Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) dat Wobbe in 7 juni 3 wordt. Hihi issie 4 dagen jonger dan mijn shettepaardje Umpire
Met Umpire ben ik ook begonnen te longeren en aan de lange teugel trainen. Nog niet heel erg vaak, varieert van 1-3 keer per week 20 minuutjes en dan veel stapwerk vooral aan de lange teugel. Ook Umpire heeft vooral nog heel veel (veulen)vet en heel weinig spieren. Ook zijn achterhand wiebelt nog vrolijk alle kanten op, maar ik merk dat nu ik hem wat vaker longeer en aan de lange teugel train dat er toch al een verschil begint te komen. Vooral het aan de lange teugel trainen is een goede oplossing als je niet op je pony kunt rijden maar wel de spieren op wilt bouwen. Dit gaat heel geleidelijk en je zult vooral veel geduld moeten hebben. Maar ga maar eens een jaartje lekker een beetje trainen, longeren, wandelen, balkjes lopen, en kijk dan eens naar het verschil. Hij is nog jong en dus is het logisch dat er nog niet veel spieren op zitten. Je doet toch ook VD? oefeningen als de berggeit, buigen, op blok, zitten, daar train je de achterhand ook enorm mee!