(Onderhouds)Kosten 2-paards vrachtwagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wickedwyvern

Berichten: 813
Geregistreerd: 13-10-06

(Onderhouds)Kosten 2-paards vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 11:53

Ik ben benieuwd wat jullie kwijt zijn aan een 2-paards paardenvrachtwagen voor B-rijbewijs.
Wat betaal je aan verzekering, belasting, stallingsgeld, benzine, apk, etc.?
Oftewel wat ben je in de maand ongeveer kwijt?

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:04

overzicht kosten over ongeveer 3/4 jaar (sorry was mooi excel overzicht maar dat kreek ik hier niet netjes in gekopieerd) Het was een oude wagen. Qua benzine 1 op 7.
kosten opknappen 1.000,00
veren 285,00
banden 175,00
Kenteken 10,00
apk/beurt 631,27
apk/beurt 497,00
apk beurt 100,00
Verzekeri 322,00
verzekering 293,91
Verzekering 248,97
laswerk 150,00
Wegenbelasting 30,00
wegenbelasting 310,00
wegenbelasting 315,00
hoekprofiel 35,00
aankoopkeuring 57,00
reparatie lekkage 244,49
wegenbelasting 310,00
stang 39,70
koppeling 800,00
reparatie 110,37
diverse formido 12,47
zijschotten 50,00
banden 474,00

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:08

De verzekering van Jury klopt wel ongeveer, beetje afhankelijk van je gewenste dekking. Ik zit bijvoorbeeld iets lager, ondanks grote wagen, vanwege kwantumkorting.
Wegenbelasting reken je gewoon uit aan de hand van het gewicht: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/

De rest is erg afhankelijk van de staat van de auto, verkrijgbaarheid van onderdelen (eventueel tweedehands) en je eigen handigheid, met name bij onderhoud aan de wagen.

Er staat er weer eentje te koop die best weleens heel interessant kan zijn: http://www.bokt.nl/markt/ad/67170/2-paa ... en-1735-kg
Mocht je serieus interesse hebben in deze auto, zet 'm eerst op de weegbrug voordat je koopt, zodat je ZEKER weet dat de opgegeven getallen kloppen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: (Onderhouds)Kosten 2-paards vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:14

Die van mij staat ook te koop foto's alleen op aanvraag en serieus.

Vraagprijs ligt wel hoger als bij deze van Ikke maar is ook groter en ruimer en steviger.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:19

Prisca schreef:
Die van mij staat ook te koop foto's alleen op aanvraag en serieus.

Vraagprijs ligt wel hoger als bij deze van Ikke maar is ook groter en ruimer en steviger.

Ik kwam je advertentie tegen. Ik zou er op z'n minst even bijzetten welk merk - type auto het betreft.

Ik heb persoonlijk alleen interesse als ie serieus opkeurbaar is naar C-rijbewijs (lees: meer dan 500kg extra laadvermogen).

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:53

ikke schreef:
Prisca schreef:
Die van mij staat ook te koop foto's alleen op aanvraag en serieus.

Vraagprijs ligt wel hoger als bij deze van Ikke maar is ook groter en ruimer en steviger.

Ik kwam je advertentie tegen. Ik zou er op z'n minst even bijzetten welk merk - type auto het betreft.

Ik heb persoonlijk alleen interesse als ie serieus opkeurbaar is naar C-rijbewijs (lees: meer dan 500kg extra laadvermogen).


Kunnen ze navragen. Had de vorige keer in halve dag 35 reacties heb er nu al via marktplaats al 10 in een half uur.

Euh is een mitsubishi canter zou best kunnen dat dat kan qua motor kan hij het makkelijk aan.

Heb je geen vrachtwagentje meer?.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:16

Prisca schreef:
Kunnen ze navragen. Had de vorige keer in halve dag 35 reacties heb er nu al via marktplaats al 10 in een half uur.

Euh is een mitsubishi canter zou best kunnen dat dat kan qua motor kan hij het makkelijk aan.

Heb je geen vrachtwagentje meer?.

Jawel, maar ik ben toch bang dat die aan het einde van z'n latijn is, tenzij ik er kosten ter waarde van een nieuwe aan pleeg en dat is ie me niet waard.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: (Onderhouds)Kosten 2-paards vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:22

Tja heb wel een leuke te koop staan?.

Wickedwyvern

Berichten: 813
Geregistreerd: 13-10-06

Re: (Onderhouds)Kosten 2-paards vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 08:09

Bedankt iedereen voor de info!
Ik ben nog niet direct op zoek.
Was met name benieuwd of jullie (on)kosten overeen kwamen met die ik voorzien had. Of dat ik nog iets over het hoofd heb gezien. En wat jullie rond APk kwijt zijn.
Dat is nu erg duidelijk dankzij jury.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: (Onderhouds)Kosten 2-paards vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:40

Dat verhaal van Jury is als je hem bijna kaal koopt.

Die van mij was niet kaal en eigenlijk kant en klaar (nog steeds) alleen heb je dus het bijhouden. Ik ben denk ik daaraan 200 euro kwijt per jaar (gemiddeld).
Een APK kost 175,00 (laatste keer dan) en al 2 jaar weinig extra gehad eraan. Daarvoor heb ik wat grote dingen laten doen en dat verdien ik nu terug. Waaronder de distributieriem en remmen (2000 euro totaal).

Hij is te koop.

Wickedwyvern

Berichten: 813
Geregistreerd: 13-10-06

Re: (Onderhouds)Kosten 2-paards vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 08:19

Prisca dank voor de aanvulling. Helaas is met alle kosten in ogenschouw het voor mij net te duur om een vrachtwagen te kopen. Zeker als ik ook maandelijks nog een bedrag reserveer voor APK en reparatie.

ClementinevS

Berichten: 170
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:52


ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:07

ClementinevS schreef:
Ik heb ook nog een leuke 2- paards paardenvrachtwagen te koop staan. Zie: http://link.marktplaats.nl/599449280

Mag ik je even erop wijzen dat je valsheid in geschrifte hebt (laten) plegen!!

Je hebt APK op een auto die in de verschijningsvorm van de advertentie nooit APK had mogen hebben!! Het is VERBODEN om driehoekige reflectoren op de achterzijde van het motorvoertuig te voeren!
Dit wordt expliciet vermeldt in de wet om daarmee aanhangers herkenbaar te hebben op de weg (een aanhanger is VERPLICHT om driehoekige reflectoren te voeren).

Ik zou dus even ronde, vierkante of rechthoekige reflectoren plaatsen; voldoe je weer aan de regels; scheelt je een boete bij controles.....

ClementinevS

Berichten: 170
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:10

ikke schreef:
ClementinevS schreef:
Ik heb ook nog een leuke 2- paards paardenvrachtwagen te koop staan. Zie: http://link.marktplaats.nl/599449280

Mag ik je even erop wijzen dat je valsheid in geschrifte hebt (laten) plegen!!

Je hebt APK op een auto die in de verschijningsvorm van de advertentie nooit APK had mogen hebben!! Het is VERBODEN om driehoekige reflectoren op de achterzijde van het motorvoertuig te voeren!
Dit wordt expliciet vermeldt in de wet om daarmee aanhangers herkenbaar te hebben op de weg (een aanhanger is VERPLICHT om driehoekige reflectoren te voeren).

Ik zou dus even ronde, vierkante of rechthoekige reflectoren plaatsen; voldoe je weer aan de regels; scheelt je een boete bij controles.....


Dank voor je tip. Nooit geweten!! We hebben deze er onlangs zelf opgeplaatst om nog beter zichtbaar te zijn op de weg. We hebben uiteraard boven en onder lampen op de vrachtwagen zitten maar we dachten dat het handig zou zijn om deze nog extra er op te zetten, we hadden ze immers nog over van de aanhanger ;-) Ik ga ze vanavond verwijderen!

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:32

ClementinevS schreef:
ikke schreef:
Mag ik je even erop wijzen dat je valsheid in geschrifte hebt (laten) plegen!!

Je hebt APK op een auto die in de verschijningsvorm van de advertentie nooit APK had mogen hebben!! Het is VERBODEN om driehoekige reflectoren op de achterzijde van het motorvoertuig te voeren!
Dit wordt expliciet vermeldt in de wet om daarmee aanhangers herkenbaar te hebben op de weg (een aanhanger is VERPLICHT om driehoekige reflectoren te voeren).

Ik zou dus even ronde, vierkante of rechthoekige reflectoren plaatsen; voldoe je weer aan de regels; scheelt je een boete bij controles.....


Dank voor je tip. Nooit geweten!! We hebben deze er onlangs zelf opgeplaatst om nog beter zichtbaar te zijn op de weg. We hebben uiteraard boven en onder lampen op de vrachtwagen zitten maar we dachten dat het handig zou zijn om deze nog extra er op te zetten, we hadden ze immers nog over van de aanhanger ;-) Ik ga ze vanavond verwijderen!

Graag gedaan hoor. Ik ben ook niet boos of zo, maar als ze je aan de kant halen, kun je er een hele hoop gezeik mee krijgen, terwijl het feitelijk nergens over gaat (behalve regels).

Ik snap je overweging ook wel.
Wat ook mag, zijn die reflectorplaten die op de vrachtwagens verplicht zijn. In jouw geval de versie met schuine, rode en gele strepen.
http://www.lerou.com/infrasigna/product ... nmarkering
Het Gele-vlak-met-rode-rand bord is voor aanhangers.

Deze borden breng je horizontaal aan, tenzij dat niet kan, dan mag het ook vertikaal.

ClementinevS

Berichten: 170
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:48

Ik snap je overweging ook wel.
Wat ook mag, zijn die reflectorplaten die op de vrachtwagens verplicht zijn. In jouw geval de versie met schuine, rode en gele strepen.
http://www.lerou.com/infrasigna/product ... nmarkering
Het Gele-vlak-met-rode-rand bord is voor aanhangers.

Deze borden breng je horizontaal aan, tenzij dat niet kan, dan mag het ook vertikaal.[/quote]

Goede tip. Dank je. Als de wagen niet binnen een maand verkocht wordt, dan ga ik zeker deze borden bestellen. Veiligheid staat altijd voorop. We rijden helaas maar 2 keer per jaar met de bus (naar het land en van het land) dus daarom verkopen we de wagen. Maar gelukkig worden we daarom ook nooit van de weg gehaald ;-) Ik heb je tip genoteerd en wacht op wel/niet koper en anders ga ik ze bestellen en monteren.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: (Onderhouds)Kosten 2-paards vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:16

Rij je er maar 2x oper jaar mee?. Zou dan maar goed oppassen als je hem verkoopt en die gaan veel rijden zullen er misschien kosten uitkomen.

Kreeg bij de laatste keuring ook te horen dat hij iets meer mag lopen beter voor auto en banden. En hij rijdt 2/3 per maand.

ClementinevS

Berichten: 170
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:52

Prisca schreef:
Rij je er maar 2x oper jaar mee?. Zou dan maar goed oppassen als je hem verkoopt en die gaan veel rijden zullen er misschien kosten uitkomen.

Kreeg bij de laatste keuring ook te horen dat hij iets meer mag lopen beter voor auto en banden. En hij rijdt 2/3 per maand.


Nee een oldtimer moet blijven rijden. Dus we gebruiken hem voor verhuizingen en voor mijn bedrijf gebruiken we de wagen voor de technische dienst en we rijden regelmatig met de wagen op en neer naar stal of om hooi/stro/vlas te halen. Maar echt met paarden rijden doen we weinig. Daar waarvoor we hem gekocht hadden. Onze paarden zijn te jong voor tochten en strand en naar de kliniek hoeven ze nooit en wedstrijden rijden we niet. We gebruiken de wagen overal voor maar niet voor de paarden ;-) En voor alle andere doeleinden kunnen we ook gewoon een aanhanger eigenlijk gerbuiken.