweest. Gaan jullie dan altijd naar een dierenarts op de lijst met verwijzing van eigen dierenarts?

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:35

Yvon schreef:
Poe..... Tot nu toe alleen maar goede en snelle ervaringen met voorheen Hippozorg.. Maar heb nu een factuur liggen van 2150,00 en na t lezen van dit topic ben ik heel benieuwd..... :=


Mijn rekening was hoger, keurig uitgekeerd zonder problemen.


horsiegek schreef:
Ik zit er ook bij, heb het één na hoogste pakket. Toch mag ik alleen maar iets declareren als ik bij een dierenarts van de lijst ben geweest. Gaan jullie dan altijd naar een dierenarts op de lijst met verwijzing van eigen dierenarts?


Dat is de voorwaarde voor deze vorm van verzekering, voor de kleine dingen die niet in de kosten lopen ging ik naar de lokale DA, omdat hun DA een flink eind weg was, voor de dure of complexe dingen heb ik dat wel gedaan, maar bij de volgende verzekering van ander paard heb ik niet meer hiervoor gekozen en voor de variant gekozen waarbij alle kosten werden vergoed.

F_inley

Berichten: 6401
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Ervaringen met Xcellent Horse Insurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:07

Huh welke lijst? Ik heb nog nooit een lijst gehad of gezien met dierenartsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:07

F_inley schreef:
Huh welke lijst? Ik heb nog nooit een lijst gehad of gezien met dierenartsen


Ik ook niet...