Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
saskia79 schreef:vind wel dat het ligt aan het aankoopbedrag, leeftijd en doel van het paard.
ikke schreef:saskia79 schreef:vind wel dat het ligt aan het aankoopbedrag, leeftijd en doel van het paard.
Leg dat nou eens uit.
Waarom zou je een paard van 1000 euro niet op de foto zetten en eentje van 5000 wel (of zoiets).
Verrotte pootjes zijn verrotte pootjes en het maakt niet uit hoeveel het paard gekost heeft, de ellende is hetzelfde........
ikke schreef:saskia79 schreef:vind wel dat het ligt aan het aankoopbedrag, leeftijd en doel van het paard.
Leg dat nou eens uit.
Waarom zou je een paard van 1000 euro niet op de foto zetten en eentje van 5000 wel (of zoiets).
Verrotte pootjes zijn verrotte pootjes en het maakt niet uit hoeveel het paard gekost heeft, de ellende is hetzelfde........
Marion71 schreef:Ach, weet je. Ro keuren is vooral een hele hoop commercie en het ergste is. Ik doe er zelf aan mee. Stond laatst een heel mooi artikel over in de Hoefslag.
Paarden met straalbeentjes met klasse 3 of 4 doen wij vreselijk moeilijk over, in Engeland kijken ze er niet na. Voor Prok maakt een ocd-tje op de kogels niks uit, terwijl het voor de sport wel een bemerking geeft.
Als ik zelf aankoop, keur ik wel ro. Dat heeft te maken dat ik er wat geld wil aanrijden en als ze ro niet goed zijn, ben je al heel snel aan je top. Standaard regel is een beetje tot zo'n 4500 euro omdat tot dit bedrag de meeste verzekeringsmaatschappijen geen ro foto's vragen.
De laatste keer heb ik met de verkoper afgesproken dat bij afkeuring de kosten 50/50 worden gedeeld. Punt vind ik namelijk dat een verkoper z'n paard talloze keren kan laten keuren door een koper zonder dat het hem een cent kost. Hoeveel verkopers zijn er die eerlijk zeggen dat het paard al gekeurd is en op ..... afgekeurd? Imo heeeel weinig.
ikke schreef:Maar het feit dat iemand het paard heeft afgekeurd (feitelijk: negatief aankoopadvies!!!) wil helemaal niet zeggen dat het paard ongeschikt is voor alles. Sterker nog: Het gros van de problemen bij veel paarden is terug te voeren op de wijze waarop ermee is omgegaan, niet of er een bouwfoutje in zit.....
Het zegt dus meer over de koper dan over het paard.......
magic_lover schreef:Ik hoor wel eens mensen van, och een paard van 3500, nou die laat ik niet keuren hoor, onzin... dat vind ik dan weer onzin, een paard van 3500 kan net zo goed goed fout zijn als een van 35.000.
Over de verkopende kant daar ben ik dan ook wel weer makkelijk in, éérst keuren voor je het dier te koop zet, weet je wat je in huis hebt en kom je niet voor verassingen te staan. heb het namelijk al zovaak 'fout' zien gaan, paard dat voor dik bedrag verkocht was ovv goedkeuring, en bleek dus niet goed op de foto en ineens konden ze hem amper meer kwijt.
MelanieB schreef:Ik vertrouw nooit andermans keuringsrapports, vind ik ook vrij goedgelovig. Geld doet wonderen om net iets te laten veranderen aan het rapport, dus ik laat altijd nogmaals keuren door eigen DA.
manueeltje84 schreef:MelanieB schreef:Ik vertrouw nooit andermans keuringsrapports, vind ik ook vrij goedgelovig. Geld doet wonderen om net iets te laten veranderen aan het rapport, dus ik laat altijd nogmaals keuren door eigen DA.
Ligt eraan waar.
Onze paarden worden gekeurd bij E-Digit, ze hebben wel een naam hoog te houden.
En daarbij zijn bijna al onze paarden Prok gekeurd, dus dat zou betekenen dat ik en e-digit om zou moeten kopen en 3 onafhankelijke dierenartsen van het kwpn??
Lijkt me heel onlogisch
Marion71 schreef:Hoe keuren jullie dan? 12, 22 of 46 foto's?