Jaarcontract getekend voor stalling, hoe nu met verkoop paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Jaarcontract getekend voor stalling, hoe nu met verkoop paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:26

@ts: ik vind dat er aardig kritische reacties en vooroordelen zijn. Ik denk dat het niet spannender is dan dat je een overeenkomst hebt waarbij onduidelijk is of de opzegtermijn einde jaar is of een maand. Hierbij word je juridisch ondersteund, heel goed.
De rest doet er eigenlijk niet echt toe en ik vind het knap dat je overal nog op reageert :)
Hopelijk heb je gauw duidelijkheid!

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 18:28

Slmt9 schreef:
@ts: ik vind dat er aardig kritische reacties en vooroordelen zijn. Ik denk dat het niet spannender is dan dat je een overeenkomst hebt waarbij onduidelijk is of de opzegtermijn einde jaar is of een maand. Hierbij word je juridisch ondersteund, heel goed.
De rest doet er eigenlijk niet echt toe en ik vind het knap dat je overal nog op reageert :)
Hopelijk heb je gauw duidelijkheid!

Dat ben ik wel gewend hahahaha. Zoveel mensen zoveel wensen en mensen hebben nou eenmaal al vrij snel hun oordeel klaar. Het is jammer omdat ze gelijk bepaalde punten in het negatieve willen zetten. Dat terwijl ik me ook van een heleboel punten bewust ben.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: Jaarcontract getekend voor stalling, hoe nu met verkoop paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:49

Al eerder gezegd, je doet het heel netjes. Hou je ons op de hoogte wat hoe het juridisch zit? Ik vind het namelijk wel een interessante zaak.

Floko

Berichten: 407
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:29

Hoe is dit afgelopen?

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:55

je verkoopt je huidige paard, maar is er een optie dat je een ander paard zou gaan kopen?

Wel vreemd dat je een contract voor zo lange periode tekend. In principe teken je voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van een bepaalde periode.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Jaarcontract getekend voor stalling, hoe nu met verkoop paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:55

Oh en wat als je paard overleden zou zijn een maand na aankoop?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Jaarcontract getekend voor stalling, hoe nu met verkoop paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 12:59

Dan betaal je dus de rest van het jaar.
Vandaar ook het belang van het lezen van een contract voor je je krabbel eronder zet en dan door soort "wat als" vragen te bespreken

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Jaarcontract getekend voor stalling, hoe nu met verkoop paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:26

Tegenwoordig lijkt het moeilijker om van een stallingsbaas af te komen dan van een huwelijkspartner. Ik ben kennelijk van een vorige generatie want in de 40 jaar dat ik eigen paarden heb op diverse stallingen waar het ook niet altijd koek en ei was heb ik zulke toestanden als een jaar doorbetalen nadat je er niet meer staat om wat voor reden dan ook nog nooit meegemaakt.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:29

anjali schreef:
Tegenwoordig lijkt het moeilijker om van een stallingsbaas af te komen dan van een huwelijkspartner. Ik ben kennelijk van een vorige generatie want in de 40 jaar dat ik eigen paarden heb op diverse stallingen waar het ook niet altijd koek en ei was heb ik zulke toestanden als een jaar doorbetalen nadat je er niet meer staat om wat voor reden dan ook nog nooit meegemaakt.


Het is niet moeilijk om er van af te komen je bent niet verplicht om een jaar te blijven na het tekenen. Je moet alleen iedere maand betalen.
Wat is er nu zo moeilijk aan om te begrijpen dat je een JAARcontract tekent. Je moet nadenken voordat je zomaar je handtekening onder een contract zet. Je kan het nog er nog jaren over bezig blijven maar het gaat niets veranderen aan het woord JAARcontract.
Je blijft wel erg hangen in tijd. Ze hebben contracten uitgevonden met een reden. Lekker makkelijk als je er dan zomaar onderuit komt.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:46

anjali schreef:
Tegenwoordig lijkt het moeilijker om van een stallingsbaas af te komen dan van een huwelijkspartner. Ik ben kennelijk van een vorige generatie want in de 40 jaar dat ik eigen paarden heb op diverse stallingen waar het ook niet altijd koek en ei was heb ik zulke toestanden als een jaar doorbetalen nadat je er niet meer staat om wat voor reden dan ook nog nooit meegemaakt.


Als je mijn eigen topic gaat lezen is het tegenwoordig zelfs nog moeilijker om van een pensionklant af te komen hoor :D

En het is juist heel eenvoudig… je tekent van tevoren een contract zodat beide partijen kunnen weten wat te verwachten. Daarmee ben je beiden akkoord gegaan en heb je de spelregels vastgelegd. Dat het achteraf moeilijk is om te doen alsof je van niks weet en alles naar je eigen voordeel kan verdraaien… ja DAT is idd erg moeilijk. Gelukkig maar.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:47

Tigra_ schreef:
anjali schreef:
Tegenwoordig lijkt het moeilijker om van een stallingsbaas af te komen dan van een huwelijkspartner. Ik ben kennelijk van een vorige generatie want in de 40 jaar dat ik eigen paarden heb op diverse stallingen waar het ook niet altijd koek en ei was heb ik zulke toestanden als een jaar doorbetalen nadat je er niet meer staat om wat voor reden dan ook nog nooit meegemaakt.


Het is niet moeilijk om er van af te komen je bent niet verplicht om een jaar te blijven na het tekenen. Je moet alleen iedere maand betalen.
Wat is er nu zo moeilijk aan om te begrijpen dat je een JAARcontract tekent. Je moet nadenken voordat je zomaar je handtekening onder een contract zet. Je kan het nog er nog jaren over bezig blijven maar het gaat niets veranderen aan het woord JAARcontract.
Je blijft wel erg hangen in tijd. Ze hebben contracten uitgevonden met een reden. Lekker makkelijk als je er dan zomaar onderuit komt.

Dan blijf ik maar hangen in de tijd toen gezond boerenverstand nog heerste! Je betaalde voor wat je kreeg.En als het niet meer klikte ergens of je had je paard niet meer dan kon je gewoon weg en hoefde niet meer te betalen voor diensten die niet meer geleverd hoefden te worden.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:56

anjali schreef:
Tigra_ schreef:

Het is niet moeilijk om er van af te komen je bent niet verplicht om een jaar te blijven na het tekenen. Je moet alleen iedere maand betalen.
Wat is er nu zo moeilijk aan om te begrijpen dat je een JAARcontract tekent. Je moet nadenken voordat je zomaar je handtekening onder een contract zet. Je kan het nog er nog jaren over bezig blijven maar het gaat niets veranderen aan het woord JAARcontract.
Je blijft wel erg hangen in tijd. Ze hebben contracten uitgevonden met een reden. Lekker makkelijk als je er dan zomaar onderuit komt.

Dan blijf ik maar hangen in de tijd toen gezond boerenverstand nog heerste! Je betaalde voor wat je kreeg.En als het niet meer klikte ergens of je had je paard niet meer dan kon je gewoon weg en hoefde niet meer te betalen voor diensten die niet meer geleverd hoefden te worden.


Dan moet je ook geen JAARcontract tekenen. Daar gaat het over. Je blijft bezig maar lezen doe je niet. Als je per direct wil kunnen vertrekken en het risico wil lopen dat mensen je per direct met je paard op straat kunnen zetten kan je dat ook echt wel vinden maar dan moet je geen contract onderteken waar in iets anders staat.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Jaarcontract getekend voor stalling, hoe nu met verkoop paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:08

@Tigra: In mijn boerenomgeving werden geen contracten getekend. Je kwam ergens omdat beide partijen dachten dat dat goed en leuk zou zijn.De ene partij betaalde netjes op tijd en de andere partij verzorgde het paard zoals het hoorde. Papieren contracten zijn niets waard als het mis gaat tussen de partijen.Dan wil je zo snel mogelijk van elkaar af.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:28

anjali schreef:
@Tigra: In mijn boerenomgeving werden geen contracten getekend. Je kwam ergens omdat beide partijen dachten dat dat goed en leuk zou zijn.De ene partij betaalde netjes op tijd en de andere partij verzorgde het paard zoals het hoorde. Papieren contracten zijn niets waard als het mis gaat tussen de partijen.Dan wil je zo snel mogelijk van elkaar af.


Exact dat laatste. Zonder contract kan ik als stalhouder morgen je pony aan het hek binden als je me niet bevalt. Vind jij dan dat dat zomaar moet kunnen?

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:33

Poekkie schreef:
anjali schreef:
@Tigra: In mijn boerenomgeving werden geen contracten getekend. Je kwam ergens omdat beide partijen dachten dat dat goed en leuk zou zijn.De ene partij betaalde netjes op tijd en de andere partij verzorgde het paard zoals het hoorde. Papieren contracten zijn niets waard als het mis gaat tussen de partijen.Dan wil je zo snel mogelijk van elkaar af.


Exact dat laatste. Zonder contract kan ik als stalhouder morgen je pony aan het hek binden als je me niet bevalt. Vind jij dan dat dat zomaar moet kunnen?

Als ik gewoon aan mijn betalingsverplichting heb voldaan niet. Ik betaal altijd ruim de maand vooruit. Als je zou willen dat ik vertrek dan moet je dat aangeven terwijl de betaalde huur nog loopt.Dan ben ik meteen weg ook want ik wil nergens blijven waar ze me niet moeten.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Jaarcontract getekend voor stalling, hoe nu met verkoop paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:35

Nee hoor, ik stort het overschot van het geld terug en gooi je de volgende dag nog buiten dan… zonder contract is dat wel zo makkelijk.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:42

Poekkie schreef:
Nee hoor, ik stort het overschot van het geld terug en gooi je de volgende dag nog buiten dan… zonder contract is dat wel zo makkelijk.

Mooi zo,krijg ik in elk geval het niet -gebruikte stalgeld nog terug! Zo hoort het inderdaad.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:51

Sta je daar wel met je paard ;) en dan jankend heel internet af tot je ergens bij de eerste beste terecht kan?

Wij werken hier op stal ook vanzelfsprekend met een standaard contract om die reden. Met opzegtermijn.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 15:58

Poekkie schreef:
Sta je daar wel met je paard ;) en dan jankend heel internet af tot je ergens bij de eerste beste terecht kan?

Wij werken hier op stal ook vanzelfsprekend met een standaard contract om die reden. Met opzegtermijn.

Nee hoor. Ik sta al decennia in mijn omgeving bekend als een qua betalingen superbetrouwbaar iemand en bevriend met oude boeren die er hetzelfde over denken als ik. Daarom zou ik meteen een nieuwe stal hebben, maar ik ben bepaald geen stalhopper ,stond op mijn vorige stalling 20 jaar en zou daar nog staan als zij niet zelf het bedrijf verkocht zouden hebben.