het gaat om een 1 paardstrailer uit het jaar 1983, merkloos geval
toen ik hem kocht zag hij ze zo uit:

al het houtwerk was verrot, evenals de kap.
voordeel was dat er net nieuwe wielen, remmen en dissel op zat én dat de onderkant gegalvaniseerd is/was.
dusja, laten we hem strippen!

Ik heb besloten om de originele vloer te laten liggen, daar die eigenlijk nog goed was, maar er wel een betonplexplaat van 16 mm over te leggen, en die af te kitten, , aan de onderste vloer kan eventueel water van de onderkant, maar die kan volledig opdrogen, van aan de bovenkant kan er geen water of urine meer door. de vloer wordt maandelijks gecontroleerd en is er makkelijk uit te halen daar hij tussen de wanden ligt, dus indien nodig kan die erui.
waarom die keuze: de trailer wordt gebruikt voor een zwaar trekpaard, en dan wil ik simpelweg dat het stevig is, en daar de vloer nog goed was ...
het dak hebben we er ook afgegooid, daar die volledig doorrot was, en érg zwaar.

vriendlief die nieuwe buizen aan het tussenlassen was.

en de nieuwe verf en de nieuwe betonplexplaten er op. het gat in het deurtje wordt gemaakt met plexiglas, om zo wat lichtinval te creeren.

het dak erop, die bestaat uit een metalen frame met kunsstofplaten erop, afgewerkt met metalen latjes, en volledig in de roestwerende verf gezet.

op de grond liggen nog rubbermatten.
wat nog te doen:
-voor en achterstang erin (tips?)
-achterklep verstevigen (stuk tussenlassen en extra hout erop, voor de antislip, betonplex is te glad)
-pootjes eronder (vriend heeft speciale uitschuifbare pootjes gemaakt, die gebruikt zullen worden tijdens het laden. paard is vrij zwaar, en bij het instappen laat ze de trailer nogal wiebelen (ze loopt erop als een klein olifantje ook), met als gevolg dat ze daarvan bang wordt, en de helft afbreekt, pootjes zouden de trailer minder moeten doen schommelen, zodat ze hem heel laat
)-elektriciteit terug vasthangen (ik heb perongeluk een draadje losgetrokken)
-deurtje afwerken met plexiglas en sloten erop
- aanbindringen en een handvat monteren zodat ik hem makkelijk zelf kan verplaatsen.

.
vooral dat er geen raam inzit