Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Casarell schreef:Ik snap je bezorgdheid, maar dat is niet nodig.
Ik weet van de hoed en de rand, en bovendien is mijn man professioneel chauffeur.
Hij zal ook maar voor 1 paard gebruikt gaan worden, áls we het gaan doen.. en er kan altijd nog een trailer achter.
Een vrachtwagen voor C rijbewijs is ook nog een mogelijkheid (met het oog op de toekomst), maar is voor nu gewoon niet handig.
Ik vroeg me alleen af hoe dat belastingtarief wordt berekend, en de verzekering.
Dit alles wordt mee genomen in de uiteindelijke beslissing..
Casarell schreef:Ja.. maar ik heb zelf (nog) geen C.. en het zou zo handig zijn als ik zonder mijn man op pad kan..
Daatje schreef:Ik betaal 20,- per maand verzekering en kwarttarief wegenbelasting. Het is een diesel, dus evengoed nog 160,- per kwartaal
Daatje schreef:Ikke, zeg je hiermee dat ik te veel betaal? Ik vind het nl ook nog hoog die 160,-. Maar de belastingdienst heeft dit tarief opgelegd alszijnde veewagen, particulier gebruik.
ikke schreef:Goh, Euro 0 is tot en met 15 ton 146 euro; Euro III en hoger is 76 euro per kwartaal. Scheelt best wel......
Boven de 12 ton komt daar 8 euro BZM per gereden dag bij (eurovignet) als je op de snelweg gaat rijden.
Casarell schreef:ikke schreef:Goh, Euro 0 is tot en met 15 ton 146 euro; Euro III en hoger is 76 euro per kwartaal. Scheelt best wel......
Boven de 12 ton komt daar 8 euro BZM per gereden dag bij (eurovignet) als je op de snelweg gaat rijden.
Dus.. als ik het goed begrijp is een paardenvrachtwagen op C rijbewijs véél goedkoper als één voor een B rijbewijs?
En dan heb je geen code 95 nodig??
Interessant..!