verhoging verzekering met terugwerkende kracht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

verhoging verzekering met terugwerkende kracht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 18:39

Ik kreeg vandaag weer een rekening van de onderlinge veeverzekering, periode 1 mei tot 1 november. Leuk en aardig, maar het is toch behoorlijk verhoogd.

Citaat:
Er zat een begeleidend briefje bij, gedateerd 15 mei 2011:
In de afgelopen ledenvergadering is medegedeeld dat Mw. enz. bereid gevonden is om het penningmeesterschap op zich te nemen. De Nederlandse Bank die hiervoor haar goedkeuring moet geven is hiermee akkoord gegaan.

We hadden het afgelopen jaar veel afgekeurde paarden en pony's en ook blijkt de restwaarde ieder jaar minder. Het bestuur ziet zich daarom genoodzaakt om de premie per 1 mei 2011 in alle rubrieken met 0.25% te verhogen.

Verder is de assurantie belasting overheidswege per 1 maart 2011 verhoogd van 7.5% naar 9.7%.

Het gaat mij dus om al die verhogingen. Mag men dit, en dan vooral die 0.25% nu pas melden? Of is dit een reden om per direct de verzekering op te zeggen?

Anoniem

Re: verhoging verzekering met terugwerkende kracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:23

[MW] > [TAO]

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:45

Ik denk dat dat is omdat het een onderlinge verzekering is. De ledenvergadering bepaalt dan wat de "contributie" wordt voor het nieuwe jaar. Dus 2011, dat ze tot maart terugtellen is dan nog netjes.
Onderling betekent dat er geen winst gemaakt wordt, maar het moet ook geen verlies gaan maken, want anders krijgen de mensen die er aanspraak op maken niet meer wat ze in hun polisvoorwaarden beloofd is.

Je zal er mee moeten leren leven vrees ik. Of opzeggen. En volgend jaar zorgen dat je bij die ledenvergadering aanwezig bent.