Wat voor trailer hebben jullie achter de auto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat voor trailer hebben jullie achter de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:14

Na "wat voor auto hebben jullie voor de trailer", nu "Wat voor trailer hebben jullie achter de auto?"
Ben vandaag voor een andere trailer wezen kijken, nu was ik benieuwd, welke trailer heb jij, wat vind je een plus-, of minpunt van je trailer, hoe is hij in gebruik, hoe achter de auto enz!
Ben benieuwd :)

Yellomofoon

Re: Wat voor trailer hebben jullie achter de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 01:26

Achter onze Freelander 2 een Ifor Williams HB 506 deluxe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:15

Nou dat is toevallig want die had gister ook mijn voorkeur!
Hij is wel enorm trouwens!!

Edit: heb je nog voor of nadelen van je trailer?
Ik hoorde dat hij wat rammelt onderweg (wat mij dus niet zo veel scheelde want ik was gelijk verliefd op die trailer :') )
En het is natuurlijk een aluminium bodem wat super is :)
Hij was wel echt heel erg groot leek wel, groter dan de normale 2 paards, en dat klopte hij is 20cm breder? Ik ben echt benieuwd wat mijn paarden er van vinden, want 1 er van is echt lastig op de trailer, heb soms het idee dat ze een beetje claustrofobisch is.

Waar we ook nog naar hadden gekeken was een Weijer trailer, met aluminium planken langs de zijwanden..
Maar die vond ik niet zo...!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:02

Hier ook een Ifor liefhebber. Sinds kort heb ik een nieuwe HB 403, ofwel de 1,5 paards. De tweepaards kwam bij ons niet uit met gewichten achter de auto. Nu mag de auto 2000kg trekken en de trailer max 1600kg wegen en dat komt mooi uit (ook met de kogeldruk) en hebben we nog wat marge over (vind ik zelf wel prettig).

Die van mij rammelt niet (of althans niet erg genoeg dat het paard er last van heeft). Dit was echt het probleem van de oudere modellen meen ik. De nieuwe hebben het niet of minder en anders kun je heel eenvoudig krimpfolie om het kettinkje laten zetten. Ik heb er 1 gekocht met zadelkamer en ondanks dat ik hem pas net heb ben ik super tevreden. Mijn paard is ook niet de makkelijkste maar met de voorlader open gaat het stukken beter. Ook andere paarden lopen er zo in met de voorlader open. Dat vind ik echt de grootste plus.

Voordelen: zadelkamer die wegdraait als deur openstaat, daardoor voorin altijd alle ruimte, standaard stangen op hoogte verstelbaar, ruimtelijk, vooruitlader, alles kan open, geen klapper zeiltje maar luikjes, ingebouwd disselslot en gewoon degelijk, goede vloer, rubber mat en aluminium. Ligt ook super achter de auto. Voor mijn gevoel echt een trailer voor het paard (voor zover een trailer paard vriendelijk kan zijn).

Nadelen:… de klep, ik weet niet hoe ze dat materiaal noemen maar hij is erg lastig schoon te maken (dus als iemand nog een tip heeft, graag). Verder nog niets kunnen ontdekken. Ik heb wat verhalen gelezen dat ze wellicht wat makkelijk roesten? Maar bij mij staat hij altijd binnen.

Hiervoor had ik een Atec Technoline uit 2002, ook 1,5 paards. Heel ander soort trailer, maar ook prima.
Laatst bijgewerkt door anoniem45673 op 28-03-13 12:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:03

Ik heb sinds een maand een Weijer traveller. Een erg mooie trailer voor een leuke prijs.

Linda714

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:04

achter een Freeland V6

een xxltrail van een jaar oud

vindt het een fijne trailer
lekker hoog en ligt goed stil achter de auto en rammmeld niet

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:08

Een hele oude Bockmann 2 paardstrailer achter mijn VW Passat. Trailer is 2 jaar geleden helemaal gestript, dus alleen onderstelsel en kap zijn origineel. Wil heel graag een wat nieuwere trailer, maar ja, crisis he, deze is goed en veilig, dus prio stellen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:10

Een Hotra Elagance 1½ paards.
Zeer fijne trailer, nieuw aangeschaft in 2005.
Hij ziet er nog als nieuw uit, heb het grote voordeel dat hij bij ons binnen staat.
De kleuren matchen heel toevallig met de auto die ervoor staat (Volvo xc70 d5) dus dat is wel een mooie combi om te zien al zeg ik het zelf.
Vind het een ruime trailer, zeker als je er een groot paard in moet vervoeren, onze Willem is 1.84 en die past er prima in.
Merk weinig van de trailer achter de auto, hij trekt niet naar 1 kant ofzo.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 28-03-13 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:23

Daar gaat het om he maykie. Onze 'oude' trailer is echt niks meer. Daarom ruilen we hem in.. Geen veilig gevoel meer met dat ding. Hij was al niet de mooiste meer maar omdat ie wel veilig was heb ik het een hele tijd nog volgehouden met 'm :')

Melis86: oke een fijne trailer dus! Vriendin mij heeft een 1paard IFW en die is ook heel fijn.
Wel een wat oudere is dat.
Mijn paard is met laden niet zo moeilijk, meer onderweg..nou is deze dus een stuk breder en ik hoop dus ook fijner voor haar!
De maximum massa is 2700 kilo.. Nou hebben wij een dodge pickup er voor dus die houdt hem goed :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:32

Ik heb achter mijn blikje (Volvo XC 90) een Humbaur Madero 2 paards.
Pluspunten, fijne ruime trailer mooi licht van binnen. Alu bodem. Wat langere dissel eraan, waardoor je trailer minder hobbelt achter de auto. Zadelkamer is heel fijn, al wil ik nog de zadelbeugels laten vervangen. Ik heb westernzadels, en ze passen er wel in maar het is een beetje een zware klus (zadel weegt 15 kilo) en om het voor mijn rug en nek wat makkelijker te maken wil ik de westernbeugels erin laten zetten. Die kan je nl uitschuiven. Hij heeft ook een vrij lage instap met een rubbermat met van die latjes erop.
De vorige trailer, een Sluis Max had een gladde klep, wel heel fijn laag en met een knikje erin. Is echt heel fijn om paarden te laden, maar als het regende werd die klep echt glad.

Nu was ik vorige week op de Equitana, en ben op de stand van Humbaur geweest. De Madero wordt niet meer gemaakt. Maar de navolger heb ik daar bekeken en daar hebben ze een paar dingen veranderd die echt heel erg mooi en inovatief zijn. Zoals de stangen, zowel voor als achter, die bij het verstellen ook gelijk lager worden. De binnenkant van de poly kap is nu glad, en daardoor makkelijker schoon te maken.
Heb daar ook de Ifors bekeken, maar die vielen voor mij af toen ik een trailer zocht, en vanwege idd het rammelen, maar ik wil ook absoluut geen voorlader. Die halvegare knol van mij springt nl over die voorlader heen. Heeft ze nl al eens gedaan bij de Ifor van een vriendin van me.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:34

Ik heb een hotra salinero, 1,5 paards.
Hij is heel licht, waardoor onze auto hem goed kan trekken en ik met B-rijbewijs de trailer mag rijden. Verder ligt hij heel stil achter de auto, en hij ziet er mooi uit en hij is ruim. Er is nog nooit iets mee aan de hand geweest!
Nadelen heb ik eigenlijk nog niet kunnen ontdekken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:38

Toen die van mij (in ifor van die vriendin) zag dat de voorlader openging, wou ze zo onder de stang doorkruipen :') dus die ga ik bij haar niet gebruiken!
Bij mn andere paard wel. Het is toch wel handig :)
Die zadel steunen ken ik niet! Bij de ifor die wij willen zit geen zadelkamer, maar kan ik misschien nog wel laten maken? Ik heb namelijk het probleem met de dodge, dat als je de klep naar beneden doet van de laadbak, je een groter stuk hebt wat je moet overbruggen (heb ook westernzadels pfff) en dat valt soms niet mee!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:40

Ik heb een atec Royal class.
Heerlijke trailer :j lekker ruim, fijne zadelkamer enz.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:49

Typisch dat dat rammelen van de Ifor bij zoveel mensen blijft hangen. De nieuwere modellen hebben dit rammelen helemaal niet, maar als de reputatie helemaal gezet is, kom je er (als merk) toch niet zomaar meer vanaf blijkt wel.
Laatst bijgewerkt door anoniem45673 op 28-03-13 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:51

Grinnik nee precies, die rottige westernzadels zijn zo zwaar en het wordt zo snel zeulen met die dingen :D
Ik weet eigenlijk niet of Humbaur ergens een plaatje heeft van die westernbeugels. Maar dat loopt op een railssysteem wat boven en onder in de zadelkamer zit. Daarmee kan je de zadelbeugels uit de zadelkamer trekken. En dan kan je dus buiten de trailer je zadel van die beugel halen. Meende overigens dat Böckmann ook zon systeem had. Heb het ooit eens ergens op een wedstrijd gezien.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:53

Boeckman Uno bijna helemaal van aluminium behalve de kap. Super trailer!!!!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:56

Ik heb een oude Weijer trailer. Heb hem 2 jaar geleden gekocht en opgeknapt. Hij staat binnen en ik mag eer met mijn b rijbewijs en de auto van mijn ouders mee rijden. Wanneer deze auto niet meer oke is komt er een wat sterkere auto voor terug want optrekken duurt vrij lang maar ik rij amper rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:56

Oh rina dat klinkt echt wel ideaal zeg!!

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:16

Nu een Ifor Williams HB 510, voorloper van de huidige 511, het grootste model met fatsoenlijk laadvermogen van 1700kg zodat onze twee grote paarden geladen (gewicht samen bijna 1500kg) kunnen worden. Trailer is echt zeer stevig en hufterproef gebouwd. Kapotte onderdeeltjes zoals borgpennen, lampenkapjes etc. nog bij iedere dealer snel te krijgen Is nu een jaar of 10 oud. Rammelen is niet erger dan bij andere trailers hoor.
Nadeel luchtweerstand is hoog. De nieuwe 511 is iets ronder.

Verder alleen normaal onderhoud zoals banden, remmen etc.

Hotra Jumper gehad, die had na 5 jaar al rotte plekken, tussenschot afgebroken door. Konden onze twee paarden kwa hoogte wel laden maar niet op gewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:40

We noemen die van ons BamBam dus dat hufterproof is een groot pluspunt :+

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:55

VivaLaVida schreef:
Oh rina dat klinkt echt wel ideaal zeg!!

Ja is het ook. Heb echt lopen zoeken naar een afbeelding ervan. Deze komt een beetje in de buurt, is wel van een geheel ander merk :+ en bij de nieuwe Humbaur loopt hij dus boven en onder op rails.
http://www.marquardt-anhaenger.de/uploads/pics/Grande_Sattelkammer.JPG
plaatje te groot :z

En vind em nu ook bij Henra
http://www.mit-pferden-reisen.de/artike ... nd-solide/

Er zijn dus meer merken die die uitschuifbare zadelbeugels hebben.
Vind hier nog een advertentie van een Humbaur die de oude beugels hebben. Maar hier staan 2 foto's bij hoe hij in en uit geschoven kan worden.
http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/hum ... 23115.html

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:58

Hier een Hotra Jumper, volledig zelf opgeknapt. Alleen het ijzerwerk en polyester dak en voorkant is nog origineel, de rest allemaal vervangen.
Voordelen? Alleen maar, we hebben hem namelijk naar eigen wens gemaakt.
Nadelen? Geen.

Afbeelding

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:07

Een Bockmann Uno van aluminium en met zadelkamer. Ik vind het een fijne trailer. Zadelkamer had iets groter gemogen. Hiervoor had ik een Sluis trailer met zadelkamer en die was een stuk ruimer. Gelukkig kan er ook nog genoeg troep achterin de auto ;)

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:19

Ik heb sinds kort ook iw403, ideaal!!!
Mijn paard ging altijd redelijk braaf in de trailer, maar stopte net te vroeg, daardoor stond er vaak 1 voetje net te ver naar achter, een duwtje oid was geen optie, dan ging ie met een bloedvaart weer naar achter.
Ruimte in oude trailer was beperkt door ingebouwde zadelkamer.

Nu in de ifor, zeeën van ruimte, ik doe de voorstang los met laden, en eventueel de voorklep open.
Hup beessie erin, achterstang vast, voorstang vast, en dan dus eventueel de voorklep.
Over koosnaampjes gesproken, wij noemen 'm de trukendoos.....

Hiervoor had ik de henra buffalo, prima trailer.

Ifor is vooral heel degelijk, ook krijg ik m heel makkelijk achter de auto en vind ik het openen en sluiten van de klep en deurtjes erg prettig.