Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nelleke1 schreef:hangen deed ik nooit weet je waarom niet?
Een shetlander is heel klein dan hang je met je kop bij de benen dat is best gevaarlijk, als je gelijk zit is dat steviger om vast te houden en blijven zitten en minder gevaarlijk.
Marigold schreef:ik denk dat het handig is om de pony eerst aan de longe te leren luisteren naar stap draf galop en ho.
vervolgens met zadel,
dan met zadel en hoofdstel
dan er achter lopen aan de lange lijnen om teugelhulpen te leren
dan aan de longe een ruitertje erop
die als jij comando's geeft, de goede hulpen erbij geeft
zodat ze pony beide met elkaar in verband brengt
en na verloop van tijd zal hij dan begrijpen wat er van hem gevraagd wordt als er op gereden wordt.
op deze manier kan een ouder iemand eigenlijk bijna het hele beleren doen, met behulp dus van een kleiner (jonger) iemand.
Een shetlander is heel klein dan hang je met je kop bij de benen dat is best gevaarlijk, als je gelijk zit is dat steviger om vast te houden en blijven zitten en minder gevaarlijk.
Sanniejj schreef:Nelleke1 schreef:hangen deed ik nooit weet je waarom niet?
ja dat is zo, ik had eigenlijk nog niet door dat het om een shet ging
lessie schreef:Nou zo als hier boven al staat...ga ik het niet doen maar wel helpen... en volwassenen gaat het doen!! en het is niet mij Shet...
Anoniem schreef:lessie schreef:Nou zo als hier boven al staat...ga ik het niet doen maar wel helpen... en volwassenen gaat het doen!! en het is niet mij Shet...
een volwassene er op!!!!!!nou dan gaat het bij voorbaat al fout want volwassene zijn meestal te groot en te zwaar