Welke trailer kunnen jullie adviseren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Welke trailer kunnen jullie adviseren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 17:00

Wij zijn op zoek naar een fijne trailer of evt. klein 2-paards vrachtwagen.
Omdat dit voor ons ze eerste keer is wil ik me eerst goed inlezen voor we de stap daadwerkelijk gaan nemen.
Het is voor vervoer van d-pony en klein paard.

Omdat veewagens een stuk duurder zijn richten we ons met name op een trailer, nieuw of evt jong gebruikt.

Al jullie tips, zowel positief als negatief zijn welkom. Ook over veewagens omdat ik de kans dat dat het zou worden ook nog niet afgeschreven heb.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Welke trailer kunnen jullie adviseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:33

Neem iemand mee met verstand van trailers of koop m bij een bedrijf met goede recensies. Laat bij voorkeur een aankoopkeuring doen als je 2e hands koopt.
Als je niet weet waarop te letten dan naaien ze je vaak waar je bij staat.

Paard en pony in een tweepaardstrailer vergt wel een goede sterke zware auto en BE rijbewijs. Paardenwagentje moet je echt even nawegen op de weegbrug om te weten wat het laadvermogen is. Zelden dat het op papier klopt met de werkelijkheid.

Verder staan er genoeg van dit soort topics op bokt (TAO) waar veel info in staat.

Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 17:46

cissy schreef:
Neem iemand mee met verstand van trailers of koop m bij een bedrijf met goede recensies. Laat bij voorkeur een aankoopkeuring doen als je 2e hands koopt.
Als je niet weet waarop te letten dan naaien ze je vaak waar je bij staat.

Paard en pony in een tweepaardstrailer vergt wel een goede sterke zware auto en BE rijbewijs. Paardenwagentje moet je echt even nawegen op de weegbrug om te weten wat het laadvermogen is. Zelden dat het op papier klopt met de werkelijkheid.

Verder staan er genoeg van dit soort topics op bokt (TAO) waar veel info in staat.


Dank voor je info. Ben idd Bokt aan het doorspitten.
Hoop wellicht om nog wat kenmerken van goede merken te horen. Het zijn er zo veel, dan is het lastig een eerste schifting te maken.

Auto is overigens geen belemmering. Die is zwaar genoeg. Mijn man heeft rijbewijs BE, C1 en C. Ik alleen B en C1. BE zit nog in planning maar alleen als het echt een trailer gaat worden (mijn man draait zijn hand er niet voor om, mij lijkt het rijden met een trailer best spannend.).

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Welke trailer kunnen jullie adviseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:48

Als je het budget hebt koop dan een aluminium trailer, minder kans op wegrotten. Ga eens kijken bij Zuidzijde in Goudriaan. Heeft er zat staan en geeft goede service.
Bouwt ook 2e hands trailers opnieuw op en vaak ook met alu bodem. Je kunt daar ook evt een aankoopkeuring laten doen.