Vandaag probeerde ik mijn paard samen met nog een paard te laden in een tweepaards trailer. Dit ging allemaal perfect, hij liep zonder twijfel de trailer op. Nou paard vastgezet, een aai over zijn bol gegeven en de auto in gestapt. Auto gestart, koppeling laten opkomen en ineens horen we een gebonk achter in de trailer, wij snel de auto uit gesprongen, gekeken wat er aan de hand was. Bleek mijn paard zijn kont onder de stang te duwen en aan het spartelen is om te blijven staan. Nou even aan blijven kijken, achterstang verzet even blijven staan. Paard weer rustig, wij weer in de auto. We zitten net en begint het weer.. Weer naar buiten gespurt, paard weer rustig. Even aanblijven kijken, na een paar minuten (en nu stond ik erop te kijken) liet hij zich gewoon zonder aanleiding tegen de tussenwand vallen. Gewoon terwijl we stilstonden en hij schrok nergens van o.i.d. toen was het klaar genoeg.. Stang ertussen uitgehaald. Ik naar voren losmaken en dan de klep open met de gedachten dat hij eruit zou springen. Maar nee hij bleef gewoon stil staan? Nou paard eruit gekregen en hij liep niet zo makkelijk dus op stal gezet en gelaten voor wat het is..
Morgen komt een vriendin van me dan gaan we wat dingen proberen, zoals op links zetten (nu stond hij op rechts) mocht dat niet werken eventueel zonder stang achter zijn kont..
Mijn vriendin heeft een tweepaardstrailer maar daar kan het tussenschot helaas niet achteruit. Ik heb gehoord dat het kan zijn dat hij ruimte nodig heeft en dat de plek in een tweepaardstrailer met tussenschot misschien te krap kan zijn waarom hij dit doet. Dit kan ik helaas niet testen.
Iemand anders nog tips?
Edit: Nou de bevestiging van de vorige eigenaar dat hij het bij haar ook altijd deed. En inderdaad hij de ruimte bij zijn achterbenen nodig heeft, die heeft hij bij een tweepaardstrailer dus niet. Iemand een idee wat je daar dan tegen kan doen. Hij moet toch gewoon kunnen leren dat hij normaal kan staan in een tweepaardstrailer? Of denk ik nu weer te makkelijk?
) en kunnen zo beter hun evenwicht bewaren.
kan bij ons ook niet zomaar hoor want die dingen zijn jammer genoeg niet gratis haha