Ik zal me even kort voorstellen zodat jullie weten wie jullie ongeveer voor jullie hebben.
Ik ben Shirley bijna 21 jaar oud en ik woon in Apeldoorn.
Ik doe de opleiding verpleegkunde niveau 4 en ik rijd al sinds mijn 7e paard.
Nu is mijn vraag het volgende:
Na lang over nagedacht te hebben en goed overlegd te hebben met mijn ouders, mag ik met hun toestemming begin volgend jaar of in de loop van 2012 een eigen paard aanschaffen (moet dit wel zelf allemaal bekostigen!!)
Ik heb natuurlijk als eerste gedacht over de kosten en de tijd die je erin moet stoppen.
Qua tijd is het geen probleem, ik kan dit combineren zowel met school als met stage.
De kosten zijn het volgende:
Ik heb nog geen vaste inkomsten, maar ik kan sowieso elke maand €300 - €350 aan de kant leggen (waar ik al 3maanden mee bezig ben!!)
Ik moet denken aan de aanschaf van het paard (geen absurt hoge prijsklasse!), stalling, harnachement (als dat niet bij de koop van het paard in zit), hoefsmid (8 - 10 weken), tandarts (1x in het jaar, als alles goed is), ontwormen, inentingen, verzekering, lessen... en de plotselinge eventuele DA kosten...
Mijn vraag is; leg ik elke maand genoeg aan de kant om volgend jaar een paard aan te kunnen aanschaffen?
Ik moet er wel bij zeggen; ik blijf dit bedrag natuurlijk wel gewoon elke maand aan de kant leggen, ook als ik het paard eenmaal heb...
Graag jullie ervaringen als jullie nog studeren en het ook zelf moeten bekostigen, of tips graag

Lieve groetjes,
Shirley