Is er een paardentaxi in Rhenen/Veenendaal/Ede e.o. ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Is er een paardentaxi in Rhenen/Veenendaal/Ede e.o. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 20:12

Ik ben van plan om over een tijd weer een pony aan te schaffen en dan denk je toch ook gelijk aan paardenvervoer. In het verleden heb ik altijd een trailer gehad als ik paarden en/of pony's had, maar gebruikte de trailer maar weinig.

Maar ja, zonder is ook zo wat.

Ik heb gezocht naar een paardentaxi in de buurt, maar tot nu toe nog niet kunnen vinden.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:22

Geen idee of daar wat zit, aangezien ik ook wel ritten heb van mensen die daar in de buurt wonen. Maar je kan ook kijken in de buurt waar het paard of de pony vandaan komt die je gaat kopen of daar een paardentaxi zit. Kijk dan wel even hoe het zit met de verzekeringen tijdens het transport, dat is soms nog wel een dingetje.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:31

Ehm, ja, Busser in Bennekom wil best voor je rijden, maar dat is geen goedkope actie. Die komt met een 10-paards voor rijden. Kleiner heeft ie niet.

Volgens mij verhuurt Anemone in Scherpenzeel wel zonder chauffeur zo'n B-rijbewijsgebakje en zolang ze er nog woont, heeft Ylvie Fross ook een B-rijbewijs wagen maar of ze die los verhuurt of alleen voor haar klanten en met of zonder chauffeur, geen idee.

Dan rijdt er af en toe ook een of andere malloot met een groot geel gevaar rond; daar moet je je niet te veel bij voorstellen }:)

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Is er een paardentaxi in Rhenen/Veenendaal/Ede e.o. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:43

Wil je per se een taxi of kun je zelf ook nog een trailer trekken? In dat laatste geval zou je ook eens kunnen kijken bij B. Veldjesgraaf, HBL Trading of De Paardenschuur.

Pensioenpaarden heb ik in het verleden ook wel eens voorbij zien komen maar zie dat hun website wat verouderd is dus geen idee of ze dat nog doen.

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Is er een paardentaxi in Rhenen/Veenendaal/Ede e.o. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:48

In de steeg zit er 1. Toen ik hem met spoed nodig had kon ie helaas niet van huis ivm kinderen.

Misschien even een oproepje op facebook zetten of iemand met een trailer en tijd over je wil helpen?

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 23:52

Ik heb op dit moment ook geen trekauto, dwz wel een auto die een 1,5 paards tot 1300 kg mag trekken, maar zonder trekhaak wordt lastig.

Dus dan wordt het of onder mijn 15 jaar oude Citroën nog een trekhaak monteren, of een andere wagen kopen. Citroën heeft nog geen 88k op de teller staan en is op zich nog een hele fijne auto, maar ja, 15 jaar.....

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:57

Sosha schreef:
Ik heb op dit moment ook geen trekauto, dwz wel een auto die een 1,5 paards tot 1300 kg mag trekken, maar zonder trekhaak wordt lastig.

Dus dan wordt het of onder mijn 15 jaar oude Citroën nog een trekhaak monteren, of een andere wagen kopen. Citroën heeft nog geen 88k op de teller staan en is op zich nog een hele fijne auto, maar ja, 15 jaar.....

Joh, de jongste auto hier op de oprit is ouder (2003).
Als jij dat autootje netjes blijft onderhouden en ook noodzakelijke grotere kosten gewoon maakt, zal dat autootje je niet teleur stellen.

1300kg met een pony lukt ook wel; met een paard wordt het wat lastig al wil ik niet zeggen dat het onmogelijk is; het vergt wel enig inzicht an de chauffeur.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Is er een paardentaxi in Rhenen/Veenendaal/Ede e.o. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 00:03

Ik kon in het verleden met een Renault Mégane Scénic en een Hotra Salinero 1,5 paards prima uit de voeten. (of hoeven ?). Had ik nog veel gewicht over met mijn pony van 375 - 385 kg.
Ook wel eens een klein paard mee vervoerd en dat ging ook prima, maar ik wil zelf echt pony van circa 150 en dan moet zo'n combinatie prima lukken. de Citroën is een 1,8l, een Xara Picasso

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Is er een paardentaxi in Rhenen/Veenendaal/Ede e.o. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 04:26

Voor trailerverhuur kun je ook terecht bij Eckeveld, zit in Rhenen zelf.

Ylvie Fross, Lunteren, verhuurd idd haar vrachtwagen ook aan niet lesklanten, zonder chaffeur.

Kunnen de huidige eigenaren het paard niet brengen?

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Is er een paardentaxi in Rhenen/Veenendaal/Ede e.o. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 10:31

Ik heb nog geen pony gekocht, moet nog aan de zoektocht beginnen.
Maar wil me wel vast oriënteren op vervoersmogelijkheden.
Levertijd van een nieuwe trailer kan soms ook even duren.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 10:42

Sosha schreef:
Ik heb nog geen pony gekocht, moet nog aan de zoektocht beginnen.
Maar wil me wel vast oriënteren op vervoersmogelijkheden.
Levertijd van een nieuwe trailer kan soms ook even duren.

Als je handig bent heb ik nog wel een project staan. Wel 2-paards :D

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Is er een paardentaxi in Rhenen/Veenendaal/Ede e.o. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 11:07

Nee, ben handig zat, maar mijn lijf wil dat soort dingen niet meer.
Heb er ook de ruimte niet voor en het moet een 1,5 paards worden.

Iemand wel eens van deze trailers gehoord? https://paardentrailersbrouwer.nl/produ ... ntrailers/
Ziet er leuk uit, maar hoe is de wegligging?

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Re: Is er een paardentaxi in Rhenen/Veenendaal/Ede e.o. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 12:09

Ik kan je Maartje van der Welle echt aanraden. Heeft echt een goed onderhouden trailer en heeft zelf ook haar papieren voor veevervoer en is dierenarts assistente. Heeft mijn paard al meerdere keren vervoerd, gaat altijd super.
Pb maar voor contact informatie

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:39

ikke schreef:
Sosha schreef:
Ik heb op dit moment ook geen trekauto, dwz wel een auto die een 1,5 paards tot 1300 kg mag trekken, maar zonder trekhaak wordt lastig.

Dus dan wordt het of onder mijn 15 jaar oude Citroën nog een trekhaak monteren, of een andere wagen kopen. Citroën heeft nog geen 88k op de teller staan en is op zich nog een hele fijne auto, maar ja, 15 jaar.....

Joh, de jongste auto hier op de oprit is ouder (2003).
Als jij dat autootje netjes blijft onderhouden en ook noodzakelijke grotere kosten gewoon maakt, zal dat autootje je niet teleur stellen.

1300kg met een pony lukt ook wel; met een paard wordt het wat lastig al wil ik niet zeggen dat het onmogelijk is; het vergt wel enig inzicht an de chauffeur.

Dit idd... Mijn Zafira komt uit 2001, zo'n 165K op de teller. Altijd goed onderhouden en dat is echt het belangrijkste. Hang hier ook nog rustig een trailer achter. Dus een beetje afhankelijk van wat je van plan bent, ook met de pony, wellicht nog best wel eens de moeite waard om te kijken naar de opties :)

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Is er een paardentaxi in Rhenen/Veenendaal/Ede e.o. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 15:58

Auto is altijd netjes gereden en goed onderhouden. Ook nog nooit wat geks mee geweest.
En ik ben nogal verknocht aan hem <3

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:59

Sosha schreef:
Auto is altijd netjes gereden en goed onderhouden. Ook nog nooit wat geks mee geweest.
En ik ben nogal verknocht aan hem <3

Ik zeg: trekhaak eronder en gaan met die banaan :j

Maar eigenlijk moet je die er dan zelf even onder zetten. Gaatjes boren volgens het juiste patroon (als ze nog niet aanwezig zijn) al die gaten even netjes in de lak zetten en een nacht over laten drogen. Dan de boel monteren en in de under-body-coating zetten. Elektra aansluiten en klaar ben je.

Die coatings is waar de inbouwbedrijven de mist in gaan; dat is te veel werk.....

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Is er een paardentaxi in Rhenen/Veenendaal/Ede e.o. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 16:03

Nog een trailer vinden, anders kan die banaan nergens in :)*

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Is er een paardentaxi in Rhenen/Veenendaal/Ede e.o. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 16:05

Tsja, helaas helemaal geen ervaring mee. Laat het gewoon bij mijn eigen garage doen, die heeft het destijds ook bij de Renault gedaan, nooit problemen mee gehad.
Bij mij gaat de trailer ook ieder jaar mee als de auto voor APK gaat, rekent hij echt niet veel voor en ik ben weer zeker dat ik nergens omkijken naar heb.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:20

bren979 schreef:
Ik kan je Maartje van der Welle echt aanraden. Heeft echt een goed onderhouden trailer en heeft zelf ook haar papieren voor veevervoer en is dierenarts assistente. Heeft mijn paard al meerdere keren vervoerd, gaat altijd super.
Pb maar voor contact informatie

Inclusief Niwo vergunning?

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Is er een paardentaxi in Rhenen/Veenendaal/Ede e.o. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 18:50


Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 04:27

Dan zou je dus een pony binnen 65 km. van je stalling moeten vinden, dat is lang niet altijd het geval.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 05:58

Als je echt op zoek wilt gaan naar een pony of paard lijkt het mij handig om eerst te kijken of er stalling is voor je paard. Vervoer is vaak wel makkelijk(er) te regelen, je zou dit bijvoorbeeld ook aan de verkopende partij kunnen vragen.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:51

Jet schreef:
Dan zou je dus een pony binnen 65 km. van je stalling moeten vinden, dat is lang niet altijd het geval.

Afgaand op reacties in andere topics zijn er nogal wat mensen die niet het halve land door wensen te crossen. 65km is in de praktijk een klein uur rijden.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Is er een paardentaxi in Rhenen/Veenendaal/Ede e.o. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 10:52

Het gaat niet alleen om de verhuizing van de pony naar mij, maar ook voor vervoer in de toekomst.
Veearts, verhuizen en dat soort zaken. Bij spoedgevallen heb ik natuurlijk niks aan een taxibedrijf dat van heel ver moet komen.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 10:56

SusanH schreef:
Als je echt op zoek wilt gaan naar een pony of paard lijkt het mij handig om eerst te kijken of er stalling is voor je paard. Vervoer is vaak wel makkelijk(er) te regelen, je zou dit bijvoorbeeld ook aan de verkopende partij kunnen vragen.


De stal die ik op het oog heb, heeft net weer een nieuwe advertentie op MP gezet.
Maar dat is een grote stal, komt vroeg of laat altijd wel weer een plekje vrij.
En anders heb ik nog wel andere mogelijkheden om tijdelijk op nog behapbare afstand een plek te vinden.
Ik zie regelmatig advertenties van stallen in deze regio.

Maar als ik zie hoe lang sommigen aan het zoeken zijn, heeft dat niet zoveel zin om nu al een box te gaan reserveren. Kan natuurlijk zijn dat ik niet direct bij mijn Favo stal terecht kan, maar een plekje is uiteindelijk wel te vinden hier in de omgeving.