Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 11:25

Hallo,

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Vorige week ben ik met mijn laarzen naar de Divoza gegaan voor een rits erin te laten zetten, die zeiden ik zou het bij de schoenmaker laten doen, dat scheelt je veel geld. Dus ik door naar de schoenmaker, ik wil hier een rits in, zou dat kunnen? Hmm zei die vrouw, ik weet niet of dat kan, ik vraag het aan mijn man (zij neemt alles dus aan, en haar man voert het in de avonden uit), als het niet kan belt hij je wel.
Goed, ik had niks gehoord, dus ik daarheen vandaag om ze op te halen. Zie ze al staan op de plank en zie geen rits...
Pakt ze ze.... NEEEEEEE
Heeft die man er dus een rits ingezet aan de binnenkant, wat dus je hele zadel verneukt, en dan ook nog eens midden in die laars, dus niet tot onder waardoor ik er niet goed in kom en tot bovenaan, nee gewoon in het midden!!!!
En ook nog eens superlelijk.
Dus ik vraag waarom ze dit nou weer hebben gedaan. Zegt ze: ja mijn man dacht dat dit de beste optie was. Halloooo je had mn telefoonnummer om me te bellen als het niet kon!
Dus ik heb gezegd dat ik ze zo niet ga betalen. Dus ik heb ze laten staan en niet betaald en die man zou me terugbellen.

Maar wat moet ik hier nu mee? Sta ik in mijn gelijk? Ik heb de afhaalbon nog, maar de afspraken die ik heb gemaakt over hoe en wat zijn mondeling, niet schriftelijk. Dit gaat me een heel nieuw paar laarzen kosten....
En bedankt :( :(

Ik wilde het dus zo:
Afbeelding
En het was nu ongeveer zo:
Afbeelding alleen dan nog korter en in de midden wel zoals hier.

HorseTopShop

Re: Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:10

Je zult het er met hun even goed over moeten gaan hebben en proberen tot een oplossing te komen.
Heb je echt duidelijk aangegeven waar de rist moest komen? Heeft die man verstand van paardrijlaarzen?

Hele vervelende situatie.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:48

jemig wat dom zeg!
Hoop dat je eruit komt met hun.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:52

Wat erg := Jammer dat er niks op papier staat, echt duidelijk uitgelegd hoe je het wou? Hoop dat jullie eruit komen.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:55

Wat erg :oo Heb je wel duidelijk aangegeven waar de rits moest komen??

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 19:14

Ja, want we hebben het nog over de lengte van de rits gehad. Ik heb uitgelegd waar hij moest komen, toen heeft zij het prijzen boek erbij gepakt om te kijken hoe duur het werd en hoe lang die rits dus werd...

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:58

Dan is het wel erg slordig dat hij gewoon iets compleet anders gedaan heeft zonder te overleggen. Heeft de schoenmaker al teruggebeld?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:00

Aiaiaiaiai ik weet niet of je ze wat kan maken of dat het pech is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:32

ED --> TAO

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:35

heb je een foto van voor en na? ben wel benieuwd nu...

Maar ik zou eens gaan praten met de schoenmaker, want als jj duidelijk hebt aangegeven hoe en wat dan is er daar iets met de communicatie mis gegaan

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 21:37

ja, hij stond op mn voicemail vanavond. Hij zei dat hij had bedacht dat dit de handigste plek was, en zo in het midden omdat daarboven de slijtageplekken zaten (ja, dus kan je dan niet bedenken dat dat allemaal tegen mijn zadel aan zit???) en dat ik ze morgen gewoon kon komen halen.
Dacht het niet. Hier zijn we nog niet klaar mee...

Nee, ik heb geen foto, want ik heb ze niet opgehaald.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:39

oh je hebt ze dus nog niet gezien?
Ik vind het heel apart dat hij niet eerst overlegd. Weet hij dat het rijlaarzen betreft?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:41

Tja, je kan niet verwachten dat een schoenmaker zomaar verstand heeft van paardrijlaarzen en zomaar even weet dat die rits dus niet daar hoort..
Die man heeft geloof ik gewoon ontzettend zijn best gedaan en naar de meest handige optie gekozen, niet wetende/denkende aan dat die plek langs het zadel schuurt.
Wij vinden dat heel logisch, voor niet-paardenmensen is dat niet logisch.
Ik denk dus dat de schoenmaker gewoon heeft willen meedenken en naar beste weten gehandeld heeft, het is mooi zonde van je laarzen, maar ik ben bang dat je daar niet veel mee kunt. Volgende keer dus niet besparen en naar iemand gaan met verstand van laarzen of de persoon die het gaat uitvoeren zelf spreken.

Waar ben je geweest?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:41

Lifaya, even lezen.. Ze heeft ze bij de schoenmaker laten staan omdat ze zo ontevreden was...
Ik zou in gesprek, je eventueel laten voorbereiden door te bellen met je rechtsbijstand.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:43

xFioon schreef:
ja, hij stond op mn voicemail vanavond. Hij zei dat hij had bedacht dat dit de handigste plek was, en zo in het midden omdat daarboven de slijtageplekken zaten (ja, dus kan je dan niet bedenken dat dat allemaal tegen mijn zadel aan zit???) en dat ik ze morgen gewoon kon komen halen.

Voor een niet-paardenmens is dit niet zo logisch.. Heel vervelend, maar het is wel zo.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:47

Daenerys schreef:
xFioon schreef:

Voor een niet-paardenmens is dit niet zo logisch.. Heel vervelend, maar het is wel zo.

Dat is wel zo, maar toch.. Hij heeft het zonder overleg gedaan. Terwijl zij duidelikk had gezegd waar ze de rits wilde.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 21:54

Jawel, ik heb ze gezien, want ik was niet gebeld, dus ik ging er vanuit dat de laarzen klaar waren en ging ze ophalen. Daar stond ik dus vervolgens met ogen zo groot als schoteltjes die vrouw aan te gapen.

Het gaat om deze linker laarzen:
Afbeelding
Op mijn oude laarzen heb ik even gepaint hoe de rits nu dus zit, en dat rode is waar juist het probleem zit...
Afbeelding
Oftewel, dat stuk waar die rits zit waren geen problemen mee om erin te komen, dus nutteloos en het zit dus precies op je zadel.

De schoenmaker heb ik duidelijk aangegeven waar ik de rits wilde, kon dit niet, zouden ze me bellen en dus niet zomaar gaan prutsen...
Hij stond op mijn voicemail met: ik heb besloten dat dit de beste plek was, net onder de slijtageplekken, ja dus weet je toch dat het daar tegen het zadel zit?
Laatst bijgewerkt door xFioon op 21-05-13 21:56, in het totaal 3 keer bewerkt

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:55

Te kort koming in de nakoming van de verbintenis noemen wij dat. Hij voldoet niet aan wat jullie overeengekomen zijn waardoor jij schade leidt. Hiervoor is hij aansprakelijk!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:55

Jaime_ schreef:
Tja, je kan niet verwachten dat een schoenmaker zomaar verstand heeft van paardrijlaarzen en zomaar even weet dat die rits dus niet daar hoort..
Die man heeft geloof ik gewoon ontzettend zijn best gedaan en naar de meest handige optie gekozen, niet wetende/denkende aan dat die plek langs het zadel schuurt.
Wij vinden dat heel logisch, voor niet-paardenmensen is dat niet logisch.
Ik denk dus dat de schoenmaker gewoon heeft willen meedenken en naar beste weten gehandeld heeft, het is mooi zonde van je laarzen, maar ik ben bang dat je daar niet veel mee kunt. Volgende keer dus niet besparen en naar iemand gaan met verstand van laarzen of de persoon die het gaat uitvoeren zelf spreken.

Waar ben je geweest?

Er zijn zat schoenmakers die prima weten hoe een algemene rijlaars in elkaar zit. Ik vind dat wel belangrijk voor een schoenmaker om te weten om eerlijk te zijn. Het gebeurt toch zoooo vaak dat een schoenmaker een nieuwe rits in een rijlaars moet zetten? Dat lijkt mij geen hele uitzonderlijk klus voor een schoenmaker.. Dit horen ze imo gewoon te weten hoor.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 21:57

Ja, de moeilijkheid was hier dan wel dat er geen nieuwe rits in moest, maar uberhaupt een rits, want het waren laarzen zonder rits. Maar feit blijft dat hij gewoon zelf wat gedaan heeft, en niet wat ik gevraagd heb en wat we afgesproken hebben...
Laatst bijgewerkt door xFioon op 21-05-13 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:00

OMG, dat is even flink balen! Daar staan je dure laarzen dan, helemaal verprutst.. Want die rits kan er wel uit, maar dat blijf je zien. Geen idee tot in hoeverre je in je recht staat, en de enige manier om dit op te lossen is dat hij je je laarzen vergoedt. Maar voor je dat zover hebt.. Bedrag zal sowieso te laag zijn voor juridische stappen, dat kan niet uit.. Ik vind het echt erg voor je, ontzettend balen!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:00

Die voicemail sowieso even goed bewaren.
Slecht dit zeg, een schoenmaker weet toch echt wel een beetje van paardenlaarzen af? En zo niet, dan overleg je in alle fatsoen met de klant en doe je niet zomaar iets... :\

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:01

PumbaSgatje schreef:
Daenerys schreef:

Dat is wel zo, maar toch.. Hij heeft het zonder overleg gedaan. Terwijl zij duidelikk had gezegd waar ze de rits wilde.

Ik probeer het ook niet goed te praten hoor, imo zit de schoenmaker fout omdat hij niet gedaan heeft wat hij zei dat hij zou doen (klopt die zin? := ).

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 22:02

Ja, daarom, je gaat hier ook geen hele rechtzaak voor beginnen. En ik snap dat hij geen hele nieuwe laarzen vergoed, want het zijn wel laarzen van 5 jaar oud, maar wel prima onderhouden en konden zo nog 5 jaar mee, alleen kwam ik er lastiger in.
Dus ik ga morgen wel weer langs, even kijken hoe en wat en wat ze zeggen als ik zeg dat dit gewoon niet de afspraak was al kan hij nog zo denken dat dit praktisch was...

Misschien een middenweg?...

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:04

kan het zijn dat de vrouw van de schoenmaker het verkeerd begrepen heeft? of heeft ze op papier gezet wat jou wensen waren?