Emigreren naar de UK met 2 paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bwendy

Emigreren naar de UK met 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 19:36

Hoi!

Half juni emigreer ik naar de UK (Beverley-kingston upon hull) samen met mijn 2 paarden. Transport is al geregeld via een erkend transport bedrijf Equine Travel Agency, ook de nieuwe stal is al geregeld http://www.ticktonhallstables.co.uk

Wie heeft er tips, ervaringen met dit transportbedrijf, tips voor zowel voor mijzelf als voor de paarden mbt transport, wedstrijd rijden in de UK en de valkuilen van emigreren?

Alvast bedankt!

Gr wendy

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:07

Let er even op dat je je verzekeringen rondom je paard op orde hebt. In GB werkt dat qua aansprakelijkheid iets anders dan in NL, maar ik weet dat niet in detail. Kan ik wel proberen achter te komen als ik in mei in GB zit (stukkie westelijker). Ga je tijdelijk naar de overkant of is de insteek om daar te blijven?

Klein tipje voor je overtocht (ik neem aan dat je zelf via Rotterdam - Hull gaat) boek een hut met bedden naast elkaar; die is een stuk ruimer en nauwelijks duurder. Boek ook je maaltijden aan boord vooraf, scheelt aanzienlijk!!

Voor de rest: wat is jouw kennis van paardengek land GB? Ik kan hier wel een heel epistel neertypen, maar als je, net als ik, al 15 jaar in GB komt, dan weet je intussen wel wat de typisch engelse dingetjes zijn rondom paarden.
Ik zal aan je plannen denken als we de M62 naar York oprijden, dit voorjaar, met onze oer-engelse Range Rover :D

DMZSniper

Re: Emigreren naar de UK met 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:57

De engelsen zijn een stuk minder geneigd om hun woord niet te houden voor zover ik het heb meegemaakt, dus dat kan een plus zijn. Verder even duidelijke afspraken maken met de mensen daar, beetje waterdicht maken.

Wen alvast aan de cultuur, dat heeft positieve en negatieve punten. Het land zelf is zowat nog natter dan Nederland.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:03

even navragen bij de ambassade anders. die zullen alles wel weten

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:09

Ik volg dit even, ga over iets minder dan een jaar waarschijnlijk een soortgelijke reis maken (naar Wales). Zelf ben ik me nu nog aan het oriënteren, dus tips kan ik je helaas nog niet geven.
Alvast wel een hele goede reis gewenst!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:15

Hoi ik heb dit 4 jaar geleden gedaan (en ga in augustus weer terug :) ). Nou heb ik geen rijpaarden maar shetjes dus qua wedstrijden kan ik je niet zoveel vertellen.

Heb toevallig gisteren de paardenverzekeringen hier zitten doorspitten (want om kleine pony's _uit_ Engeland te exporteren heb je blijkbaar een waardebepaling nodig), en dat kan een verzekeringsdocument zijn.
Je kunt je paard hier tegen vanalles verzekeren, incl. veeartskosten, zadel/tuig, aansprakelijkheid, etc.
Toen ik hier heen kwam kreeg ik van iemand de tip om lid (goldmember) van de BHS (british horse society) te worden, daar zit dan gratis een aansprakelijkheidsverzekering bij.
Dit is wel handig, want dat bestaat dus niet in het algemeen voor mensen!

Verder is er niet zoveel moeilijks aan. Je transportbedrijf zal waarschijnlijk laten weten dat je een gezondheidscertificaat nodig hebt en een geldig paspoort voor je paard.

Stalling gaat hier vaak per week en kan je kiezen tussen full/part/DIY/assisted DIY (DIY=doe het zelf). DIY begint zo vanaf 20pond per week en full kan zomaar 60 per week kosten of meer afhankelijk van waar je zit.
Edit: zie dat je je stal al gevonden hebt. Ziet er professioneel uit!

Verder heb ik goede ervaringen met veeartsen en hoefsmeden zijn over het algemeen ook goed maar dat is net als in Nederland even zoeken tot je de goede gevonden hebt.

ikke schreef:
Klein tipje voor je overtocht (ik neem aan dat je zelf via Rotterdam - Hull gaat) boek een hut met bedden naast elkaar; die is een stuk ruimer en nauwelijks duurder. Boek ook je maaltijden aan boord vooraf, scheelt aanzienlijk!!

Wij hebben juist de ervaring dat de standaard diner-bon die je vooraf kan boeken te duur is. Daarmee kan je in het buffetrestaurant eten. Maar als je naar het a-la-carte restaurant gaat (meteen tafel reserveren als je de boot op loopt!) dan heb je 1) beter eten 2)kan je zomaar goedkoper uit zijn. Ontbijt slaan we meestal over en dan halen we bij de eerste grote tank/service langs de snelweg wat.
Btw, als je graag een wijntje drinkt op de boot kan je het beste aan een van de bars meteen een fles kopen, mag je meenemen over de hele boot, en is stukken goedkoper dan per glas :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:41

gemske schreef:
ikke schreef:

Wij hebben juist de ervaring dat de standaard diner-bon die je vooraf kan boeken te duur is. Daarmee kan je in het buffetrestaurant eten. Maar als je naar het a-la-carte restaurant gaat (meteen tafel reserveren als je de boot op loopt!) dan heb je 1) beter eten 2)kan je zomaar goedkoper uit zijn. Ontbijt slaan we meestal over en dan halen we bij de eerste grote tank/service langs de snelweg wat.
Btw, als je graag een wijntje drinkt op de boot kan je het beste aan een van de bars meteen een fles kopen, mag je meenemen over de hele boot, en is stukken goedkoper dan per glas :D

Jij hebt duidelijk een ander eet-beleid :D
Wij scheppen standaard vier, vijf keer op. Als je steeds kleine porties neemt, kun je veel varieren en alles proberen. Voorgerecht, twee keer hoofdgerecht en twee keer toetje en dan koffie na :9k dat is wel zo'n beetje ons minimum.
Oh en als je vegetarier bent, vraag dan de kok om een hoofdgerecht samen te stellen. We hebben dat eens gehad met een nichtje en die kreeg me een degelijke salade voorgeschoteld, daar kon je je volledig klem op eten!

Ontbijt is een sport op zich, zeker met de vakanties :D Ik heb eens een stel koters meegemaakt die stonden te griezelen bij de worstjes en "black pudding" en dan dus vrolijk een Engels ontbijt bij elkaar scheppen (inkl Black Pudding) terwijl die kinders door hebben dat je NIET Engels bent. Die gezichten, geweldig. Ik mag dan niet alleen graag wat shockeren, een Engels ontbijt is voor mij echt geen straf :Y)

Het klopt wel dat je goedkoper aan boord kunt eten dan de diner- en ontbijtbonnen kosten, maar het is goedkoper om de bonnen vooraf te boeken dan ze aan boord te kopen. Daarin had ik even specifieker moeten zijn Y;(

Over de wijn geen mening, ik drink geen wijn.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:39

Haha in dat geval ben ik het volledig met je eens :D

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 14:48

Ik woon op dit moment in het zuidwesten van GB en ga volgend jaar weer terug en neem waarschijnlijk twee paarden mee terug. De paarden met internationaal transport wij zelf met de kanaaltunnel met de trailer. 10 uurtjes rijden van deur tot deur en is dus gied te doen. Permanent verblijven in GB zou ik even via de nederlandse ambassade het blad expat aanvragen. Tenminste ik geloof dat het zo heet.

Verder zou ik een internationale dieren verzekering afsluiten.
Maar de meeste info kan je bij de ambassade krijgen