kwaliteit pensionstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

kwaliteit pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 23:16

Wordt het niet de hoogste tijd dat een pensionhouder een vakbekwaamheidsdiploma moet hebben en dat een stal aan minimale eisen moet voldoen??
Laatst bijgewerkt door papagroom op 10-09-10 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:21

uhm kwaliteit denk ik?? ;)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Re: kwaliteid pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:23

Zodat de prijzen van pensionstallen nog meer omhoog gaan?
Nee bedankt. Er is genoeg keuze tussen stallen die verantwoordelijkheid ligt helemaal bij je zelf. Je gaat ofwel akkoord met hun manier van werken/stalling of niet en zo niet zoek je dus verder.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Re: kwaliteit pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:24

ik denk dat iedereen een ander idee heeft over kwaliteit.

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 23:25

:D toch handig die spelling cotrole

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: kwaliteit pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:39

Als eigenaar kun je toch zelf de stal zoeken die je wilt hebben voor je paard. Je kunt dan zelf bepalen of je op een stalling gaat staan met onvoldoende facilliteiten of een stalling met achterstallig onderhoud.

melanie81

Berichten: 604
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: herbaijum (friesland)

Re: kwaliteit pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:34

nou inderdaad friesiszwart. als eigenaar bepaal je nog altijd waar je voor kiest.......................

quartel

Berichten: 15896
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:37

mij lijkt het wel handig als pensionstallen aangesloten moeten zijn bij een soort van keurings dienst of zo.
Als je dan een serieuze klacht hebt kan je die tenminste ook ergens kwijt!
Als je nu klachten hebt kan je alleen bij je stalling terecht die dan weer ontrecht bevooroordeeld is.
Als nu je paard gebelsserd raakt door achterstallig onderhoud op de stalling heb je mooi geen poot om op te staan

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 23:57

t zouw toch mooi zijn als je er van uit kan gaan dat je pensionboer enige sjoege heeft van paarden...dit is van te voren moeilijk in te schatten.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:22

papagroom schreef:
t zouw toch mooi zijn als je er van uit kan gaan dat je pensionboer enige sjoege heeft van paarden...dit is van te voren moeilijk in te schatten.

Wat is daar moeilijk aan? Je gaat kijken hoe ze de boel ingericht hebben en hoe het loopt, je maakt een babbeltje of twee en je hebt een heel redelijk beeld van hoeveel sjoege de pensionhouder (en klanten) van paarden hebben. Is niet moeilijk, hoor ;) (je moet alleen zelf wel wat sjoege hebben van zowel paarden als mensen)

bonzwa

Berichten: 996
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:49

Ik vind het goed als er op elke pensionstal iemand aanwezig is die ook daadwerkelijk verstand heeft van paarden en ziektes (koliek, kreupelheid onderscheiden, wonden ect.)

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 21:17

bonzwa schreef:
Ik vind het goed als er op elke pensionstal iemand aanwezig is die ook daadwerkelijk verstand heeft van paarden en ziektes (koliek, kreupelheid onderscheiden, wonden ect.)


dat bedoel ik dus
er zijn veel mensen die juist op zo,n stal gaan staan omdat ze denken dat ze dan niet in zeven sloten tegelijk lopen,maar in de praktijk valt dat vaak vies tegen,en voor een beginnend paarden eigenaar is t moeilijk in te schatten hoeveel sjoege de pensionhouder heeft
Met een minimum eis zou dit god te ondervangen zijn

Marion71
Berichten: 2377
Geregistreerd: 15-06-05

Re: kwaliteit pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:47

Wat zegt zo'n keurmerk dan nog? Als ik kijk naar de sterrenmanages van de FNRS kan mij dat keurmerk gestolen worden. Een minimum eis is nog geen garantie dat het een goede pensionstal is en dat die stal bij je past. Daarbij komt dat veel kleinere pensionstallen helemaal geen bedrijf zijn, maar particulier. Hoe wil je dat organiseren? Opleidingen in die richting zijn er niet of je moet de opleiding paardenhouderij van bijv. De Groene Welle voldoende vinden.

Als beginnend paardenhouder koop je ook geen paard zonder de hulp van een deskundige. Schakel die dan ook in als je op zoek gaat naar een stal en dan heb je het probleem al aardig ondervangen, denk ik.