Welke hengst voor deze minimerrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irene

Welke hengst voor deze minimerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 11:18

Paula van de Halve Maan is een Hatcher van stal Brammelo X Winston L.H. X Rivo van Baal.

Paula heeft voor mij geen noemenswaardige verbeterpunten. Ze heeft mooie ruime bewegingen en veel rasuitdrukking.
Afgelopen jaar heeft ze een veulen gehad van Goldwin van Wegdam wat volgens de veulencontroleur een heul best veulen is Clown ( De jury was er minder over te spreken Haha! , geen VP, maar ze liet zich ook totaal niet zien)

De moederlijn van Paula is geen minimaat, dat valt allemaal in de middenmaat. Ik ontdek net dat de moeder van Paula (Diana van de halve Maan) een volle broer heeft, namelijk Firo van de Halve Maan en die is 1.02. De ouders van Diana zijn 0.98m en 0.95m. Van Diana weet ik het niet, maar laat dat eens rond de 0.95m zijn.
Paula is 0.83m. Het is voor mij geen must om in de minimaat te fokken, maar ik wil in ieder geval binnen de kleine maat blijven.

Kortom, welke hengst zou een wijze keuze voor Paula zijn?
Ik heb vooralsnog Ollie van de Eickenwal op het lijstje staan.

Sandyislief

Re: Welke hengst voor deze minimerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:32

welke kleur heeft ze? en heb je voorkeur voor een bepaalde kleur?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:39

Ik ben even zo brutaal om al iets te antwoorden: Volgens mij was Paula een koffievosje. Voorkeur van kleur weet ik niet, maar volgens mij heeft apart wel de voorkeur Knipoog. Kleur is wel ondergeschikt aan kwaliteit.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:55

Lachen ja dat is logisch, nouja doordat er geen foto bij zit kan ik niet echt oordelen of de hengst er goed bij past, maar ik vind Birchwood Sandstorm een mooie hengst, het is een palomino en is 82 cm hoog. Hij staat ter dekking op hengstenhouderij Dibbits, wij hebben ook 2 merries door hem laten dekken en zijn benieuwd naar het resultaat Lachen

Fototje:
Afbeelding

irene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 21:45

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:59

Okee dan Lachen Mooie merrie met een leuk koppie!

Heb trouwens nog een hengst: Vilas vd Hoge laars, hij is vosbont en 84 cm.
Staat ook op Dibbits ter dekking Lachen (jaja ik hou van Dibbits Knipoog wij laten er ook altijd onze merries dekken, ze hebben altijd mooie hengsten en het zijn superaardige mensen Lachen

Fototje:
http://home.wanadoo.nl/w.reijnen/vilas.jpg

ff op klikken plaatje word te groot

Vind Vilas en Birchwood allebei erg leuk Lachen en denk dat er een leuk veulen uit zou kunnen komen. Hoop dat je hier wat aan hebt!

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:12

komt jou shetje van de bleekmeerhoeven vandaan zoja dan heb ik haar verzorgt..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:58

Ik zou voor Birchwood gaan...dan heb je kans op een palomino veulen....en ik vind hem ook erg mooi!