gras muilkorf bij shetlander

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MiniLoe

gras muilkorf bij shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 17:16

Aangezien mijn shetlander aardig zwaar is, zit ik te denken aan een gras muilkorf.
Toen ik mijn shetlander kocht was hij tonnetje rond door een te kleine ruimte (drie bij vier meter)
en geen beweging maar voer in overvloed.

Nu heb ik niet de mogelijkheid waar hij staat hem op een stuk land te zetten met weinig gras.
Het word wel gemaaid als het te lang word, maar dan nog is het te lang en meneer eet vrolijk door.
Verder krijgt hij veel beweging, vier tot vijf keer in de week loopt hij of voor de kar, aan de longe of naast de fiets of
word hij buiten gereden. Maar hij staat bijna 22 uur per dag in het land (zomers in de winter in de avond op stal)

Nu zag ik laatst een shetlander met een gras muilkorf, via dit ding kon hij wel eten maar in kleine maten.
Nu vraag ik me af of hier iemand is met ervaring hierin? En is dit te doen of is het niet dier vriendelijk....

capopjekop

Re: gras muilkorf bij shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:52

Op bokt zijn best wel wat mensen met een graaskorf. Een aantal daarvan zitten in het topic over paarden met overgewicht. Ik zelf vind het niks omdat ze niet meer kunnen kroelen met elkaar, daar zijn die van mij dol op. Maar als je geen mogelijkheid hebt om hem op een kort stuk te zetten, vind ik het wel een goede oplossing. Dan maar niet kroelen, das uiteindelijk toch beter dan een hoefbevangen pony Lachen

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 17:57

ja hij is idd vroeger hoefbevangen geweest, sinds ik hem heb niet (even afkloppen) dat kroelen heb ik nog niet over nagedacht...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:00

Mijn pony (shetlander) staat met een graaskorf om op de weide en dat gaat prima Haha!
Wordt niet te dik, kan nog lekker kroelen, drinken en gematigd grasjes eten.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 18:06

waar hebben jullie deze vandaan en hoe weet je of hij goed zit?
Heeft hij er verder ook geen enkel last van.... Het lijkt me wel ideaal tegen dat vol vreten wat hij doet hihi. En dan in combinatie met beweging en juiste hoeveelheid bijvoeren moet hij toch iets gaan afvallen, nu vreet hij 22 a 23 uur per dag gras haha

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 18:27

hoe krapt een pony zich trouwens bij jeuk, soms zit hij bij zijn eigen buik of zo te krauwelen met zijn tanden, dat kan dan niet meer

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:32

Krabbelen doen ze ewoon met de korf, werkt prima volgens mijn merrie.
Heb er een van natuurlijk ruiterschap, een losse korf die ik aan een passend halstertje heb gemaakt.

Heb er zelf een neubontje onder gemaakt omdat ze wat schuurplekjes kreeg, maar voor de juiste maat moet je maar even met de winkels mailen, dan kunnen ze je vertellen welke maat je nodig hebt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:34

Mijn fjord snapt nog steeds niet dat hij er gewoon mee kan eten, dus heb ik hem halve dagen om. Werkt prima hoor en sorry maar wat is er belangrijker, niet kunnen kroelen of een pony die hoefbevangen is?? Dan kies ik toch mooi voor niet kunnen kroelen. En idd hij jeukt gewoon met muilkorf.

divigostab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 11:41

Wij verkopen ook graaskorven in de shop.
En ik kan uit ervaring zeggen dat ze prima werken.

En persoonlijk vind ik gezondheid belangrijker dan tijdelijk minder kunnen kroelen.

Afbeelding

Afbeelding

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 15:26

he dat zijn best nog stoere kleurtjes!
Hij staat er al een jaar nu en is niet hoefbevangen geweest sinds hij bij mij staat. Het gaat me meer om zijn gewicht dat dat niet omlaag te brengen is aangezien hij maar blijft eten haha.Zal hier in de buurt even opzoek gaan naar een passende

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 15:47

Mijn shet heeft er ook één. Deze komt bij de paardendrogist vandaan. Ze krijgt nu 50 % minder gras binnen dan anders. Als ze jeuk heeft krabt ze er gewoon mee. drinken gaat ook goed.
Afbeelding
Afbeelding

divigostab Krijgen ze met die van jullie nog wel gras binnen?? Ik zou het namelijk zielig vinden om ze op het gras te zetten terwijl ze niets binnen kan krijgen.

divigostab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:11

Ja hoor.
Onderin de graaskorf zit een gat en daardoor krijgen ze genoeg binnen, het duurt alleen langer.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 13:04

he je hebt wel een andere dan ik had gezien, dat had een rondje bij zijn mond ofzo. ik dacht eerst ook dat eten niet ging, maar hij drukt dat ding op de grond waardoor er door die gaatjes gras steekt en dat kan hij dan pakken toch

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 13:04

wat kost zoiets nou eigenlijk?

divigostab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:05

marieminime schreef:
he je hebt wel een andere dan ik had gezien, dat had een rondje bij zijn mond ofzo. ik dacht eerst ook dat eten niet ging, maar hij drukt dat ding op de grond waardoor er door die gaatjes gras steekt en dat kan hij dan pakken toch

Precies, het duurt alleen lang voor ze een volle buik hebben.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 15:13

moet het echt eens proberen. Eerst op vakantie want als het met dat ding niet gaat als ik er niet ben heb ik er ook geen toezicht op of hij iets binnen krijgt enzo

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 17:02

ik heb het eens geprobeert maar casanova en mexx kregen er erg vvondjes van..en mexx kreeg het zelf af..

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 15:33

ja ik moet ook maar zien of hij hem omhoud.
Zijn vliegenmasker gooit hij ook steeds af, en een halster omhebben heeft hij het liefst niet, ik ook niet trouwens.

Volgens mij valt de prijs wel mee, proberen kan geen kwaad, als niet gaat dan moet hij maar weer zonder

nikki_pinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:24

divigostab schreef:
Wij verkopen ook graaskorven in de shop.
En ik kan uit ervaring zeggen dat ze prima werken.

En persoonlijk vind ik gezondheid belangrijker dan tijdelijk minder kunnen kroelen.

Afbeelding

Afbeelding

Welke winkel is dat, want ik ben op zoek naar zulke graas korven...
Groetjes Nikki

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 14:19

Winkel die inmiddels al niet meer bestaat beetje oud topic....