Beste paardenverzekeraar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Beste paardenverzekeraar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 17:11

Hoi,

Mijn merrie is verzekerd bij hippozorg. Al mijn paarden tot nu toe. Voor mijn nieuwe aanwinst ben ik echter nog orienterende; Betreft een eenvoudig recreatiepaardje.

Met welke paardenverzekeraar hebben jullie goede ervaringen. En zijn er ook paardenverzekeringen die volledige ziektekostendekking geven? Bij Hippo heb ik namelijk altijd een eigen bijdrage van tenminste 25% en hier wil ik graag van af, ookal betekent dat, dat de premie waarschijnlijk fiks hoger wordt....

Hoor graag, ook negatieve ervaringen zijn welkom.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:44

Ik ben nog geen verzekering tegengekomen waarbij je het eigen risico kan afkopen. Sommige hebben wel een lager eigen risico (20% en min €40) (Equine Risk)

Mijn vorige paard was altijd bij Hippo verzekerd en daar was ik zeer tevreden over.
Ik heb nu een verzekering aangevraagd bij Equine risk omdat het eigen risico lager is, diefstal is meeverzekerd en de uitkering hoger is. Maar verdere ervaringen heb ik nog niet.

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:49

Ik heb mijn paard hier verzekerd en heb (gelukkig nog geen ervaringen ;))
Je kunt de voorwaarden lezen op de site.
http://www.fairmount-bv.nl/

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Beste paardenverzekeraar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:26

Ik verplaats dit topic van MD naar TAO, daar horen vragen met betrekking tot verzekeringen thuis.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 09:41

ingvdh schreef:
Ik ben nog geen verzekering tegengekomen waarbij je het eigen risico kan afkopen. Sommige hebben wel een lager eigen risico (20% en min €40) (Equine Risk)

Mijn vorige paard was altijd bij Hippo verzekerd en daar was ik zeer tevreden over.
Ik heb nu een verzekering aangevraagd bij Equine risk omdat het eigen risico lager is, diefstal is meeverzekerd en de uitkering hoger is. Maar verdere ervaringen heb ik nog niet.

Ik ben me nu ook aan het verdiepen in Equine risk. Maar ik kom steeds weer een beetje tot dezelfde conclusie; Verzekeren van een paard met dusdanig lage waarde (2.600eur) loont eigenlijk de moeite niet. En tegenwoordig wordt er - in tegenstelling tot enkele jaren geleden - zo ontzettend veel uitgesloten, dat het in mijn geval vooral lijkt op veel geld wegbrengen, terwijl ik het zelf ook opzij kan zetten maandelijks... Immers kost een koliekoperatie al snel 4.000 euro, maar de maximale vergoeding van mijn paard bedraagt maximaal het bedrag waar hij voor verzekerd is, tsja. Daar ik altijd alleen maar sportpaarden heb gehad, heb ik hier nooit zo bij stil gestaan... Hoe pakken jullie dat aan?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 11:37

:)* bij sommige verzekeringen (ik geloof ook Equine Risk) zitten levensreddende operaties binnen de basisdekking, dus daar hoef je geen extra ziektekosten verzekering voor de hebben, scheelt aanmerkelijk in de kosten.

Verder, mijn vorige paard was voor ongeveer €2500 verzekerd, met beperkte ziektekosten, geloof me, met de ellende die ik de laatste jaren met hem heb gehad heb ik mijn premie er 3dubbeldik uitgekregen.

En dat er steeds meer uitgesloten wordt (ook in de ziektekosten verzekering) dat klopt, daar moet je nu kennelijk een superuitgebreide verzekering voor hebben, die helemaal onbetaalbaar is.

Ik kies voor een combi, gedeelte van het risico bij de verzekering en een gedeelte op de spaarbank.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:22

Erg goede ervaringen met mijn eigen bankrekening :D
Geen rare regeltjes, geen extra bijdragen, geen gezeur over maximale uitkering, heel weinig papierwerk, je kunt direct zelf overal over beslissen: IDEAAL :j

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:31

Ik ben wel tevreden over Bierum http://www.paardenverzekeringbierum.nl/

Zeker als je toevallig in de buurt woont van een van de klinieken waar zij een afspraak mee hebben, dan wordt 100% vergoed.
Anders is het eigen risico de kosten van het consult en wordt 80% van de factuur vergoed tot het verzekerde bedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:52

Myca schreef:

Zeker als je toevallig in de buurt woont van een van de klinieken waar zij een afspraak mee hebben, dan wordt 100% vergoed.
Anders is het eigen risico de kosten van het consult en wordt 80% van de factuur vergoed tot het verzekerde bedrag.

Dit is zeker een interessante aangezien mijn vaste kliniek daar op staat waar zij een afspraak mee hebben :j

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:57

Waratje schreef:
Erg goede ervaringen met mijn eigen bankrekening :D
Geen rare regeltjes, geen extra bijdragen, geen gezeur over maximale uitkering, heel weinig papierwerk, je kunt direct zelf overal over beslissen: IDEAAL :j

Die verzekeraar heb ik nu ook, iid nooit gezeur ;)

(ik zie het nu niet in om te verzekeren..ik heb altijd geleerd je moet verzekeren wat je niet zelf kunt betalen...)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:38

Als je inderdaad zelf altijd genoeg geld achter de hand hebt dan is het onvoordeliger om een verzekering af te sluiten. Ik heb het voor mijn meeste paarden niet afgesloten.

Maar dat geldpotje moet wel goed gevuld zijn. Als je paard bijvoorbeeld plotseling een koliekoperatie nodig zou hebben ben je zo duizenden Euro's armer en dan heb je geen tijd om dat op te sparen.
En je wil natuurlijk niet de keus moeten maken om je paard medische zorg te onthouden omdat je op een bepaald moment even niet genoeg geld hebt.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:39

Equipe paardenverzekeringen.
Vergoeden echt een hele hoop, als één van de weinige ook ostheopaat etc.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:52

Myca schreef:
Als je inderdaad zelf altijd genoeg geld achter de hand hebt dan is het onvoordeliger om een verzekering af te sluiten. Ik heb het voor mijn meeste paarden niet afgesloten.

Maar dat geldpotje moet wel goed gevuld zijn. Als je paard bijvoorbeeld plotseling een koliekoperatie nodig zou hebben ben je zo duizenden Euro's armer en dan heb je geen tijd om dat op te sparen.
En je wil natuurlijk niet de keus moeten maken om je paard medische zorg te onthouden omdat je op een bepaald moment even niet genoeg geld hebt.

Potje gevuld hebben is een kwestie van wat discipline. Overigens doet goed management van het paard erg veel om te voorkomen dat je hoge medische kosten krijgt.
Besluit om een operatie wel of niet te doen zal afhangen van het paard, in hoeverre zo'n operatie het paard een (voor dat paard) paardwaardig bestaan kan bieden of niet.

@Miniboots: Kosten van een osteopaat zijn ook niet zo idioot dat je dat niet gewoon kunt betalen en je wil ze ook niet elke maand bij je paard hebben :P

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:04

Een potje vullen is inderdaad een kwestie van discipline, maar ik denk dat dat ook meestal het probleem niet is.
Het kan een kwestie van andere factoren zijn waardoor het je potje leger raakt.
En een van die factoren kunnen medische kosten voor je huisdieren zijn, niet alleen een paard.
Maar ook als je een eigen huis hebt kan je ineens onverwacht voor torenhoge kosten komen te staan.
Dat geeft allemaal niets, het is uiteindelijk een kwestie van keuzes.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:12

zo ik heb inmiddels geen fijne ervaring met HIPPOZORG!
Kan er nog niet over uitwijden maar het eerste volgende paard wordt niet door hun verzekerd!!
Mogelijk wordt vervolgd maar omdat we nog in onderhandeling zijn kan ik er niet over uitwijden!! :(

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:24

Dat is jammer abcde dat je een mindere ervaring hebt, hopelijk kom je er nog uit met ze :).

Die van ons zijn of waren allemaal verzekerd bij Equine Risk (ook Hippo Zorg) en naar volle tevredenheid. Vrijwel geen problemen gehad in al die jaren en we hebben toch echt al flink wat ellende gehad.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:38

ik hoop dat we er nog uitgaan komen!! maar ben bang van niet :+

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:04

Myca schreef:

Wij zijn met onze paarden ook al een tijd bij Bierum, we zijn erg tevreden. Het is ook prettig dat we de facturen niet voor hoeven te schieten, dierenarts stuurt deze rechtstreeks naar de verzekeraar.

zhivago11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:25

Zeker door een kreupelheid discussie en geen uitgebreide dekking........tja veel mensen hebben niet in de gaten dat kreupelheden alleen onder de uitgebreide dekking vallen...

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 00:08

zhivago11 schreef:
Zeker door een kreupelheid discussie en geen uitgebreide dekking........tja veel mensen hebben niet in de gaten dat kreupelheden alleen onder de uitgebreide dekking vallen...

nee hoor gewoon uitgebreid ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 00:13

Ik heb een mindere ervaring met Equipe voorheen Fairmount. Geloof dat ze toen net in hun overgangsfase zaten, maar wij zijn toen helemaal niet op de hoogte gesteld dat de verzekering stop gezet werd. Reden was te oud, de regels waren dat jaar veranderd waar wij dus niet van op de hoogte gebracht werden. Daarvoor was leeftijd geen probleem als het dier al verzekerd was en zou gewoon doorgezet worden zolang je niet opzegde. Toen is het dus mis gelopen in hun communicatie, wij hebben daar voor nog gebeld en ze zouden als nog wat papieren sturen voor de afronding maar ook die nooit gehad. Dus voor mij valt die verzekering al af door hun slechte communicatie met hun klanten.
Verder denk ik niet dat er een Beste bestaat. Over elke verzekering zullen wel verhalen gaan, de ene erger dan de andere. Je komt er meestal pas achter wanneer je ze nodig hebt of ze goed genoeg zijn of niet.
Ik denk dat er heel veel in zit wie je treft als je ze nodig hebt. Onderling heb je veel verschil tussen het personeel, zo is de ene wat soepeler en meedenkend in de regeltjes terwijl de andere op de strepen gaat staan.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:48

abcde schreef:
zhivago11 schreef:

nee hoor gewoon uitgebreid ;)

@zhivago11: Wat je zegt heb ik idd al een paar keer ervaren, mensen die afgeven op de verzekering maar zelf niet goed opgelet of bezuinigd hebben bij het afsluiten van de verzekering. Het is heel sneu als dat je overkomt, maar het is zo belangrijk om de voorwaarden vooraf goed door te nemen (en dat geldt eigenlijk voor alle verzekeringen).

@abcde: Dat is vervelend, dat je toch in discussie moet als je de uitgebreide basisdekking (en uitgebreide ziektekostendekking?) hebt :\.

Ik ben toch niet gewend dat ze moeilijk doen als je alles uitgebreid in dekking hebt. Wij hebben de afgelopen jaren al de meest uitlopende dingen vergoed gekregen. Nu lopen onze polissen via Equine Risk, maar qua schade uitkeren gaat alles via HippoZorg.

zhivago11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:45

Ik zit ook bij Equine Risk en heb ook een uitgebreide verzekering met nog een aanvullende ziektekosten verzekering en er wordt inderdaad nooit moeilijk gedaan en goede service.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:49

Mijn oudste merrie zat bij Hippo
De tweede zit bij Equine Risk
De derde zit bij Equipe

En van alle drie verzekeringen heb ik de beste ervaringen gemaakt met Hippo Zorg. Ze doen niet moeilijk, declaratieformulieren zijn makkelijk in te vullen (bij Equipe soms drie pagina's lang) en ze doen niet moeilijk met uitkeren (doet Equipe wel).

Een van de grootste criteria voor mij bij het kiezen van een verzekering is of je je paard terug kunt kopen in geval van blijvende ongeschiktheid en zelf kunt kiezen hoe je een eventuele laatste gang wilt laten doen. Ik moet er toch niet aan denken dat je je paard aan de verzekering moet overdragen en hem uiteindelijk op Marktplaats weer terugvindt.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:51

Ik heb mijn paarden bij Hippozorg verzekerd en heb tot op heden alles netjes uitgekeerd gekregen en de formulieren zijn niet moeilijk in te vullen.