Paardeboeken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne_V

Paardeboeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 20:26

Hallo,
ik weet niet of ik het hier goed plaats dus als het niet zo is wil je het aub laten weten ?

Is het het geld waard (en leer je er veel van enzo dat je er ook iets aan hebt ) om boeken zoals
Longeren met Lammert Haanstra te kopen?

en welke boeken zou ik veel aan kunnen hebben :O ?
heb nu alleen van die kinderpaardenboeken van vroeger, natuurlijk leer je daar ook wel iets van maar als nog :)

alvast bedankt

xx.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:15

Er zijn zo vreselijk veel nuttige paardenboeken, het is maar net waar je interesse naar uit gaat en waar je iets over wilt leren.
Rij je zelf paard of niet, ben je een manegegruiter of niet, zijn er speciale onderwerpen waar je wat over wilt leren?
Laatst bijgewerkt door cissy op 20-03-11 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Paardeboeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:20

Het is inderdaad handig om te weten wat je wilt leren en wat je ervaring is met paarden. Longeren met Lammert Haanstra vond ik interessant maar ik deed er weinig mee vandaar dat ik het boek heb verkocht. Ik lees nu Paardrijden met gevoel en daar heb ik veel handige tips uit gehaald.
Wat wil je leren?

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 07:35

manege ruiter en dan op zaterdag werk ik zeg maar bij een wedstrijdstalletje (niet heel erg groot ongv. 15-20 paarden) - maar zeg maar beejte het grondwerk leren en het dressuur :$
en omgang met paarden

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:09

Groot handboek Dressuur schijnt erg goed te zijn, ik heb mijn boek nog niet gelezen dus ik weet het nog niet.
Werk aan de hand vind ik een goed boek, dressuuroefeningen vind ik helder uitgelegd en mocht je rijtechnische problemen hebben dan is paardrijden met gevoel 1 en 2 erg helder en duidelijk uitgelegd.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:13

Dan zou ik eerder kiezen voor een boek als Centerd Riding van Sally Swift en bijvoorbeeld de boekjes van Emiel Voest (die als plus puntje ook niet zo gek duur zijn!) 'Grondwerk' bijv is maar een dun boekje maar wel heel informatief.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:26

Als je grondwerk wilt leren, kijk dan naar het boek "Grondwerk" van Inge Teblick
Of het boek "Natural-Horse-Man-Ship van Pat Parelli (tegenwoordig ook in het Nederlands verkrijgbaar).

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:48

Zelf ben ik gek op paardenboeken, uit vrijwel ieder boek kun je wel iets leren.
Ik zou wel gaan voor een boek over 1 specifiek onderwerp, tenzij je nog niet veel kennis over paarden hebt. Dit omdat je anders alleen maar basis krijgt en geen verdieping.
Bij diverse winkels heb je inkijkexemplaren, kun je het even doorbladeren om te kijken of het boek je aanspreekt.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 17:09

dank voor alle info' :D nu alleen nog ff naar een boekenwinkel of iets in die richting :o

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:11

Leuke en toch wel educatieve leesboeken zijn de boeken van Mark Rashid. Recentelijk naar het Nederlands vertaald. En online te bestellen.

http://www.boek-plus.nl/mark-rashid?ref ... DgodAhuS-g

En de boeken van Pat Parelli en van Inge Teblick zijn online bij Bol.com of bij Mediaboek te bestellen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:24

Mocht je lid zijn van de bibliotheek dan kun je daar vaak ook veel boeken vinden.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:47

C_arola schreef:
Mocht je lid zijn van de bibliotheek dan kun je daar vaak ook veel boeken vinden.

Haha, dat wilde ik ook zeggen! Maar wel even bellen van te voren, anders heb je een redelijke kans dat je er voor niets staat....

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:06

Je kan het ook via een website van de bibliotheek vinden en reserveren.