Hoofdbeschermer voor transport, waar te koop?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pasterza

Hoofdbeschermer voor transport, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 07:50

Voor mijn paard wil ik graag voor tijdens transport een hoofdbeschermer zoals deze:
Afbeelding
Wie weet waar deze te koop zijn? De enige die ik tot nu toe heb kunnen vinden in NL is eentje van dun neopreen maar ik wil graag een lederen met vilten voering, dus echt zoals op bovenstaande foto.
In Engeland wordt dit standaard gebruikt maar ik kan ze online niet vinden. Amerika wel maar daar snap ik niks van de invoerrechten :o
Of als iemand zo eentje heeft liggen en het kwijt wil? :)

taverno

Re: Hoofdbeschermer voor transport, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:00

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:01

Ik betaal nooit invoerrechten. Duurt tegenwoordig helaas wel ongeveer 3 weken voor je het ontvangt uit USA. Voor USA en Engeland kijk eens op Ebay.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:02

Ik volg dit even, aangezien mijn paard altijd met een rotgang en kop omhoog de trailer uit gaat... Wist niet eens dat dit bestond.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 09:32

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 19:06

Ik bedacht me dat ik best zelf zo'n kapje kan maken :j Heb een ouderwets vilten dekje gescoord en had nog oude gladleren chaps liggen. Voor het model toch dat dunne neopreen kapje gekocht, maar die blijkt in het echt dus véél dikker te zijn dan het flinterdunne geval op de foto. Hoef het dus niet meer zelf te maken :Y)

@ crissy, ik gebruik het omdat mijn paard nogal de neiging heeft om haar hoofd opeens omhoog te gooien wanneer ze tijdens het inladen direkt naar achteren raast en daardoor in sommige trailers bijna het dakt raakt. Dat gaan we oefenen maar dan liefst wel met bescherming.

@ Maika, ik heb het gekocht bij http://www.ruitersport-outdoorkleding.n ... rmer-paard Zoals eerder gezegt is het dikker dan op de foto, ruim een cm dik. Merk is Shires. Ik kan evt. nog wel een foto voor je maken.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:12

Misschien even aan annemarie van der toorn (van monty roberts) vragen? die gebruikt ze namelijk altijd :j

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:31