Word ik hier opgelicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaabje
Berichten: 937
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Word ik hier opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:08

Ik heb TS net een PB gestuurd. De trailer van een vriendin van mij is afgelopen dinsdag/woensdag gestolen. Ik geloof dat dit ook een aluminium trailer was met een zadelruimte erin. Ik lees in de eerdere berichten dat de advertentie weg is gehaald. Maar wie weet is het nog te achterhalen en is dit de trailer die gestolen is.

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:11

Gaabje schreef:
Ik heb TS net een PB gestuurd. De trailer van een vriendin van mij is afgelopen dinsdag/woensdag gestolen. Ik geloof dat dit ook een aluminium trailer was met een zadelruimte erin. Ik lees in de eerdere berichten dat de advertentie weg is gehaald. Maar wie weet is het nog te achterhalen en is dit de trailer die gestolen is.


Ik vermoed dat er helemaal geen trailer was eigenlijk.

Lukasje
Berichten: 11305
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Word ik hier opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:16

Toen ik reageerde bestond de ad nog wel. Maar nog geen reactie van de verkoper ontvangen.

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:24

Lukasje schreef:
Toen ik reageerde bestond de ad nog wel. Maar nog geen reactie van de verkoper ontvangen.


Als de gebruiker geblokkeerd is kan deze ook geen contact meer opnemen.

Lukasje
Berichten: 11305
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Word ik hier opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:38

Ah oke... jammer, was wel benieuwd welke reactie ik zou krijgen.

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:04

Suzanne F. schreef:
Gaabje schreef:
Ik heb TS net een PB gestuurd. De trailer van een vriendin van mij is afgelopen dinsdag/woensdag gestolen. Ik geloof dat dit ook een aluminium trailer was met een zadelruimte erin. Ik lees in de eerdere berichten dat de advertentie weg is gehaald. Maar wie weet is het nog te achterhalen en is dit de trailer die gestolen is.


Ik vermoed dat er helemaal geen trailer was eigenlijk.


Dat vermoed ik eigenlijk ook. Aangezien er alleen maar 2 dealerfoto's bijstonden.
Maar goed je weet het nooit. Als je een trailer steelt zet je hem natuurlijk ook niet gelijk helemaal op de foto en vervolgens op internet voor het geval de eigenaar de trailer aan bepaalde punten kan herkennen. Maar dan vraag je er waarschijnlijk ook wel gelijk meer voor. Nu met die aanbetaling en lage prijs etc is wel heel verdacht. En waarschijnlijk oplichting in de hoop dat er éém of meerdere mensen erin trappen

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:24

Suzanne F. schreef:
superpony schreef:
Ja, maar nieuwprijs is 7000 euro, dus die is na 11mnd echt geen 1500.

Enige dat ik weleens heb meegemaakt is dat een vrouw dingen bespottelijk goedkoop weg wilde doen nadat haar man/vriend haar belazerd had en ze alle waardevolle dingen die hij had betaald zo snel mogelijk weg wilde doen.

Maar hier staan ook heel schattig 2 namen onder.


Ja namen die niet bestaan. Grote kans dat ze al wat aanbetalingen binnen hebben. En dat die mensen op dat adres binnen een aantal dagen wat mensen over de vloer krijgen.


Er stonden alleen 2 voornamen, dus die bestaan gewoon. Dat het verzonnen is kan wel, maar daar ging het me niet om.

Als mensen echt zo stom zijn om geld over te maken van tevoren, vind ik het ook wel een beetje eigen schuld, dikke bult.


Daantj__ schreef:
Dat vermoed ik eigenlijk ook. Aangezien er alleen maar 2 dealerfoto's bijstonden.
Maar goed je weet het nooit. Als je een trailer steelt zet je hem natuurlijk ook niet gelijk helemaal op de foto en vervolgens op internet voor het geval de eigenaar de trailer aan bepaalde punten kan herkennen. Maar dan vraag je er waarschijnlijk ook wel gelijk meer voor. Nu met die aanbetaling en lage prijs etc is wel heel verdacht. En waarschijnlijk oplichting in de hoop dat er éém of meerdere mensen erin trappen


Maar als ze een gestolen trailer proberen te verkopen is het ook een handige actie om dealer foto's te gebruiken. Iemand kan anders zijn eigen trailer misschien herkennen. Als iets gestolen wordt, gaan mensen altijd op mp zoeken.........

PrizTwir
Berichten: 2398
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:31

Ja namen die niet bestaan. Grote kans dat ze al wat aanbetalingen binnen hebben. En dat die mensen op dat adres binnen een aantal dagen wat mensen over de vloer krijgen.[/quote]

Er stonden alleen 2 voornamen, dus die bestaan gewoon. Dat het verzonnen is kan wel, maar daar ging het me niet om.

Als mensen echt zo stom zijn om geld over te maken van tevoren, vind ik het ook wel een beetje eigen schuld, dikke bult.


Daantj__ schreef:
Dat vermoed ik eigenlijk ook. Aangezien er alleen maar 2 dealerfoto's bijstonden.
Maar goed je weet het nooit. Als je een trailer steelt zet je hem natuurlijk ook niet gelijk helemaal op de foto en vervolgens op internet voor het geval de eigenaar de trailer aan bepaalde punten kan herkennen. Maar dan vraag je er waarschijnlijk ook wel gelijk meer voor. Nu met die aanbetaling en lage prijs etc is wel heel verdacht. En waarschijnlijk oplichting in de hoop dat er éém of meerdere mensen erin trappen


Maar als ze een gestolen trailer proberen te verkopen is het ook een handige actie om dealer foto's te gebruiken. Iemand kan anders zijn eigen trailer misschien herkennen. Als iets gestolen wordt, gaan mensen altijd op mp zoeken.........[/quote]


Er zijn echt genoeg mensen die dus gewoon geld overmaken hè. Is toch verleidelijk een twee paards aluminium van 11 maanden oud voor €1500. Tsja het is zeker niet realistisch, maar er zijn genoeg mensen die daar in trappen. Vandaag nog iemand op Facebook, te koop gevraagd aluminium of polyester trailer, budget €1500. Zo’n persoon zou daar heel goed in kunnen trappen. Het is in en in triest dat mensen oplichten.

Ik denk dat als het om een gestolen trailer gaat, dat ze dan niet om een aanbetaling hadden gevraagd. Dat valt op de 1 of andere manier dan toch teveel op. Daarnaast ontbreken de kenteken papieren, dan krabben kopers(hoop ik) ook eventjes achter hun oren. Daarnaast reageerde de ‘verkoper’ van de genoemde advertentie op een gegeven moment niet meer.

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Re: Word ik hier opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 20:46

Hopelijk zijn er andere mensen niet ingetrapt.
Vind het zo zuur anders. Het was inderdaad te mooi om waar te zijn.

Cioccolato

Berichten: 6624
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:57

Ik had idd ook om eigen fotos gevraagd en richtprijs. Ze hadden ook de vakantie smoes en als rp 3000 euro.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 04-08-20 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote uit bericht verwijderd

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:41

Huh ze zijn op vakantie maar TS mocht hem vandaag of morgen komen kopen... okee... En als ik op vakantie ben denk ik echt niet van hee, laat ik mn trailer te koop zetten...dat komt thuis wel weer. Dus bs.


Trouwens zoiets als een trailer wil je toch eerst bekijken voordat je hem daadwerkelijk koopt, dus dan is een aanbetaling al helemaal vreemd.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 04-08-20 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote uit bericht verwijderd

Princesj

Berichten: 4550
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Word ik hier opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:54

Ik heb dit topic verplaatst naar TAO, hier past hij beter.

Nielojram

Berichten: 7810
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Word ik hier opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:52

Mogen marktplaats advertenties nu wél besproken worden op www.bokt.nl?

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:46

1 dag actief zegt vaak al genoeg, hoeft niet altijd zo te zijn. Maar daarnaast zo'n super prijs en de vraag of je aanbetaling wilt doen zegt eigenlijk al genoeg.[/quote]


1 dag op Marktplaats i.c.m spotgoedkope trailer is bijna altijd FOUTE BOEL !!!!!!!

Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 23:29

Nielojram schreef:
Mogen marktplaats advertenties nu wél besproken worden op https://www.bokt.nl?


Het gaat hier niet om de trailer, het gaat om of de verkoper betrouwbaar is of niet.

Nielojram

Berichten: 7810
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:43

Storm schreef:
Het gaat hier niet om de trailer, het gaat om of de verkoper betrouwbaar is of niet.


Ik zie geen verschil.

Maar, aangezien er gemodereerd wordt op het niet-bespreken-van-advertenties, en het nu zelfs doodleuk wordt verplaatst naar een ander forum, ben ik gewoon verbaasd.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:16

Nielojram schreef:
Storm schreef:
Het gaat hier niet om de trailer, het gaat om of de verkoper betrouwbaar is of niet.


Ik zie geen verschil.

Maar, aangezien er gemodereerd wordt op het niet-bespreken-van-advertenties, en het nu zelfs doodleuk wordt verplaatst naar een ander forum, ben ik gewoon verbaasd.


Ik heb getemd, mag inderdaad niet.

pien_2010

Berichten: 43477
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:26

Misschien mag het officieel niet, maar als het gaat om oplichting vind ik het juist uitermate ok dat dit besproken kan worden op Bokt.
Ik vind dit een ongelooflijk leerzaam casus want we willen allemaal een mooie trailer voor weinig geld!
Dus jammer vd tems!

Nielojram

Berichten: 7810
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:40

pien_2010 schreef:
Dus jammer vd tems!


Tem.

Zonder 's'.

Ik vroeg het mij alleen af, in dit topic.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Word ik hier opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:41

Echt word hier voor getemd :wow: :oo -O-

Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:57

_Penotti schreef:
Echt word hier voor getemd :wow: :oo -O-

Ja, toppunt van kinderachtig gedrag

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 02:03

_Penotti schreef:
Echt word hier voor getemd :wow: :oo -O-

Wellicht een open sollicitatie om moderator te worden. Alleen dit is wel een hele trieste manier om het te proberen. :D

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:23

:+ ja dat zal het zijn denk ik :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Word ik hier opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:34

Ik vind het juist informatief dat er op deze manier oplichting wordt besproken!

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Word ik hier opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 09:45

Precies, de manieren waarop sommige het doen zijn echt gehaaid.
Deze was wel een beetje te opvallend naar mijn idee, maar aan de andere kant het topic word niet voor niets aangemaakt.
En denk ook dat het bespreken van dit soort zaken juist op een internet forum, dus mensen die ook eerder actief zijn aankopen via internet te doen, heel waardevol kan zijn.
Ze verzinnen ook telkens wat nieuws die oplichters.