Wieke schreef:Even een foto uit de oude doos, maar dit was mijn oude trailer van betonplex, gewoon goed ontvet, goed geschuurd en 2x gelakt met goede lak. Ik heb hem 6 jaar gehad en heeft er altijd netjes op gezeten. Net als de binnenkant (kun je bij deurtje zien. Dat betonplex ook gewoon in de lak gezet.
De polyester kap ontvet. Geschuurd, kunststof primer erop, en toen 2 lagen lak.
[ [url=m/BPuRXm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Knap! Zo wil ik hem ook wel
Is dit dat gewone lak voor hout? Of speciaal voor kunststof omdat het een glad oppervlak is?
Padoertje schreef:Hier nieuwe betonplexplaten geverfd. Eerst flink schuren, ontvetten en daarna 2x in de primer en 2x afgelakt. Gebruik wel echte schildersverf en primer en ga niet een of ander blik halen bij de bouwmarkt. Die kwaliteit verschilt enorm. Succes met je project!
Fijn om te weten dat het dus niet altijd slecht afloopt! Hoe lang heb je dit al er op zitten?
Weet je nog welke primer en verf je gebruikt hebt?
Elisabeth32 schreef:Het hout van mijn trailer was helemaal verweerd en lichter geworden aan de buitenkant. Met lelijke plekken doordat de vorige eigenaar de hoge drukspuit erop had gezet…
In de gekookte lijnolie gezet en hij is weer mooi donker en egaal. Misschien is dat een idee als je de de pellen eraf krijgt?
snorkel1986 schreef:Idd in de lijn olie en hij word weer mooi ( tenminste die van ons)
Oke dan probeer ik misschien liever eerst met olie, dat scheelt toch wel wat werk. Zeker als het opnieuw moet gedaan worden, kan er gewoon weer bovenop zonder schuren toch?
Die pellen gaan er heel makkelijk af gelukkig. Nu hij nat is van de regen kan ik het er zelfs met mijn nagel afhalen.
Maar de vorige eigenaar zei dat hij het ook met olie had gedaan. Is het normaal dat dit er zo afpelt?
Heb je problemen gehad met plakkerigheid? Heb gelezen dat gekookte lijnolie meer plakt dan gewone.