ervaring equi-trek trailer (of vergelijkbaar)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

ervaring equi-trek trailer (of vergelijkbaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 18:13

aangezien het laatste topic uit 2010 is, vroeg ik me af of er ondertussen meer mensen ervaring hebben met deze trailer of een vergelijkbare trailer in dezelfde prijsklasse.
gaat om: http://www.equi-trek-nederland.nl/trail ... treka.html

trailer moet minimaal 225 hoog zijn, 2paards, voorkeur gaat uit naar alu of kunststof bodem, liever geen houten wanden. voorzover ik begrepen heb vergroot onafhankelijke wielophanging comfort vh paard onderweg, dus dat vind ik een plus.

eigenschappen vd treka (zoals op de site te vinden):
volledig gelast en warm gegalviniseerd chassis (geen idee wat dit voor voordeel heeft? hebben ze dat niet allemaal? :o? )
onafhankelijke wielophanging door rubbergeveerde assen
4 geremde wielen met laagprofiel banden reservewiel en houder zijn inbegrepen
Koppeling heeft ingebouwd slot en achteruitrij-automaat
vloer: aluminium profielen bedekt met rubberen mat
wanden in GRP panelen en dak in polyester, binnenwanden zijn voorzien van trapbescherming

tussenschot: verstelbaar, met vast gedeelte en rubber tot op de grond
borstbar: bekleedde borstbar over de volledige breedte
verluchting: 3 schuiframen en dakventilatie
verlichting: 1 verlichtingspunt
bindringen: 2 bindringen, zowel aan de buitenzijde als aan de binnenkant, 2 hooi-net-ringen
laadklep: lichtgewicht laadklep over de volledige hoogte bedekt met rubbermat en aluminium klimlatten
witte, afwasbare laaddeuren als hulp bij het laden

al met al klinkt het als een vrij complete trailer naar mijn idee, voor een scherpe prijs (€ 5.599,00 excl.), dit is een zijlader, maar dat hoeft voor mij niet perse. zijn er mensen die ervaring hebben met deze trailer, of met een trailer in dezelfde prijsklasse met vergelijkbare specificatie? ik heb zelf rondgekeken, maar zie er weinig die voor deze prijs zo compleet klinken :)

petitparis

Re: ervaring equi-trek trailer (of vergelijkbaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:21

ik kan de foto in de link niet zien, maar een vriendin van mij heeft een equitrek. Maar ik denk een model groter/luxueuzer, want er is geen borstbaar, maar een vol schot waar je hooi kan opleggen, en nog een aparte ruimte met gasvuurtje en ruimt om te zitten/ omkleden (wel vrij smal). Speciaal gekocht omwille van de zijlader en om hele dagen op wedstrijd te gaan.
"Probleem" is dat niet veel wagens, zelfs jeeps het mogen trekken (met 2 paarden dan)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 18:46

petitparis schreef:
ik kan de foto in de link niet zien, maar een vriendin van mij heeft een equitrek. Maar ik denk een model groter/luxueuzer, want er is geen borstbaar, maar een vol schot waar je hooi kan opleggen, en nog een aparte ruimte met gasvuurtje en ruimt om te zitten/ omkleden (wel vrij smal). Speciaal gekocht omwille van de zijlader en om hele dagen op wedstrijd te gaan.
"Probleem" is dat niet veel wagens, zelfs jeeps het mogen trekken (met 2 paarden dan)

dat is idd een groter model en precies ook de reden waarom ik naar 1 maatje kleiner zonder living kijk :D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:52

Wat is het voordeel van zijlader dan?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:12

voordelen van een zijlader:
- paarden reizen achterwaarts: optrekken heb je in de hand, maar remmen niet altijd
- makkelijker om alleen te laden, want je paard hoeft het niet te kennen om alleen op de trailer te lopen of je hebt niemand nodig om je paard in te sluiten
- paard kan er ook gewoon weer voorwaarts af.

nadeel: paard dat je eerst laat kan er pas als laatste weer af.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 23:13

um.. in de link die ik post reizen ze eigenlijk gewoon vooruit, dus achterwaarts reizen gaat niet op in dit geval :+

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:49

Zoals ik het zie is de hoogte van de zijlader hetzelfde als wanneer ie over een achterklep zou gaan.
In een gewone trailer kan je 2 paarden tegelijk laden in je uppie en er ook gelijk uit halen.
Dat paarden er voorwaarts afkunnen betekent ook dat ze er niet zo voorzichtig af gaan en dat je ze in een normale trailer er zowat niet meer achterwaarts uit krijgt.
Zou dan liever naar een trailer kijken waar ze ook schuin in staan, dat heeft volgens mij dan een meerwaarde.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:06

uhm bij mijn vriendin reizen ze achterwaarts, maar ja ze zullen wel meerdere modellen hebben

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:09

Er zit aan de achterkant ook geen raam. maar je zult ze waarschijnlijk er wel andersom in kunnen zetten.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 11:43

.. het topic was alleen niet bedoeld om de voor-/nadelen van zijladers te bespreken, want dat interesseert me weinig, maar de trailer zelf, of een vergelijkbare trailer met in de openingspost genoemde eigenschappen:
Citaat:
trailer moet minimaal 225 hoog zijn, 2paards, voorkeur gaat uit naar alu of kunststof bodem, liever geen houten wanden. voorzover ik begrepen heb vergroot onafhankelijke wielophanging comfort vh paard onderweg, dus dat vind ik een plus.

ik ben dus niet per definitie op zoek naar een zijlader, maar dit lijkt een degelijke trailer in een lage prijsklasse, een willekeurige andere trailer waar de paarden schuin overdwars achterstevoren en ondersteboven instaan van dezelfde kwaliteit en in dezelfde prijsklasse komt ook in aanmerking.
dinopino, als jij een trailer weet waar ze schuin in staan die ook 6000/7000 kost, hou ik me aanbevolen, maar ik ben hem nog niet tegengekomen.

genoemde trailer is zoals reeds gezegd een ander model dan dat van jouw vriendin petitparis, ze kunnen in dit model NIET achterstevoren staan.

MorningSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:45

Heey,

volgens mij is helemaal geen hout gebruikt in de Trail-Treka. De bodem is uit een speciaal kunststof met een rubberen laag erover (allemaal over een stevig draagstel). De de wanden zijn volgens mij uit hetzelfde materiaal.

Een vriendin van mij heeft een ander model van Equi-Teek maar ze hebt dit model ook bekeken en vondt het vrij leuk. ze hebt niet voor dit model gekozen vanwege de extra ruimte in een ander model maar ze zei dat het ruim voldoende groot is als je niet zo veel onnodig dingen mee neemt zoals haar ;)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 15:48

ik vind twee dingen terug over GRP panelen, de ene dat het plastic coated triplex is, en de ander dat GRP staat voor Glass-Fibre Reinforced Plastic, weet niet welke ze gebruiken.

is jouw vriendin tevreden over haar equi-trek? heeft ze hem al lang? heeft zij alle luikjes ook aan de voor nederlanders goede kant zitten, of heeft ze een engels model?

MorningSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:06

Misschien zijn beide dingen toch hetzelfde ;) Het is in ieder geval Glass-Fibred Reinforced Plastic en ik denk het is wel mogelijk dat het met andere woorden plastic coated triplex (of zo) kan worden genoemd.

In ieder geval is mijn vriendin heel tevreden met haar trailer, ze heeft het reeds gekocht maar is al langer bekend met Equi-Trek trailers.

Maar het is een engels model (ze is Engelse). Maar ik denk er zijn niet zo veel verschillen bij de trailers, ze zijn in ieder geval toegelaten voor EU. Het luikje is bij het model dat je hebt bekeken altijd op de linke kant (bij groter trailers op de rechte kant omdat die paarden er dan achteruit op staan.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:13

Het zijn mooie trailers om te zien met veel opties. Ik vind ze wel erg goedkoop in vergelijking met andere, vergelijkbare trailers. Ik vraag me dan af hoe dat kan. Als ik jou was zou ik me eerst echt orienteren op de kwaliteit. Wellicht kan je van een gerenommeerde trailerdealer eens horen wat die ervan vinden.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 19:41

Sammyoo schreef:
Het zijn mooie trailers om te zien met veel opties. Ik vind ze wel erg goedkoop in vergelijking met andere, vergelijkbare trailers. Ik vraag me dan af hoe dat kan. Als ik jou was zou ik me eerst echt orienteren op de kwaliteit. Wellicht kan je van een gerenommeerde trailerdealer eens horen wat die ervan vinden.

vandaar inderdaad de vraag hier :)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:22

Is er inmiddels meer bekend?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:08

Ik heb een Equi-trek met living.
De trailer zelf is erg ruim en de paarden reizen idd achterstevoren. ze staan er prettig in onderweg als ik op de camera kijk.
De living is leuk voor 1 persoon, voor 2 al erg krap maar gaat wel. Heb er al heel wat nachten op wedstrijd in door gebracht. De trailer is wel echt erg groot achter de auto! En dan heb ik er een Range rover voor!
Ben blij dat ik ook mn ifor Williams er nog naast heb voor als ik even een paard weg moet brengen ofzo.

Wat mij erg tegen valt is de kwaliteit van de trailer. De mijne is uit 2009 en we hebben al een paar keer het sluit werk moeten vervangen omdat de slotjes gewoon makkelijk stuk gaan en de gasveren hebben we al moeten vervangen als ook het voor wieltje wat veel te licht was voor de trailer! Afwerking is ook niet zo best. Maar verder een fijne ruime trailer voor de paarden. Bij mijn trailer zit de klep overigens aan de andere kant dan de trailer op de foto!