Voor loads of info zie deel 1 van dit topic: [TAO] Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cryssie schreef:Volgens mij gaat het er niet over of ik de auto kan onderhouden, maar of ik een auto kan vinden onder die 2000 voor de aanschaf. Dat is alleen mijn vraag
In dieseluitvoering mag die in NL 1600 kg trekken en die heeft meer dan koppel genoeg om dat te doen. Kwa vermogen, okay daar zul je je rijstijl iets aan moeten passen
Hij is niet de snelste kwa optrekken tenzij turbo uitvoering. Enig nadeel hij is (zover ik weet) duur in de belasting. Maar motorisch gezien is het er 1 die je niet snel kapot krijgt. En kwa roesten, de mijne heeft een paar hele kleine plekjes waar het schuifdak zit, en dat schijnt een kwaaltje van die schuifdaken te zijn. Verder geen roestplekje op die hele auto te vinden
Verbruik van de mijne is 1:11,9 en met trailer 1:9 Maar die hoeft hij van mij niet meer te trekken, daar heb ik een andere Volvo voor
Siersma schreef:Heeft er iemand ervaring met een Fiat Marea Weekend voor de trailer? Ik heb nu zon auto en zou eigenlijk ook graag een 2 paards trailer willen. Heb overigens nog niet gekeken of tie t uberhaubt mag trekken, maar gaat me er meer om hoe die zich voor een trailer gedraagd.
Vienna2007 schreef:Niet de snelste kwa optrekken.... Dan beweeg je je toch al op glad ijs, wat als je gaat slingeren? Wat als je in een file in de tunnel komt te staan, en nog omhoog moet?
(sorry ben Volvisti)
Juist in de lagere versnellingen trekt deze als een gek, pas als je richting de 70 a 80 gaat, gaat het wat langzamer. En als je paard die aan de slinger krijgt heb je een olifant erop staan
Auto weegt van zichzelf 1425 kg en is een tank
Heb jaren met deze een trailer getrokken, en echt hoe gek ze ook doen in deze auto krijg je geen beweging. Daarbij helpt de achterwielaandrijving ook. Als ik hem niet zou vertrouwen als trekauto zou ik hem niet aanraden
Vienna2007 schreef:Niet de snelste kwa optrekken.... Dan beweeg je je toch al op glad ijs, wat als je gaat slingeren? Wat als je in een file in de tunnel komt te staan, en nog omhoog moet?
Citaat:Kennis van ons heeft een Marea voor een boottrailer van 800kg en dat rijdt prima, hij heeft de sterkste variant (2.4jtd) en mag 1400kg trekken. Kogeldruk niet bekend. De Marea heeft nogal de neiging om door te hangen/ achterover te hangen als de achterbak vol zit in combinatie met de aanhanger. Een 2 paard trailer met 1 paard/ pony erin zou net kunnen, maar een volle twee paards kan niet.
Siersma schreef:Heeft er iemand ervaring met een Fiat Marea Weekend voor de trailer? Ik heb nu zon auto en zou eigenlijk ook graag een 2 paards trailer willen. Heb overigens nog niet gekeken of tie t uberhaubt mag trekken, maar gaat me er meer om hoe die zich voor een trailer gedraagd.
Siersma schreef:Citaat:Kennis van ons heeft een Marea voor een boottrailer van 800kg en dat rijdt prima, hij heeft de sterkste variant (2.4jtd) en mag 1400kg trekken. Kogeldruk niet bekend. De Marea heeft nogal de neiging om door te hangen/ achterover te hangen als de achterbak vol zit in combinatie met de aanhanger. Een 2 paard trailer met 1 paard/ pony erin zou net kunnen, maar een volle twee paards kan niet.
Zou in mijn geval gaan om 2paards met 2 haflingers erin. Ik heb een 1.6, dus nogal wat lichter dan die van je kennis. Dus moet t dan niet doen geloof ik. Ben ook nog maar aan het rondkijken, dus was gewoon nieuwsgierig.
Kaatje schreef:Mag een Kia Sorento een 2-paards trailer trekken?
