Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Cambiar schreef:Kan iemand advies geven welk materiaal goedkoopst maar wel degelijk genoeg is om bodem te vervangen?
Zou dit lukken voor 250 euro?
Ik heb nu geïnformeerd en komt op 339 euro voor betonplex.
Type aanhanger is Humbaur 2 paards van 2006.
De dikke rubberen mat heb ik er al uitgehaald en ga deze terug op de nieuwe vloer leggen.
ikke schreef:Cambiar schreef:Kan iemand advies geven welk materiaal goedkoopst maar wel degelijk genoeg is om bodem te vervangen?
Zou dit lukken voor 250 euro?
Ik heb nu geïnformeerd en komt op 339 euro voor betonplex.
Type aanhanger is Humbaur 2 paards van 2006.
De dikke rubberen mat heb ik er al uitgehaald en ga deze terug op de nieuwe vloer leggen.
En hoe dik is die plaat dan?
Gewoon bij Tulp-Bijl een passende plaat bestellen http://www.tulpbijl.nl op maat zagen, goed aflakken en monteren.
Of dat echt goedkoper is, durf ik niet te zeggen, maar als je het goed doet, gaat je bodem wel gewoon 15 jaar mee.
ikke schreef:ik zou de voorkeur geven aan iets dikker.
Ja, de huidige regels schrijven alleen nog voor dat de plaat sterk genoeg moet zijn, maar die 24mm hechthout uit de oude regels (van voor EG 1/2005) was ook niet uit de duim gezogen.
Ik kan je in ieder geval uit eerste hand vertellen dat een plaat meranti watervast verlijmd in buitenkwaliteit met vier lagen hufterproof lak van de Beer erop het 15 jaar uithoudt........
Cambiar schreef:ikke schreef:ik zou de voorkeur geven aan iets dikker.
Ja, de huidige regels schrijven alleen nog voor dat de plaat sterk genoeg moet zijn, maar die 24mm hechthout uit de oude regels (van voor EG 1/2005) was ook niet uit de duim gezogen.
Ik kan je in ieder geval uit eerste hand vertellen dat een plaat meranti watervast verlijmd in buitenkwaliteit met vier lagen hufterproof lak van de Beer erop het 15 jaar uithoudt........
Zou u mij kunnen zeggen of ik de plank ook in 2 delen kan leggen of moet het 1 plank op zijn geheel zijn?
Cambiar schreef:Naar 2 humbaur dealers gebeld en zij zagen geen probleem zolang de delen steunen op de steunende balken.
wel een dikte nemen van 21 mm
In feite de ideale oplossing om zo de rotte stukken te vervangen. Geheel goed vastleggen. Ook voor de keuring schijnt er geen probleem te zijn.
Karreman schreef:Westfalia heeft heel lang bodems gemonteerd welk uit 2 delen bestaan, verbonden met veer en groef ZONDER ondersteuning op de plek van de veer en groef verbinding ,PUNT.
Indien een aanzet voldoende ondersteuning heeft is een gedeelte van de bodem vervangen best verantwoord PUNT
Alleen is het soms bijna net zo veel werk om een gedeelte van de boden te vervangen dan de gehele, en dan zou de keus om de gehele bodem te vervangen wel eens de beste kunnen zijn.
bigone schreef:Karreman schreef:Westfalia heeft heel lang bodems gemonteerd welk uit 2 delen bestaan, verbonden met veer en groef ZONDER ondersteuning op de plek van de veer en groef verbinding ,PUNT.
Indien een aanzet voldoende ondersteuning heeft is een gedeelte van de bodem vervangen best verantwoord PUNT
Alleen is het soms bijna net zo veel werk om een gedeelte van de boden te vervangen dan de gehele, en dan zou de keus om de gehele bodem te vervangen wel eens de beste kunnen zijn.
Voor het woord PUNT zit nog een toets op je pc, makkelijker
bigone schreef:Cambiar schreef:Naar 2 humbaur dealers gebeld en zij zagen geen probleem zolang de delen steunen op de steunende balken.
wel een dikte nemen van 21 mm
In feite de ideale oplossing om zo de rotte stukken te vervangen. Geheel goed vastleggen. Ook voor de keuring schijnt er geen probleem te zijn.
Weet je wat een nieuwe trailer kost en vooral wat het kost wanneer een van je paarden tijdens het rijden door de bodem gaat?? Indien je veilig en lang met je trailer wil rijden dan moet je niet op 100 euro kijken. je bodem is het meest belangrijke onderdeel en die maak je het beste uit één plaat, en een dikke.
Karreman schreef:Westfalia heeft heel lang bodems gemonteerd welk uit 2 delen bestaan, verbonden met veer en groef ZONDER ondersteuning op de plek van de veer en groef verbinding ,PUNT.
Indien een aanzet voldoende ondersteuning heeft is een gedeelte van de bodem vervangen best verantwoord PUNT
Alleen is het soms bijna net zo veel werk om een gedeelte van de boden te vervangen dan de gehele, en dan zou de keus om de gehele bodem te vervangen wel eens de beste kunnen zijn.
Cambiar schreef:Woorden gehad met vriend. Nu bodem eruit is wil ik de plaat terug in 1 geheel. Ook alle wanden gaan eruit....
Alleen jammer dat je op betonplex niet kan schilderen.Zal een enorme klus zijn maar is nog altijd goedkoper dan een andere kopen. Heb uitgerekend en voor 700 euro heb ik gewoon een nieuwe humbaur. Ik vind betonplex persoonlijk sterker dan de multiplex panelen overtrokken met sticker die Humbaur gebruikt. De originele panelen van Humbaur zijn mooier maar uiterlijk speelt geen rol. Als het maar sterk is. Wordt nu dus een bruine trailer ipv een grijze
MOCHT IEMAND BETONPLEX TE KOOP WETEN IN BELGIE OF ZUID NEDERLAND VAN ONGEVEER 315 CM X 171 CM MET DIKTE 21 MM AUB LAAT ME WETEN. Thx! Ik zoek verder!
Lynn_Nikita schreef:Wandplaten in kleur bestellen. Ik heb binnen wit buiten antraciet