Trailer blijft water vangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Trailer blijft water vangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 15:38

We zijn ondertussen al een tijdje bezig met een nieuwe bodem in de trailer zetten en deze helemaal af te sluiten, maar er blijft maar water binnenkomen aan de achterkant. Het water zit dan ook echt onder de mat (die ik nu dus terug los getrokken heb zodat het tenminste kan opdrogen). De 25 mm plaat is volledig vernist met een paar lagen bootlak, maar dit is natuurlijk wachten tot hij doorrot, zelfs met vernis.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit probleem precies moet oplossen? Rubberpasta is absolute rommel en wilt blijkbaar niet hechten. Voor de rest is de trailer afgedicht aan elk hoekje, kant en kier met silicone, maar het lijkt binnen te komen via de klep (de rand tussen het frame en de klep). Daarom zit de mat dus nog niet achteraan vast, omdat ik bang ben dat er alsnog vocht onder kruipt en ik hem daarna niet kan optillen om te drogen. Maar ja, wat moet ik met dat water dat blijft binnenkomen.


Afbeelding
De beschermlaag voor de scharnieren is maar aan één kant vastgemaakt nu (foto staat dus achter op de feiten, maar ik blijf foto's maken vergeten) omdat er dus vocht onder de mat komt. Het is een trailer van Sluis van 1997.

dioni

Berichten: 825
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Trailer blijft water vangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:47

Ik heb geen oplossing, maar voor nu het neuswiel hoger opdraaien zodat het water er in ieder geval moeilijker in loopt en makkelijker weer eruit kan.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Trailer blijft water vangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:56

Mijn vorige paard plast vaak in de trailer, we hebben er toen 2 gaatjes in laten boren in de bodem (ijzer ringetje er om heen en mooi afgewerkt, vlak bij de klep. Dat heeft veel geholpen. Is wel Alu bodem van Humabur

pillow
Berichten: 7805
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:56

Inderdaad zover mogelijk achterover zetten, dan regent het ook niet in. En zo mogelijk met de achterkant naar het noorden parkeren. Tenminste ik neem aan dat het water er in komt als hij niet gebruikt wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:19

Een trailer is geen caravan. Die zijn niet gebouwd/ontwikkeld met voorwaarde waterdicht.

Zet hem met het neuswiel omhoog zodat het water afloopt.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 16:33

f4bjheu schreef:
Mijn vorige paard plast vaak in de trailer, we hebben er toen 2 gaatjes in laten boren in de bodem (ijzer ringetje er om heen en mooi afgewerkt, vlak bij de klep. Dat heeft veel geholpen. Is wel Alu bodem van Humabur


Daar ben ik wat bang voor dat het dan via dat gat ook doorrot... :(

De trailer staat al op zijn hoogste stand + staat ook nog eens op een heuvel, maar het water kan er gewoon onmogelijk uit als het bij de houten bodem terecht komt. Het frame is enorm, zelfs met 25 mm komt dat niet "level".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:40

Waarom zit die beschermflap voor de scharnieren er? Dat lijkt me een aardige vochtvanger.

III
Berichten: 19
Geregistreerd: 16-04-09

Re: Trailer blijft water vangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:44

Nieuwe trailer kopen. Je wilt niet dat de bodem gaat rotten of al verrot is en dat je paard een deel van zijn been kwijtraakt.

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:55

water loopt aan achterkant van je klep op je randje van je bodem zo naar binnen, beter is om de flap aan buitenzijde strak tegen achterkant klep plakken en een zeiltje nemen voor boven je klep dat met wegzetten dicht doen dat steekt over je klep dus water blijft daar ook buiten.

f4bjheu
Berichten: 987
Geregistreerd: 09-03-13
Woonplaats: op de aarde

Re: Trailer blijft water vangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:25

je hebt ook van doe hoezen die je over de hele trailer kan doen. Of idd overwegen een nieuwe bodem/trailer. Zou iig even je trailer garage bellen, wellicht hebben zij goede ideeen

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Trailer blijft water vangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 23:41

Een nieuwe trailer nadat ik deze tweedehands gekocht heb en er net een nieuwe bodem ingestoken heb is echt een enorme geldverspilling :') Daarom wil ik ook gewoon een oplossing vinden hiervoor. Lijkt me niet dat elke Sluis trailer maar het schroot op moet dan, omdat ze zo gebouwd zijn.

De beschermflap zat er in twee delen op op de vorige bodem, nu hebben we het in één deel erop gezet. Blijkbaar om te voorkomen dat de scharnieren beschadigd raken door hoeven. De flap is echter niet het probleem, het vochtprobleem was er al voor de flap.

Een rolzeil zit er sowieso al op, maar er blijft water binnenwaaien. Wellicht omdat de achterkant naar het zuiden staat en daar de meeste wind vandaan komt, maar andersom kunnen we hem niet zetten. Een trailerhoes was ik aan aan het denken, maar hoor heel slechte verhalen over condensatie (en België kennende zal dat waarschijnlijk gewoon gebeuren).

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:52

Je moet je mat juist helemaal dichtkitten met goeie kit... Anders blijft dit en als je geen zeiltje hebt is dat je probleem... Wij hebben net de hele trailer vervangen en toen we nog bezig waren en geen zeiltje toen werd die ook achteraan zeiknat ja... Met zeiltje is dat over dan wel 1 die over je klep sluit. Daar komt geen water tussen hoor.

SjonnieZ

Berichten: 2319
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 01:52

Weet je zeker dat het door het Luik komt?

Ooit een nieuwe trailer gekocht die ergens in de wand doorlekte, en men vond de bron niet. Uiteindelijk heb ik hem bij de dealer mogen omruilen voor een ander exemplaar

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Trailer blijft water vangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:59

Ik verplaats dit topic naar transport, afspraken en overige.

bijnaweekend
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-10-20

Re: Trailer blijft water vangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:19

nieuwe kopen ;)

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Trailer blijft water vangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 09:23

Wat een domme opmerkingen bijnaweekend en III, jullie moeten zeker aan je "nuttige" berichten komen, TS heeft hier geen moer aan.

Mijn trailer lekte ook iets, nooit kunnen vinden waar....
Kan zijn dat de klep ooit eens schade heeft gehad, of een paard aan de trailer vast stond en is gaan hangen, sluiten de klep en de wand wel netjes op elkaar aan ??

Ik heb een rubber anti slip gietvloer erin laten maken, daarna was het wel aan het lekken maar dat gaf geen schade veder.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: Trailer blijft water vangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 10:39

Elcamino, ik vrees inderdaad dat de achterklep niet geweldig aansluit. Als het droog blijft ga ik hem ook wat meer de heuvel op trekken zodat hij niet meer de volle wind achteraan krijgt. Bedankt voor de tip! We halen er nu de wielkappen even af zodat ik daar nieuwe silicone kan spuiten en dan zal ik inderdaad toch maar de mat helemaal vastkitten. Ik heb gisteren de achterkant van de bodem terug in een extra laag bootlak gezet en die is netjes opgedroogd. Blij dat het even niet regent, werken in de regen is echt verschrikkelijk.

Afbeelding
Afbeelding

Dit is hoe hij met de klep naar beneden eruit ziet. Het water heb ik heel langzaam zien binnendruppelen aan het uiterste hoekje in de binnenkant van de achterklep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:28

Je zult inderdaad de mat achter aan de vloer moeten verlijmen. En dan eigenlijk helemaal rondom want er mag dan echt geen water meer bij komen.