. Ik heb dit voorjaar een oudere Wesco anderhalf paards trailer gekocht, die al gedeeltelijk was opgeknapt en nu is de rest aan de beurt. De zijwanden zijn al nieuw
De bodem is geheel vervangen en heeft een rubber gietvloer
De polyester kap is in goede staat
Het onderstel is in goede staat
Verlichting is recent vernieuwd
Wat er nu moet gebeuren:
De voor- en schuine zijwandjes inclusief deurtje vervangen met betonplex
1 band loopt langzaam leeg, dus die moet worden gerepareerd bij de bandenboer
de remmerij wordt nagekeken en waar nodig vernieuwd
de polyester kap wordt behandeld met caravanwax
de achterklep heeft nu 1 gasveer en die wil ik verzetten en er 1 bij op zetten zodat hij netjes recht blijft als hij open is (nu kiepelt de klep wat naar links of rechts als het paard er op loopt, omdat de gasveer in het midden zit)
nieuw breekkabeltje
slot aan de kogelsluiting
alles moet worden geverfd
De vragen die ik heb:
- wat voor kit kan ik het beste gebruiken voor de randjes?
- hoe kan ik het verven van de wanden het beste aanpakken en met wat voor verf? Er zit nu een laag verf op de wanden (in een afschuwelijke kleur), maar de nieuwe wanden die er in komen zijn van ongeverfd betonplex. Nu weet ik dat verf moeilijk hecht op betonplex, maar hoe kan ik dit nu het beste aanpakken om straks geen kleurverschil te krijgen? De wanden die bestaan blijven, opschuren in de grondverf zetten en de nieuwe wanden dan? Het is de bedoeling dat de trailer donkergrijs of donkergroen gaat worden (heb nog niet gekozen, maar dat wou ik vanmiddag gaan doen). Wat voor verf moet ik precies gaan kopen (en hoeveel liter zou ik nodig hebben)?
- de wielkappen en de ijzeren gedeelten waar de wanden in vast zitten zijn van een soort metaal en deze zijn ook geverfd (geweest), ziet er een beetje gebleekt uit op het moment. Kan ik deze ook verven of van één of andere laag voorzien zodat dit er weer mooi uit ziet? Zo ja waarmee en hoe?
- wat voor gasveer heb ik nodig voor een anderhalf paards trailer, welke lengte en sterkte?
Hele hoop vragen dus! Ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen er over, want we willen dit weekend alles klaar hebben, omdat we nu nog een paar dagen mooi (en vooral ook droog) weer hebben, daar verf en dergelijke anders niet meer goed wil drogen.
en dan het dak er weer op. Scheelt aan de ene kant wel, nu kon ik mooi het dak goed schoonmaken en waxen zonder trapje haha.