Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ThreeFingers schreef:Kun je geen afspraken 9contract) maken? Dat jij recht hebt op eerste koop?
Sky_As schreef:eerste recht van terugkoop heb je nooitzelfs al laat je het op papier zetten. (heb laatst zelf nog zo'n situatie van heel dichtbij gezien)
Tenzij je een notaris erbij haalt, maar dan wordt het een duur geintje!
Angela schreef:Sky_As schreef:eerste recht van terugkoop heb je nooitzelfs al laat je het op papier zetten. (heb laatst zelf nog zo'n situatie van heel dichtbij gezien)
Tenzij je een notaris erbij haalt, maar dan wordt het een duur geintje!
En waarom is dat? Je mag alles afspreken wat je maar wilt in een contract, dus ook een recht van eerste terugkoop. Dit geld danwel niet tegen een nieuwe koper als deze er niet van wist, maar je kunt een boeteclausule inbouwen, zodat dit op de oude koper (die het paard dus van jou koopt) is te verhalen. Daarmee krijg je je paard niet terug, maar het is wel een stok achter de deur dat de koper van je paard (de eerste) een boete moet betalen als het paard niet eerst aan jou is aangeboden.
Rumpleteaser schreef:Dat kan niet, omdat als je iets VERkoopt. Je hebt dus geen zeggenschap meer, het is niet meer jouw eigendom.
En dus kun je geen eisen stellen, het is immers niet meer jouw eigendom. En daardoor is zo'n clausule niet rechtsgeldig.
anske013 schreef:dus mensen met een hogere studie mogen hier geen vragen meer stellen?
en als je notarieel recht hebt gestudeerd mag je je paard niet verkopen?
vind het nogal een rare manier van antwoord geven, of geen antwoord geven eigelijk.
er zullen vast wel fouten in mn tekst staan maar ik heb ook geen rechten gestudeerd hé, ben in iedergeval niet te lui om een punt achter mn zin te zetten.
shan schreef:Je bent echt een aanwinst voor Bokt CathCath!
Maak vooral van je hart geen moordkuil.![]()
Het is trouwens niet de bedoeling dat je informatie die je per pb toegestuurd krijgt, in het openbaar op het forum zet.
Citaat:Volgens mij ben jij dan zo iemand als ik bij jou (gaat niet specifiek om mij hoor) in de winkel kom, ik pas een broek, die me voor geen meter staat, dat jij zegt "staat u prachtig". Je bent niet de enige, want zo blijken veel mensen in elkaar te zitten. Het interesseert me ook helemaal niet wat iemand van mij vindt. Ik vind ook weleens wat van iemand. Let it be