Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
liekec schreef:Een bodem en klep vernieuwen kost bij mijn Bockmann dealer samen ongeveer 3000 euro. Dan ligt er wel een aluminium bodem in.
Ik zou er dus niet meer dan 1000 voor neertellen, dit is de reden dat ik voor een nieuwe ben gegaan. Op lange termijn ben je dan goedkoper uit.
GamblersCup schreef:Ik wil er een houten bodem in. Voor mijn Böckmann 2-paards uit 1 plaat (meestal doen ze dan 2 platen ivm de afmeting) gemaakt, met rubberen mat erop verlijmd was ik totaal incl. btw 600 euro kwijt. Dus dat valt wel mee. En daar kun je zo 10 jaar mee vooruit.
ikke schreef:frankiej schreef:Gezien de leeftijd, 26 jaar, en wat er aan moet gebeuren zou ik er max. 500 voor geven. Reken erop dat je nog wat meer tegenkomt wat vervangen moet worden zoals verlichting of rem(kabels).
Nog steeds: als je dat zelf doet is het tientjes-werk.
ikke schreef:liekec schreef:Een bodem en klep vernieuwen kost bij mijn Bockmann dealer samen ongeveer 3000 euro. Dan ligt er wel een aluminium bodem in.
Ik zou er dus niet meer dan 1000 voor neertellen, dit is de reden dat ik voor een nieuwe ben gegaan. Op lange termijn ben je dan goedkoper uit.
Of je doet het zelf.......
ikke schreef:Dat zei de jongeman die de bodem erin gezet heeft ook, maar ik was wat voorzichtig in mijn uitspraak. Hij heeft het echt prima gedaan.Als je het zelf doet, gaat je vloer zeker 15 jaar mee.
liekec schreef:Als je het zelf kan dan is dat een optie. De vloeren die ik inmiddels heb gezien van 600 euro zou ik mijn paard niet op willen hebben maar als je van het rekensommetje uitgaat met dat bedrag kan je hoger gaan zitten.
Melissa1996 schreef:Maak er maar paar 100 van. Wij hebben in 2018 een trailer helemaal opnieuw opgebouwd voor ons zelf (na een aantal trailer voor bekende) maar je vergist je gauw in de prijs en vaak als het een moet komt het ander. Zoals de klep is slecht, dan is vaak ook achterste deel bodem ook slecht. Of de onderkant van de zijwanden, bij een slechte bodem. (niet altijd natuurlijk, maar is wel mijn ervaring).
En met het uurloon erbij is het een kostbaar project.
davinci2412 schreef:Ik heb een tijdje gewerkt bij een bedrijf dat trailers verkoopt en onderhoud. het belangrijkste met dit soort trailers is dat er geen hout in het polyester zit. Anders heb je namelijk kans dat je zijwanden in no time wegrotten en deze kan je dan heel slecht vervangen. Je kan wat dat betreft dan haast nog beter een gewone trailer van hout nemen.
Als de trialer echt volledig polyester is dan zou ik er zo'n max 1000 voor bieden gezien het werk dat er nog aan zit.
Jes schreef:Wij hebben de trailer die we al hadden een nieuwe bodem laten geven en een nieuwe laadklep, aangezien wij dit niet zelf konden een heel duur grapje (in twee delen laten doen maar geloof dat het 5000€ in totaal was, twee paards trailer aluminium bodem en gietvloer en houten laadklep met rubbermat erop)
GamblersCup schreef:liekec schreef:Als je het zelf kan dan is dat een optie. De vloeren die ik inmiddels heb gezien van 600 euro zou ik mijn paard niet op willen hebben maar als je van het rekensommetje uitgaat met dat bedrag kan je hoger gaan zitten.
Gelukkig dan maar dat mijn nieuwe bodem niet één van de bodems is die jij gezien hebt
Prima bodem, prima erin gezet, netjes door een bedrijf. Wel helemaal naar Friesland gereden (ruim 2 uur rijden enkele weg) omdat de tarieven hier voor hetzelfde rond de 1500 euro liggen. Behalve dan dat het dan in 2 delen werd, een bodem uit een enkele plaat had nog een paar honderd euro meer gekost.