Verzekering paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammert

Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 09:24

Hallo,

Ik heb sinds gisteren mijn eerste eigen paard.
Nu is mijn vraag, hebben jullie je paard verzekerd ? en hoe verzekerd?

Groetjes

maybe2

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:32

ik heb mijn paard wel verzekerd,maar je kan er ook voor kiezen om het niet te doen.het is je eigen keus.
mijn ene paard rij ik wedstrijden mee,dus ik ben veel onderweg met hem,en daarom heb ik dat paard wel verzekerd,maar mijn ander paard kom ik het erf niet mee af dus daarom heb ik die niet verzekerd.
het paard die ik verzekerd heb is overal voor verzekerd,dus brand,onweer,operaties of een ongeval als je bij de weg bent met je paard.
je moet er wel om denken,als je je paard overal wil voor verzekeren,dus hoog in de verzekering,dan ben je wel meer geld kwijt,elk kwartaal of half jaar of elk jaar,ligt er aan hoe jij wil betalen.
en als je boven een bepaald bedrag komt moet je paard ook op de foto.

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 09:46

maybe2 schreef:
ik heb mijn paard wel verzekerd,maar je kan er ook voor kiezen om het niet te doen.het is je eigen keus.
mijn ene paard rij ik wedstrijden mee,dus ik ben veel onderweg met hem,en daarom heb ik dat paard wel verzekerd,maar mijn ander paard kom ik het erf niet mee af dus daarom heb ik die niet verzekerd.
het paard die ik verzekerd heb is overal voor verzekerd,dus brand,onweer,operaties of een ongeval als je bij de weg bent met je paard.
je moet er wel om denken,als je je paard overal wil voor verzekeren,dus hoog in de verzekering,dan ben je wel meer geld kwijt,elk kwartaal of half jaar of elk jaar,ligt er aan hoe jij wil betalen.
en als je boven een bepaald bedrag komt moet je paard ook op de foto.

Wat ben je ongeveer kwijt als ik vragen mag?
Mijn paard zal niet op de foto hoeven want ze valt niet onder de hogere prijsklasse.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:40

ED -> TAO

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:23

Verzekeren doe je datgene waarvan jij de kosten niet kunt overzien en/of dragen. Aan jou om te bepalen wat jij kunt overzien en of dragen en vooral: om het te relativeren!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:32

Ik zit aan hetzelfde te denken, wel ofn iet verzekeren. Ik neig nu naar wel en wel via hippozorg. Was helemaal niet duur wat ik berekend had en dat was redelijk uitgebreid :)

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:36

Mijn pony is uitgebreid verzekerd voor 1200 euro
dit kost mij 30 euro per maand
maar goed ook want ze heeft een peesblessure dus ben blij dat ik hetgedaan heb

mijn vorige paard was niet verzekerd en die maakte mijn eigen spaarpot steeds leeg dus daarom gekozen voor verzekeren

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:38

wij hebben onze paarden ook verzekerd voor de helft van het aan koop bedrag. zodat stel dat der iets gebeurt je het kan betallen en een zelde klasse paard voor terug kan kopen :)

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:59

Ik heb mijn paard 1 jaar verzekerd (ook mijn 1e eigen paardje). Heb me eens goed verdiept in de verzekering en kwam tot de conclusie dat ik toch niks terug kreeg bij de meest voorkomende dingen.
Doe gewoon waar jij je prettig bij voelt, je kan de verzekering nog altijd opzeggen.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 13:43

volgens mij betaal ik 166 euro in het half jaar,maar dan zit mijn paard overal in,en is hij voor 4500 euro verzekerd.
@jacqueline93.als jij haast niks terug kreeg dan denk ik dat jij je paard niet voor alles had verzekerd,het ligt er net aan welke tarief groep jij hem voor had verzekerd,je hebt a tot en met d volgens mij.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:30

maybe2 schreef:
volgens mij betaal ik 166 euro in het half jaar,maar dan zit mijn paard overal in,en is hij voor 4500 euro verzekerd.
@jacqueline93.als jij haast niks terug kreeg dan denk ik dat jij je paard niet voor alles had verzekerd,het ligt er net aan welke tarief groep jij hem voor had verzekerd,je hebt a tot en met d volgens mij.

Dat is wel een erg goedkope verzekering, of je bent toch niet zo geweldig goed verzekerd als je denkt.
Als je de premies berekend kom je voor een volledige (ziektekosten)verzekering op 15 - 18% van de verzekerde waarde.
Voor een bedrag van 4500 euro zou dat op jaarbasis ongeveer 800 euro zijn......

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:07

dat geloof ik echt niet hoor maybe2 een paard van 4500 waarde verzekeren voor van alles voor 20 euro per maand....dan zou ik heel graag willen weten bij wie dat is!

marcel1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:30

Wij zijn ook verzekerd via Hippozorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:38

Je moet je bedenken of jij genoeg geld zou hebben als jou paard ineens een peesblesuure krijgt en er fotos van gemaakt moeten worden, elke 2 weken dierenarts controle etc. Dat kan in 1 keer hoog in de kosten lopen, dan heb je het over paar duizend euro. Fotos zijn duur en zeker als een dierenarts elke keer moet komen. Een koliekoperatie is ook EEG duur.

Je moet bij jezelf nagaan of je een potje kan maken van een paar duizend euro of dat je je paard liever wilt verzeker zodat jij zelf een klein bedrag maar hoeft te betalen bij de dierenarta kosten.

Hoeveel je aan verzekering betaald ligt aan de aankoop bedrag van je paard (of voor hoeveel jij je paard wil verzekeren) en of je een basis verzekering of extra uitgebreide verzekering.

Ik zelf zat ook laasts te twijfelen maar heb toch de verzekering gehouden omdat ik mijn paard elke behandeling wil kunnen geven wanneer hij dit nodig heeft.

X_Biekeh_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:42

Ik heb men paard ook laten verzekeren.
Een uitgebreide verzekering vooral omdat ik er veel mee op wedstrijd ga.

Heb wel geen idee hoeveel het per jaar kost aangezien men vader dit betaald :o

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 09:50

ik heb het nog even nagekeken en ik betaal per kwartaal,sorry,maar het bedrag is wel goed.
mijn paard is verzekerd bij EFO verzekeringen.volgens mij uit slochteren.