Rijden op een shetlander

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Rijden op een shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 12:56

Hoi
ik had tot vorig jaar nog een verzorgshetlander maar ben er mee gestopt omdat er problemen waren tussen de eigenaresse en mij
ik was het er niet mee eens dat ze op de shetlander reed( rondhobbelen) terijl hij nog maar 2.5 was . logisch in mijn ogen datj e nog niet op een 2.5 paard/pony gaat zitten en zeker geen shetlander.
toen was de shetlander ineens ergens anders heen nja oke daar ben ik achter gekomen ton n og 1 maandje verzorgt en toen was die weer opeens verhuids ik hoorde via via dat hij bij mn vriendin een stal ernaast stond en dat het erg slecht met hem ging.dus ik ging met haar mee om op haar vz paard te rijden tot ik hem weer zag. ze ging in de wei proberen te longeren. en dat snapt hij nog niet ( logisch). en ze sleog hem elke keer met de zweep toen ben ik gewoon zo kwaad geworden op haar. vorig jaar winter: ik ging weer met mn vriendin mee . en ik had aan die pensionstalling gevraagt waar hij stond of ik even mocht kijken ( daarvoor ookal gevraagt aan de eigenaresse antwoord was: kom maar kijke waneer je wilt) dus ik erheen: hij stond hoog in de stront vacht helemaal aangekoekt.
Nu sprak ik haar voor het eerst weer op msn:
ze heeft hem verkocht omdat ze een groot paard wilde en er geen 2 mocht
nou blijkt dat een vriendin van haar hem heeft die veel groter en zwaarder is en er ook op rijd.
ik weet het je kan er niks aan doen maar het maakt me gewoon zo kwaat

Anoniem

Re: Rijden op een shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:58

je kan er idd niet veel aan doen, het is idd sneu voor het beestje, ik kan me er ook wel kwaad over maken, als ik ze soms zie rijden en ze veel te groot zijn, je kan ze er mischien rustig op aanspreken (heb ik ook gedaan) maar of het helpt?

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:00

Wat erg! Ik zou ook heel kwaad zijn. Ongelooflijk wat sommige mensen zo'n jong beestje aandoen. Hoe zwaar/groot is die vriendin? Ik zou haar er in ieder geval op aanspreken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 13:01

dees_daan schreef:
je kan er idd niet veel aan doen, het is idd sneu voor het beestje, ik kan me er ook wel kwaad over maken, als ik ze soms zie rijden en ze veel te groot zijn, je kan ze er mischien rustig op aanspreken (heb ik ook gedaan) maar of het helpt?

ik heb er wat van gezegt na het longeren
nu wandelde ze er alleen maar mee maar nu begint het weer opnieuw. met de nieuwe eigenaresse

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:01

dat beestje zeg ochére Boos! wat sneu dervoor

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 13:02

Bolivia schreef:
Wat erg! Ik zou ook heel kwaad zijn. Ongelooflijk wat sommige mensen zo'n jong beestje aandoen. Hoe zwaar/groot is die vriendin? Ik zou haar er in ieder geval op aanspreken.

rond de 1.65 ongeveer en rond de 50/60 kg denk ik maar dat kan je natuurlijk nooit precies zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:04

zonde voor de pony.. mischien die vriendin erop aanspreken? en rustig zeggen waarom je het niet vind kunnen (gewicht, maar ook de lengte van de benen waardoor je die pony belemmert)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 13:04

Afbeelding
Misschien niet een duidelijke foto maar dit was zomer 2005

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:07

quera schreef:
Bolivia schreef:

rond de 1.65 ongeveer en rond de 50/60 kg denk ik maar dat kan je natuurlijk nooit precies zeggen

Dan is ze inderdaad echt te lang en te zwaar. Ik ben 1.60m lang en weeg 45 kilo en ik durf al niet op een grote shet te rijden. En zeker niet als die nog zo jong is!

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:08

Wat een prachtig beestje trouwens!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:12

Een prachtig eestje ish et inderdaad, erg jammer dat dit soort mensen in de paardensport zitten.. Maar daar kunnen we hellaas niets aan doen, misschien kan je een anonieme brief naar die vriendin sturen en hopen dat het beter gaat.. verder niets aan te doen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 13:30

Dank je
ik was evt. zelfs nog bereid om hem te kopen later voor het karretje ofzoo over 2 jaar

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:35

Ja soms snap ik mensen echt niet.Onze shet van 90 cm kan nog niet eens 30 kg hebben,nou heeft hij wel een rug probleem.Maar dan nog....Je ziet wel eens kinderen op shet's dat je denkt koop een andere pony.Misschien dat je hem alsnog kan kopen,niet geschoten is altijd mis.Bel haar een keer op.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 20:03

Miss_Shet schreef:
Ja soms snap ik mensen echt niet.Onze shet van 90 cm kan nog niet eens 30 kg hebben,nou heeft hij wel een rug probleem.Maar dan nog....Je ziet wel eens kinderen op shet's dat je denkt koop een andere pony.Misschien dat je hem alsnog kan kopen,niet geschoten is altijd mis.Bel haar een keer op.

Ik heb er nu helaas de tijd niet voor ( lees: nu 1 pony en dalijk 1 erbij)

unox_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:54

ik heb een keer heel lang geleden een shetlander geliest voor een jaartje denk ik maarja,,,en toem moes ik sonder zadel rijden want hij had nog nooit een zadel op se rug gehad maarja haha,,,en toen ging ik op hem sitten en toen ging tie heel laag met se hoofd naar beneden en toen glee ik denk ik 5a6 keer van se nek af raar he

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 17:29

unox_lover schreef:
ik heb een keer heel lang geleden een shetlander geliest voor een jaartje denk ik maarja,,,en toem moes ik sonder zadel rijden want hij had nog nooit een zadel op se rug gehad maarja haha,,,en toen ging ik op hem sitten en toen ging tie heel laag met se hoofd naar beneden en toen glee ik denk ik 5a6 keer van se nek af raar he

Ja maar heeft dit nut voor het topic Dromen

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:32

Wat een naar verhaal... Was het een zware vrouw die erop reed? Zonde dat ze die pony zo heeft belast. Gata he tnu beter?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:36

Miss_Shet schreef:
....Je ziet wel eens kinderen op shet's dat je denkt koop een andere pony.

Dat kun je wel denken...maar niet iedereen heeft daar geld, plek en tijd voor Cool
Ik bezit zelf ook een shetlander, en zou best een (rij)pony willen maar geen haar op me hoofd die eraan denkt om een andere pony te kopen in plaats van haar.

Je kunt dan beter zeggen:
"Ga wat anders doen met je shet Knipoog "

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 17:59

Dniesjj117 schreef:
Wat een naar verhaal... Was het een zware vrouw die erop reed? Zonde dat ze die pony zo heeft belast. Gata he tnu beter?

een meisje van een jaar of 13
maar ik weet niet waar ze nu staan

xMika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:38

Wat sneu..!! Huilen Ik leef met je mee hoor..!! Knipoog

edine_shets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 19:47

ach wat zielig!!
Ja ik snap dat je er wat aan wilt doen maar dat is wel ingewikkeld..
Heel erg veel stertke er mee!