Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__Maaike__ schreef:hallo allemaal!
mijn droom is om een shetlander te kopen, maar nou vroeg ik me af wat er allemaal bij komt kijken. ik kan wel wat dingen verzinnen waar je aan moet denken maar vroeg me af of jullie nog tips hadden. en is het erg duur om een shetlander te onderhouden?
alvast bedankt!
Shanna schreef:een shet is in onderoud net zo duur als elk ander groter paard, bij de koop moet je een echt paardenmens (je instruicteur/ instructrice mischien? )meenemen die de pony goed bekijkt zodat je er niet 1 koopt met gebreken
moniekk schreef:een hoefsmid moet ook gemiddeld 2x per jaar komen.
rossebol schreef:Als je echt verstand van paarden hebt vergeet je niets hoor geloof mij
Maar goed als je er van overtuigd bent zou ik zeggen veel succes met je zoektocht! hoop dat je een leuke shet vind
daantjuhhh schreef:rossebol schreef:Als je echt verstand van paarden hebt vergeet je niets hoor geloof mij
Maar goed als je er van overtuigd bent zou ik zeggen veel succes met je zoektocht! hoop dat je een leuke shet vind
Nou ja.. ik heb toch ook wel een beetje verstand van paarden.
Maar heb destijds wel een shetje gekocht zonder ook maar 1 seconde over na te denken.
Het shetje was van een vriendin haar Opa geweest.
Opa was overleden.
Shetje was naar een handelaar gegaan en zou de volgende dag naar de slacht gaan.
Ik ben dus diezelfde dag daar heen gegaan met 100 gulden en heb dat beestje meegenomen.
(ik had zelf al wel paarden thuis dus die ene shet meer of minder maakte mij niet zoveel uit.)