Wat hebben jullie over voor training?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ibbel

Re: Wat hebben jullie over voor training?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:22

De groeischijven van kinderen sluiten ook pas met een jaar of 16. Toch moeten ze sporten op school, gaan ze naar voetbal, ballet, paardrijden en weetikveel wat. Tegen mensen dan ook maar zeggen dat ze pas vanaf 18 mogen sporten want dan zijn ze volgroeid?

Het is idd al heel lang bekend dat belasten zorgt voor sterkere botten (de botdichtheid wordt oa veel hoger, wat voor mensen wel fijn is ivm osteoporose op latere leeftijd bv) en betere kwaliteit kraakbeen.
Kraakbeen bij mensen kan alleen maar goed tot ontwikkeling komen onder belasting.

Ik heb zelf een keer een paard een tijd op een revalidatiestal gehad, dat kostte me inclusief stalling, uitmesten en de hele reut een tientje per dag. Dat kan alleen maar uit als je héél veel stallen hebt, mechanisch uitmest, enz. En dan nog.

Nou weet ik dat DA's in Nederland ook niet denderend goed betaald worden, maar ik zou nog altijd liever het vak gaan uitoefenen waar ik 6 jaar voor gestudeerd heb, dan paarden trainen of revalideren, want je eet droog brood.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie