de maat moet ong. onder de 1 meter zijn.
geen hengst
liefst betuigd
en onder de 10 jaar.
Kunnen jullie mij helpen?

mocht ik straks een leuke tegen komen dat ik er geen 300 euro teveel voor betaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sbdw schreef:Ik ben opzoek naar een leuke shetlander maar ik heb werkelijk geen idee hoeveel ze waard zijn.
de maat moet ong. onder de 1 meter zijn.
geen hengst
liefst betuigd
en onder de 10 jaar.
Kunnen jullie mij helpen?![]()
mocht ik straks een leuke tegen komen dat ik er geen 300 euro teveel voor betaal
Citaat:Ik ben het niet eens met Grrr dat er genoeg wordt aangeboden.
Ik heb wel eens wat te koop staan en mensen komen werkelijk uit het hele land.
Vaak zijn ze dan al tijden op zoek.
Binckydenice schreef:Ik ben het ook zeker niet eens met sommige mensen. De prijs van de shetlanders liggen momenteel belachelijk hoog
diessel schreef:Ik ben het niet eens met Grrr dat er genoeg wordt aangeboden.
Ik heb wel eens wat te koop staan en mensen komen werkelijk uit het hele land.
Vaak zijn ze dan al tijden op zoek.
Ook met nathalie2302 ben ik het niet eens.
Dat is een prijs die ik betaal voor een onbeleerde hengst van die maat.
Ik kan misschien wel goedkoper, maar ik wil wel een mooie pony.
Niet eentje met kromme achterbenen of met exceem.
Voor de duidelijkheid, ik ben geen handelaar maar ik koop en verkoop wel eens wat voor de hobby.
[***] schreef:Binckydenice schreef:Ik ben het ook zeker niet eens met sommige mensen. De prijs van de shetlanders liggen momenteel belachelijk hoog
Dat ben ik helemaal niet me je eens. Ik vind de prijs voor een shetlander vaak belachelijk laag! Er mag best een drempel zijn voor de aanschaf van een dier dat zoveel in onderhoud nodig heeft als een pony (denk aan voer, weiland, wormspuiten, entingen, goed harnachement, onvoorziene veeartskosten etc etc). Helemaal pony's met een gebrek worden vaak voor weinig tot niks aangeboden. Dat vind ik pas belachelijk!
Grote maat is bijna niet te vinden, zeker niet zadelmak en betuigd en al helemaal niet voor 150 euro. Kleine maat stikt het van voor weinig.
@TS: kijk eens in het taxatietopics voor shetlanders, dan krijg je wel een klein beetje een idee (komt niet altijd overeen met de werkelijkheid).