eigenwijze shet....??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

solina

eigenwijze shet....??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 17:54

Gingen vandaag met gijsje bij mensen rijden om te kijken of het nu eindelijk luktte om los te rijden.
Was dus zo simpel nog niet..
Ging er naar toe met chay er op over de weg toen was hij nog lief.
Daar aangekomen was hij al gelijk een stuk frisser.
even aan de longe gedaan en toen dat meisje er op aan de longe nog.
Eerst even oefenen op het zelf stil zetten en naar de stap over gaan.
Hij bleef maar wegspringen en er van door gaan. Boos!
Ik haar er af gehaald en eerst weer gelongeerd,hij deed zo zot dat hij kapot was helemaal buiten adem.Ik haar er weer opgezet en eerst goed laten stappen maartoen vieler een hek van de wei om en ging hij weer op de loop meisje viel er kei hard af,en wou alleen nog maar stappen,ik boos op hem en zijn toen de wei uitgegaan.Chay er weer op en over de weg weer naar hius toen was hij weer stik lief.
Snaptte er niks van hebben er al zo vaak opgezeten aan longe en gaat altijd mee naar bos en galloperen ze er ook op.
Achteraf bedacht ik me dat hij wel eens bang geweest kon zijn van de kippen en ganzen die daar rond klapperde is hij namelijk niet gewend en was echt onrustig daar.
Nu voel ik me dus weer schuldig dat ik hem zo in het zweet heb gewerkt terwijl hij eigenlijk bang was in plaats van vervelend.
Heb hem gelukkig wel nog lekker nageborsteld en zweetdeken opgedaan,hoefjes gevet.
Maar blijf me nu dus schuldig voelen.en de vraag is kan hij ooit leren om los te rijden........ Clown
sorry voor het lange verhaal maar voel me al iets opgeluchter..

Pluttersput

Re: eigenwijze shet....??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:57

Ik denk dat hij het zeker ooit zal leren. maar kan je niet gewoon met dat meisje op hem over de weg? Dat kent hij misschien al. En verder, alle shetters zijn eigenwijs Knipoog Succes iig!
Groetjes, mij

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:59

Een goede voorbereiding is het halve werk.
Ga desnoods eerst longeren daar, zodat hij overal aan kan wennen, de omgeving kent, en als je dochtertje er dan een keer opgaat, hij al zijn aandacht op haar kan richten.
Je zal zien dat het dan al heel wat beter gaat!

solina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 18:03

ja dat meisje zit er zo vaak op op de weg ook in bos.mijn dochtertje is nog maar vier en een half dus die mag nog niet zo veel rijden van mij zo af en toe eens gaan wandelen en klein stukje draven,bij haar is hij trouwena altijd heeeel rustig.
maar met dat meisje gaat het normaal ook heel goed.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:06

solina schreef:
ja dat meisje zit er zo vaak op op de weg ook in bos.mijn dochtertje is nog maar vier en een half dus die mag nog niet zo veel rijden van mij zo af en toe eens gaan wandelen en klein stukje draven,bij haar is hij trouwena altijd heeeel rustig.
maar met dat meisje gaat het normaal ook heel goed.

Als het anders wel gewoon goed gaat waar je nu was wezen rijden, met dezelfde ruiter, kan je er 9 van de 10x vanuit gaan dat hij gewoon loopt te etteren.
Aanpakken dan.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 18:13

daar was hij nog nooit geweest maar gaan meestal op deweg rijden met hem of in bos..

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:27

shetjes zijn bekent dat ze af en toe eigenwijs zijn. Knipoog Als hij echt lastig doet ; zeker straffen.... is hij braaf;belonen....En zeker veel oefenen !!!
zo zal hij het wel leren Haha! !!!

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:21

Idd staat het bekend dat shetjes af en toe vreselijk eigenwijs kunnen zijn!! Mijn verzorgpony gaat er vandoor als het haar uit komt, ook een keer met een meisje van 5 erop...
Maar zoals al gezegd word, zeker veel belonen als hij het goed doet, en straffen als hij lastig is. Ook veel oefenen zal veel helpen!!