Aanschaf shetlander hoe duur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sbdw

Aanschaf shetlander hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 16:23

Ik ben opzoek naar een leuke shetlander maar ik heb werkelijk geen idee hoeveel ze waard zijn.
de maat moet ong. onder de 1 meter zijn.
geen hengst
liefst betuigd
en onder de 10 jaar.

Kunnen jullie mij helpen? Knipoog
mocht ik straks een leuke tegen komen dat ik er geen 300 euro teveel voor betaal Clown

grrr

Re: Aanschaf shetlander hoe duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:29

Tussen de 200 en 500 euro moet je een leuke shetlander die betuigd is kunnen vinden. Er zijn er namelijk genoeg! Succes! Knipoog

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:34

Die van ons was 5 jaar oud, niet beleerd, 1.04 hoog, ruintje, en die was 200 euro. Hij heeft geen stamboekpapieren. Voor een rasshetlander zal je een stuk hoger uitkomen en voor een merrie ook.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:49

Voor zo rond de 300 euro zul je zeker kunnen slagen (mits je niet op zoek bent naar een bijzondere kleur of een merrie met mooie papieren).

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:21

Ik gok op rond 300 tot 500 Euro.
500 als er papieren bijzitten/andere kleur dan zwart of vos, etc, zonder papieren minder natuurlijk.

Kijk eens rond op Marktplaats, daar hebben de laatste tijd wel een aantal betuigde shetlanders te koop gestaan.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:16

Ik heb net een aantal weken flink zitten zoeken zelf naar een pony en kan je zeggen dat de prijzen flink hoog liggen.

Merries zonder papieren die correct en gezond zijn en verder neit beleerd als je mazzel hebt netjes opgevoed betaal je al heel gauw 500 euro voor. Dan heb je niks geen speciaal kleurtje of wat dan ook

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:26

sbdw schreef:
Ik ben opzoek naar een leuke shetlander maar ik heb werkelijk geen idee hoeveel ze waard zijn.
de maat moet ong. onder de 1 meter zijn.
geen hengst
liefst betuigd
en onder de 10 jaar.

Kunnen jullie mij helpen? Knipoog
mocht ik straks een leuke tegen komen dat ik er geen 300 euro teveel voor betaal Clown

Ik heb Snoopy gevonden (naar echt heel lang zoeken)..
150 euro incl. hoofdstel
bereden
ruintje
6 jaar
ideaal!
Maar wat je bedoeld onder betuigt.. bedoel je bereden of voor de koets? bn niet zo slim :p

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:45

Ik ben het niet eens met Grrr dat er genoeg wordt aangeboden.
Ik heb wel eens wat te koop staan en mensen komen werkelijk uit het hele land.
Vaak zijn ze dan al tijden op zoek.
Ook met nathalie2302 ben ik het niet eens.
Dat is een prijs die ik betaal voor een onbeleerde hengst van die maat.
Ik kan misschien wel goedkoper, maar ik wil wel een mooie pony.
Niet eentje met kromme achterbenen of met exceem.
Voor de duidelijkheid, ik ben geen handelaar maar ik koop en verkoop wel eens wat voor de hobby.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:50

Citaat:

Oke, wat op marktplaats staat is niet altijd veel soeps, maar hier in de buurt ken ik verschillende mensen met leuke shetlanders, betuigd en/of bereden die een goed plekje zoeken. Die juist al blij zijn als hun shetlander een leuk nieuw huisje vindt. En dan hoeven ze echt niet veel te kosten. Zijn meestal wel papierloze. Dus naar mijn idee toch genoeg aanbod. Of je moet wat speciaals willen. Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:53

Ik ben het ook zeker niet eens met sommige mensen. De prijs van de shetlanders liggen momenteel belachelijk hoog. Ik help iemand met een hobbyhandel en heb toevallig twee weken geleden een shetlander verkocht voor 300 euro, dit was een Grullo kleurige merrie van drie jaar en onbeleerd en zonder papier, maar wel helemaal correct....

Mensen vooral via Marktplaats proberen een hoop maar veel gaan ook akkoord met veel minder hoor! Ze proberen gewoon een hoop ervoor te krijgen....

Ik vindt een reeel bedrag voor een betuigde merrie shet van 5 jaar oud met papieren 450 euro, dan heb je alles erop en eraan.

Als je deze in een hengstenvorm zoekt zal dit op de 350 euro uitkomen. Maar als jij er 1 heb gevonden plaats je toch zijn gegevens gewoon hier? Dan geven wij onze meningen wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:57

Binckydenice schreef:
Ik ben het ook zeker niet eens met sommige mensen. De prijs van de shetlanders liggen momenteel belachelijk hoog

Dat ben ik helemaal niet me je eens. Ik vind de prijs voor een shetlander vaak belachelijk laag! Er mag best een drempel zijn voor de aanschaf van een dier dat zoveel in onderhoud nodig heeft als een pony (denk aan voer, weiland, wormspuiten, entingen, goed harnachement, onvoorziene veeartskosten etc etc). Helemaal pony's met een gebrek worden vaak voor weinig tot niks aangeboden. Dat vind ik pas belachelijk!

Grote maat is bijna niet te vinden, zeker niet zadelmak en betuigd en al helemaal niet voor 150 euro. Kleine maat stikt het van voor weinig.
@TS: kijk eens in het taxatietopics voor shetlanders, dan krijg je wel een klein beetje een idee (komt niet altijd overeen met de werkelijkheid).

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:09

Grote maat is idd moeilijker te vinden, en dan vind ik een hoger bedrag ook terecht. Maar al die pony's met een gebrek, die koopt toch ook niemand voor veel geld? In mijn ogen zijn er met (vooral minishetlanders) het fokken van shetlanders veel mensen die totaal niet naar de ouders kijken. Maar wat aan fokken.... Tja, en zo verdwijnen er hele ladingen naar het buitenland.... Maar dit is een beetje offtopic.

TS ik weet niet waar je woont, maar mijn buren hebben in ieder geval een hele leuke, betuigde grote shet te koop... Knipoog
Laatst bijgewerkt door grrr op 26-02-08 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:09

diessel schreef:
Ook met nathalie2302 ben ik het niet eens.
Dat is een prijs die ik betaal voor een onbeleerde hengst van die maat.
Ik kan misschien wel goedkoper, maar ik wil wel een mooie pony.
Niet eentje met kromme achterbenen of met exceem.
Voor de duidelijkheid, ik ben geen handelaar maar ik koop en verkoop wel eens wat voor de hobby.

Heb onlangs een leuke moorkop ruin van rond de 1 meter zien weggaan voor een goed tehuis, leuke pony, niks mis mee (geen eczeem o.i.d.)

Ik ben het met janne eens, ik vind de prijzen ook vaak juist belachelijk laag. Voor 300 euro koop je tegenwoordig echt al wel een leuke ruin van rond de meter en daar hoeft echt niet meteen veel aan te mankeren. Wil je zwart-bont, grullo, dun weet ik wat voor aparte kleuren dan betaal je meer, wil je een merrie met mooie papieren dan betaal je uiteraard ook meer.

Voor een onbeleerde hengst, zonder papieren, van rond de 1 meter zou ik zelf nooit 300 euro geven. Fokwaarde is zonder papieren nihil (tenminste, ik ben daar zelf geen voorstander van) en ivm stalling en gebruiksdoel zou je dan al snel laten castreren dus tel er nog zo'n 150 euro bovenop...

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:16

Tussen de 150,- en de 350,- zit je op een goede stamboekloze shetlander.
hoger zit er wel stamboek bij anders vragen ze te veel.

Mijn shetlanders:
Yoblin
Ruin
9 jaar
1.13 hoog
Betuigt , en prima onder het zadel.
incl. zadel ,hoofdstel & deken
met alleen paspoort.
wel een pony met een gouden rustig karakter
Gekocht voor 725,-

Flame
Gekocht als hengst nu is hij ruin
9 jaar
95 cm hoog
onbeleerd (dek hengst geweest)
zonder toebehoren.
incl paspoort en aangevraagt stamboek papier.
Fel karakter en niet geschikt voor kleine kinderen.
Gekocht voor 250,-

Opzich vond ik het idd te veel geld voor Yoblin maar hij was het me wel waard Pling

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:18

Dan kan je wel vinden dat ze dan teveel vragen maar de prijzen liggen voor merries echt veel en veel hoger nu. Voor 350 euro heb je als je mazzel hebt ene papierloze pony die enit al te veel mankeerd

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:19

Kijk eens rond op marktplaats. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:21

Ik heb voor 60,- euro een keer een hengst van 2 jaar verkocht , met paspoort en papieren alleen hij kon nog niks .

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:37

Het heeft ook met de tijd van het jaar te maken, na de zomer zijn shetten vaak goedkoper omdat mensen er dan vanaf willen ivm de winter.

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:12

[***] schreef:
Binckydenice schreef:
Ik ben het ook zeker niet eens met sommige mensen. De prijs van de shetlanders liggen momenteel belachelijk hoog

Dat ben ik helemaal niet me je eens. Ik vind de prijs voor een shetlander vaak belachelijk laag! Er mag best een drempel zijn voor de aanschaf van een dier dat zoveel in onderhoud nodig heeft als een pony (denk aan voer, weiland, wormspuiten, entingen, goed harnachement, onvoorziene veeartskosten etc etc). Helemaal pony's met een gebrek worden vaak voor weinig tot niks aangeboden. Dat vind ik pas belachelijk!

Grote maat is bijna niet te vinden, zeker niet zadelmak en betuigd en al helemaal niet voor 150 euro. Kleine maat stikt het van voor weinig.
@TS: kijk eens in het taxatietopics voor shetlanders, dan krijg je wel een klein beetje een idee (komt niet altijd overeen met de werkelijkheid).

Ik ben het niet echt met je eens.. Als je echt dagenlang, wekenlang, urenlang.. zoekt dan vindt je, ik heb misschien wel een aantal maanden gezocht achter m'n ideaal shetje, en na veel zokeen heb ik gevonden..

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:15

Ohja, overlaatst kon je in België eentje gratis krijgen, hengste, zwart, 8 maandjes, niks aan voor 0 euro!
Helemaal gratis, ik krege hem normaal maar de eigenaars wouden liever met vele ander epony's en heb er maar eentje :p

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:09

Ja maar dan zeg je ook wat.

Sparks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:29

op het moment betaal je voor een goede merrie met goede papieren grote maats betuigd en/of gereden tussen 500 en 1500 euro

omdat die nogal in de smaak zijn de laatste tijd

wij verkopen en zo af en toe een en het zal nog wel even duren voordat ze weer goedkoper worden.

wil je een goedkope kun je beter een jongeren of een met minder goede papieren kopen op het moment

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 00:26

Omdat hier al meerdere topics over zijn geweest verwijs ik je naar de zoekfunctie.
Ook kan je in dit topic: [SH] Taxatietopic Shetlanders 2 Max. 2 foto's/pony een goed overzicht krijgen over de aanschafprijs van een shetlander.

Dus bij deze een slotje.