Hoe blijven jullie soepel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tendurance
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-11-13

Hoe blijven jullie soepel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 15:15

Hallo bokkers,

Zoals in de titel staat, hoe blijven jullie ruiters soepel?

Van het voorjaar ben in met het beleren van een paard heel naar terecht gekomen op een harde grond. Ik lande op mijn schouder met mijn nek dubbel.
De week daarna had ik een belangrijke wedstrijd en de week daarna een trainingsweek. Ik ben toen 5dagen achter elkaar naar de fysio geweest. Ze hebben gemasseerd, gekraakt en met naalden er in gegaan.

Nu dik een half jaar veder heb ik vaak dat ik bij mijn schouders en nek stijf ben. Met dressuur moeilijker in mijn lichaam beweeg vooral schouders en nek/ hoofd. Vooral met les krijg ik dit veel te horen.

Maar wat doen jullie ruiters nou om een beetje soepel in je lijf te blijven? Zitten jullie op een sport? Bij de sportschool bepaalde oefeningen of gewoon thuis?

Ik hoor graag tips van jullie!

Groetjes Marleen

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:20

probeer eens de kamasutra, daar zul je wel soepel van worden. dat boek staat vol met oefeningen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:23

De kamasutra...?
Met wat voor doel kom jij op bokt :roll:

SSmonamiSS
Berichten: 1155
Geregistreerd: 12-04-11
Woonplaats: Niederau

Re: Hoe blijven jullie soepel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:24

Ik wandel met de hondjes haha ik weet niet.. gewoon dagelijkse dingen!

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:27

Kuggur schreef:
De kamasutra...?
Met wat voor doel kom jij op bokt :roll:

kom kom, met een grapje af en toe is niets mis toch?? :P

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:27

inochiyo schreef:
probeer eens de kamasutra, daar zul je wel soepel van worden. dat boek staat vol met oefeningen.


De kamasutra??! >;) >;) Wat een nuttige opmerking. :7

Ik doe fitness (cardio en kracht) 3x en aquarobics 1x per week om soepel te blijven.

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:34

ik ga 2-3x per week naar de sportschool (cardio en krachttraining) voor mijn eigen conditie en lenigheid, en ik doe veel core-versterkende oefeningen om ook beter op mijn paard te kunnen zitten :j

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:36

Haha! Kamasutra! Is op zich wel een goede tip, sommige "oefeningen" moet je wel heel soepel voor zijn.

Nu even weer serieus, soepel blijven doe je door je soepelheid uit te dagen. Dus cardio, wat hierboven genoemd wordt, is niet voor je soepelheid, maar voor je cardiale uithoudingsvermogen.
Om je lijf soepel (mobiel) te houden, moet je oefeningen doen die daarvoor gemaakt zijn. Denk bijvoorbeeld eens aan Yoga...

Core-versterkende oefeningen zijn heel goed, maar die zijn om je core (romp) te versterken. Niet voor de mobiliteit. Desalniettemin is het wel een belangrijk onderdeel!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:41

Je topic hoort op MW, maar daar mag je pas na 25 zinvolle berichten posten, of je moet aangemeld zijn voor 1 september 2006. Vandaar dat ik het topic ga sluiten.

Meer over deze 25-posts regel kun je hier in de Help over lezen. Je moet je daarnaast nog even zelf aanmelden voor de Kudde. Dat kan via deze link.