Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
renee16 schreef:De verzendkosten (heenweg) zijn ze verplicht terug te betalen wanneer de volledige bestelling geretourneerd wordt, is gewoon bij wet vastgesteld.
Echter zijn de retourkosten vaak wel voor rekening van de klant. Al zou het ik dit geval (fout van webshop) logisch zijn als deze ook vergoed worden.
renee16 schreef:De verzendkosten (heenweg) zijn ze verplicht terug te betalen wanneer de volledige bestelling geretourneerd wordt, is gewoon bij wet vastgesteld.
Echter zijn de retourkosten vaak wel voor rekening van de klant. Al zou het ik dit geval (fout van webshop) logisch zijn als deze ook vergoed worden.
Vjestagirl schreef:Dan kun je nu dus moeilijk gaan doen, maar dan zeggen ze gewoon dat ze de verzendkosten heen wel vergoeden, maar retourkosten niet (voor het kloppende product, dat jij daar je verkeerde product bij in stopt is irrelevant) en dan kom je per saldo op hetzelfde uit
Shadow0 schreef:Vjestagirl: ik vind dat dus echt helemaal niet logisch, en snap ook niet dat je het als webshop op die manier zou willen doen. Als de TS had geweten dat de kleine peesbeschermers er niet waren, had ze de bestelling niet geplaatst. Dat is een fout van de ondernemer, waarom moet de klant (in de toekomst vermoedelijk ex-klant) daardoor benadeeld worden?
En bedenk dat je hiermee dus ook ontmoedigt dat mensen nog iets leuks voor erbij bestellen, als het zo'n gedoe geeft. Het verhaal van TS lijkt me hartstikke redelijk. Ik denk ook dat TS zich kan beroepen op non-conformiteit van de hele levering. Had ze het vooraf geweten dan had ze de bestelling niet geplaatst, ook niet voor het kleinere spul. Dus ook juridisch is het scheef. Maar vooral vind ik het dus vreemd hoe klantonvriendelijk dit is. Dan heb je nu misschien wel die verzendkosten, maar ook een klant minder.
Shadow0 schreef:De webshop hoeft ook helemaal niet te weten wat de beweegredenen zijn... ze moeten gewoon de goede spullen leveren. De klant kiest op basis van de informatie die er is, maar krijgt niet wat ze heeft besteld.
En volgens mij is het volkomen prima om de hele bestelling ongedaan te maken omdat de bestelling als zodanig niet geleverd is.
Dit gaat overigens nadrukkelijk niet om WKOA! Dit is non-conformiteit: TS heeft niet gekregen wat ze had besteld, verzocht om het gevraagde alsnog te sturen, maar dat ging niet.
Vjestagirl schreef:Klopt. En daarmee kon ze absoluut het product wat niet klopte terug sturen. Maar het was niet haar hele bestelling die niet klopte, het was slechts 50%.