Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CarinaR schreef:Ik heb een pony in pension staan, echt je hecht je daar anders aan, dan aan je eigen dier.
pmarena schreef:Super toch, iedereen blij
Ja het is wel een kwestie van vertrouwen natuurlijk. Je paardje uitlenen dat kan linke soep zijn, en een paardje lenen ook....
Zelf zou ik niet zo snel uitlenen denk ik aan iemand die ik niet ken, zou toch echt wel zicht er op willen houden dat beestje wel goed verzorgd wordt en niet dat je ineens van die rare verhalen krijgt dat je paardje gewoon doorverkocht wordt of weet ik op welke manier ineens er niet meer is zonder dat je hier ook maar iets van af wist![]()
Of dat het diertje er beroerd bij staat, zielig / eenzaam / vermagerd / mottig...dat wil je toch allemaal niet
Maar ik heb alleen met onze kant te maken, en grootste risico daarbij is dan denk ik dat de eigenaar het beestje niet meer terug neemt en je ineens met andermans "probleem" op je nek zit zeg maar... dat je niks mag doen met zo'n diertje omdat die niet van jou is, maar wel met flinke kosten zit misschien van 1 of andere behandeling ofzo omdat je het diertje ook niet wilt laten stikken.
Daarom ook dat ik mezelf een beetje in wil dekken en als er iets van een bruikleenconstructie zou gaan gebeuren, ik echt alleen een ponietje er bij wil hebben waarvan ik het geen ramp zou vinden als we die definitief in de maag gesplitst krijgen zeg maar
Dus wat er bij komt hier moet een beestje zijn dat in principe altijd zou kunnen blijven staan en dan niet in de weg staat voor eventueel weer een eigen paardje voor mij
chimello schreef:Maar in jouw situatie, kinderen hechten zich wel snel aan een dier. Zou een pony kopen dan indd niet beter zijn? Ik hecht me al aan mijn veulens dusHeb vorig jaar toch echt geen afstand kunnen doen van een veulen
pmarena schreef:ik geloof niet dat ik een kleine pony voor altijd zelf wil hebben. En een "bewezen" lieve kinderpony vind je ook niet op iedere straathoek voor een paar honderd euro