onpaard schreef:Veel ruimte in de trailer lijkt mij helemaal niet fijn als paard. Ik ga met een tweepaardstrailer opstap en dan staat ze tussen t schot en de wand. Dat geeft steun, als je veel ruimte hebt moeten ze meer moeite doen om balans je houden lijkt mij. Of zie ik dat verkeerd.
Ibbel schreef:De Ifor's zijn berucht om de rammelherrie
Ik heb bijna 25 jaar een Heja gehad (worden niet meer gemaakt) en nu alweer 12 jaar een Cheval Liberté.
Ik ben gewoon zelf in de Cheval gaan staan en heb manlief een rondje hobbelig onverhard parkeerterrein laten rondrijden. Ik kon me goed staande houden en vond de herrie ook OK.
Heb laatst om een jong paard rustig te houden een klein stukje in een Ifor erbij gestaan. Foei, gewoon op de openbare weg, heel fout. Maar goed, daar gaat het niet om. Wát een klereherrie/rammelbak.
De afwerking van de Cheval Liberté is idd 'met de Franse slag'. Die is niet best. Maar het chassis en de vering is prima, en de aerodynamica (en daarmee de herrie) is ook goed.
ElSea schreef:onpaard schreef:Veel ruimte in de trailer lijkt mij helemaal niet fijn als paard. Ik ga met een tweepaardstrailer opstap en dan staat ze tussen t schot en de wand. Dat geeft steun, als je veel ruimte hebt moeten ze meer moeite doen om balans je houden lijkt mij. Of zie ik dat verkeerd.
Als je een paard hebt die tegen wanden aanleunt werkt dat, maar veel paarden willen toch de eigen regie houden en kunnen in een 2paards trailer hun benen niet ver genoeg uit elkaar zetten cq schuin gaan staan waardoor ze toch de boel afbreken.
dianaw33 schreef:Ik heb gelukkig geen stakende paarden, het spelletje 'de trailer in' en braaf blijven staan, kennen ze goed. Ik heb er echter een bij die not amused is van opgesloten staan in te kleine ruimtes, die schopt ze kapot, en ook niet van te veel herrie, dan flipt ze compleet. Voor het handige zou ik ze wel samen willen vervoeren. Wat ik zoek is in elk geval niet hoog, (ze zijn beide onder de 1.60 en vaak verdrinken dat soort paarden weer in de 'grote' paarden trailers) rustige ligging, en ruimte om de paarden heen. De boze merrieis goed in een veewagen te vervoeren.
Christel1 schreef:Ik heb een Cheval liberte, deze werd ook al een paar keer genoemd. Toen we deze trailer een jaar of tien terug kochten hadden we de keuze voor een veringssysteem (pullman? uit m’n hoofd) en nog steeds erg tevreden mee. Geen idee of zo’n systeem tegenwoordig de standaard is maar misschien kan je daar naar kijken? Een goede vering zou het comfort moeten verbeteren.
Gebruikers op dit forum: HELder, idylle, Kirsha, linoleum, MareVeer, Nymphe, sterregoud, Trendiction, xSCWx, xU_Blinghx en 12 bezoekers