Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marigold schreef:Ja ik wil ook proberen óf 2 shets te kopen of andere pony's bij hem in de weihoi,
als je niet zeker weet dat je elke dag heenkan,
kan het aan te raden zijn om je pony op een groep bij andere pony's te zetten.
dat is voor de pony veel leuker, en er zijn meerdere mensen die de pony's in de gaten houden dan.
shet kan het hele jaar buiten staan hoor, dat is hel normaal.
met de regen van de laatste jaren in de winter, heb je wel kans dat het land te nat word..
dat is eigenlijk het grote nadeel, de pony moet altijd droog kunnen liggen als hij dat wil.
succes met alles uitzoeken, en het is aan te raden dat je eerst alles goed voor elkaar hebt, en goed weet waar je aan begint, alvorens je de pony koopt!
dravergekkie schreef:maar als je nu al niet weet dat je elke dag tijd heb voor je pony , waarom wil je er dan toch aan beginnen ?
is een vz - paard dan niet beter ?
Sigrid_Hvj schreef:dravergekkie schreef:maar als je nu al niet weet dat je elke dag tijd heb voor je pony , waarom wil je er dan toch aan beginnen ?
is een vz - paard dan niet beter ?
Wat bedoel je met vz?
Ik zal hooguit 1 dagje even niet kunnen komen, ik denk dat ik ook een verzorger ga zoeken die me kan helpen.
Jaimyliefje schreef:vraagje, waarom neem je niet een 'normaal' formaat pony, ik denk dat je dan een stuk meer plezier eraan hebt..
Jaimyliefje schreef:vraagje, waarom neem je niet een 'normaal' formaat pony, ik denk dat je dan een stuk meer plezier eraan hebt..
Sigrid_Hvj schreef:Ik rij der soms op (ik ga der zelfs voor afslanken) rijden, ik ga hem vd leren en gewoon leuke setjes kopen
En tuurlijk zorg ik voor vrienden!
loeckie schreef:Sigrid_Hvj schreef:Ik rij der soms op (ik ga der zelfs voor afslanken) rijden, ik ga hem vd leren en gewoon leuke setjes kopen
En tuurlijk zorg ik voor vrienden!
Je kunt afslanken totdat je nog maar weet ik veel wat weegt, maar als je te groot bent in lengte, breng je je shet ook uit evenwicht en zal die geen plezier hebben aan het rijden.
Sigrid_Hvj schreef:Jaimyliefje schreef:vraagje, waarom neem je niet een 'normaal' formaat pony, ik denk dat je dan een stuk meer plezier eraan hebt..
Omdat een shet gewoon veel goedkoper is
Sigrid_Hvj schreef:Het zal ook maar 1x per 2 weken gebeurenEn echt rijden doe ik niet alleen stappen en even een drafje en galopje van 10 min
dravergekkie schreef:Sigrid_Hvj schreef:Het zal ook maar 1x per 2 weken gebeurenEn echt rijden doe ik niet alleen stappen en even een drafje en galopje van 10 min
en dat is juist de fout die mensen maken die shet is dan ongetraint qua rugspieren en houd je dan helemaal niet...!
en die 10 min galop houd die pony dan waarschijnlijk niet eens vol
Marigold schreef:misschien is een iets grotere pony toch leuker voor je..
er zijn kruizingen zat, bijvoorbeeld een leuke winterharde stevige kruizing pony van 120 of 130 cm.
is dus maar ietsje groter, en je kan er dan wel gewoon op rijden (denk ik)
het is niet echt handig om af te vallen om maar op je pony te kunnen rijden hoor
voor je het weet sla je erin door, je kan dan beter een pony kopen die bij je past, ipv zelf proberen te passen bij de pony die je koopt.
als rijden echt niet uitmaakt, dan kan je beter ook geen verwachtingen hebben op dat vlak, en de pony gewoon lekker verzorgen, en ermee wandelen enzo
Sigrid_Hvj schreef:Marigold schreef:misschien is een iets grotere pony toch leuker voor je..
er zijn kruizingen zat, bijvoorbeeld een leuke winterharde stevige kruizing pony van 120 of 130 cm.
is dus maar ietsje groter, en je kan er dan wel gewoon op rijden (denk ik)
het is niet echt handig om af te vallen om maar op je pony te kunnen rijden hoor
voor je het weet sla je erin door, je kan dan beter een pony kopen die bij je past, ipv zelf proberen te passen bij de pony die je koopt.
als rijden echt niet uitmaakt, dan kan je beter ook geen verwachtingen hebben op dat vlak, en de pony gewoon lekker verzorgen, en ermee wandelen enzo
Ik hou het gewoon bij een leuk klein shetje![]()
Ik weet toch zeker dat een geschikte rijpony te duur is, ook de aanschaf