ieman iede hoeje met een schet geld kanverdienen anders moet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

steffanieJ

ieman iede hoeje met een schet geld kanverdienen anders moet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:34

luister mensen hoe moet je met een schetjuh geld verdienen soms hoor juh maak een kinder boederij dan zeg ik jaah hoor Ziek weet iemand van juli iets want anders kan ik mijn schetuh niet houden Ziek
HELP wil iemand wat echt in de werled kan gebeuren wil iemand iets typen wat ook weer een geweldisg iedee is ??:S:S

ander moet mijn schetjuhh wegg:(:(

steffanieJ

Re: ieman iede hoeje met een schet geld kanverdienen anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:35

hoop dat julie antwooord weten ??

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:36

Ik vind het een behoorlijk raar verhaal? Waarom maak je zo ontzettend mega veel spelfouten? Alleen al in de titel? Dit is niet het gevoel van dyslexie.. Maargoed, misschien kun je het wat beter uitleggen? Waarom moet ze dan weg?? Graag in correct nederlands.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:37

Msntaal is verboden op bokt, je topic om hoogschoppen ook.
Het is niet echt leesbaar zo.

xxLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:37

Sorry ik snap niet waar je het over hebt en ik kan het eigenlijk niet echt goed lezen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:38

Vind je het gek dat hierop niet gereageerd wordt?

Niet te lezen.
Ik snap echt niet wat je nu bedoeld.

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:40

Ten eerste ; Het is Shet , niet schet Knipoog
Ten tweede ; Msn taal is niet toegestaan op bokt , en fatsoenlijke zinsbouw en structurering zou ook leuk zijn

En ten derde ; Ik zou geen idee hebben hoe je met een shet geld kan verdienen , als dekhengst misschien (als hij hengst is) maar daar komt een hele hoop bij kijken dus dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend.

En aan paarden valt gewoon geen geld te verdienen , geld instoppen dat doe je , en dat doe je met plezier voor de hobby Lachen

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:40

Let op je spelling... Dit is amper te lezen...
Maargoed, je kan kijken of je een bijrijder kan vinden die er van jou op mag rijden en in ruil daarvoor wat meebetaald aan de kosten die je hebt van de shet. Of is de shet niet oud genoeg om op te rijden?
Waar staat de shet nu, op een manege? Dan kan je, als hij bereden kan worden, vragen of hij af en toe mee kan lopen in de lessen en dat jij daarvor dan korting kan krijgen op het stallingsgeld. Met een beetje creatief denken kom je een heel eind.
Als je in dit topic even neerzet waar de shet staat en wat je ermee doet, wat hij kan, enz. kunnen we je waarschijnlijk beter helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:41

Misschien kun je meer reacties die je hoopt te krijgen verwachten als je het in normaal Nederlands vraagt (of op zn minst probeert normaal Nederlands te schrijven). Dit taalgebruik mag niet op bokt en is daarnaast erg vervelend te lezen! Het maakt je verhaal erg raar en ongeloofwaardig.

Ik denk niet dat er ook maar een manier is om geld te verdienen aan een SHET. Voor een shet zul je ook niet zo snel iemand vinden die je wil betalen om hem bijv. te mogen verzorgen/rijden, aangezien het dan om kinderen gaat. Bovendien ben je zelf nog erg jong, wat vinden je ouders?

Enne...meestal stop je geld in je paard...er zijn maar weinig mensen die eraan kunnen verdienen...
Laatst bijgewerkt door Jessica op 17-01-07 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:41

geen woorden meer aan toe te voegen bij Tatt_x

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:42

Lees misschien je tekst eens terug, volgens mij is het slecht te begrijpen voor de meesten wat je bedoelt.

Hoe oud ben je, ik zou zeggen. Neem zelf een baantje of klop bij je ouders aan. Met je shet zelf geld gaan verdienen is een beetje pennyverhaal, maar niet echt realiteit namelijk.

En als financiën een probleem zijn. Hoe hard het ook klinkt, maar je shet heeft recht op een goede verzorging. Als financieel die middelen er niet zijn, misschien heeft die het dan beter ergens anders? Wellicht zijn er afspraken te maken dat je af en toe nog een slangs kunt komen.

Beste tip is gewoon: Zoek werk. Van krantenwijk, folders tot vakkenvullen tot oppassen tot huishoudelijke hulp of schoonmaakwerk. Vast wel wat te verzinnen, overleg eens met je ouders.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:43

Tatt_x schreef:
Ten eerste ; Het is Shet , niet schet Knipoog
Ten tweede ; Msn taal is niet toegestaan op bokt , en fatsoenlijke zinsbouw en structurering zou ook leuk zijn

En ten derde ; Ik zou geen idee hebben hoe je met een shet geld kan verdienen , als dekhengst misschien (als hij hengst is) maar daar komt een hele hoop bij kijken dus dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend.

En aan paarden valt gewoon geen geld te verdienen , geld instoppen dat doe je , en dat doe je met plezier voor de hobby Lachen

Als je verder kijkt dan je neus lang is zie je dat ze 12 jaar is, ben het volledig met je eens dat d spelling enzo veel beter kan, maar ik vind het knap als jij op je 12e al alles weet over "fatsoenlijke zinsbouw en structurering" De meeste 12 jarige kunnen beter spellen en schrijven dan dit, maar misschien is ze wel dyslectisch.
Nogmaals, ik snap je commentaar, maar breng het anders, dan heeft ze er nog wat aan...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:43

misschien kan je kinderen er een rondje op laten zitten als er iets in de buurt georganiseerd wordt, en er dus veel mensen zijn.
je kan dan 50 cent per rondje vragen.
als hij er rustig genoeg voor is.
maar echt geld verdienen..

wat is er aan de hand dan, en is het niet veel handiger om een krantenwijk te zoeken of iets in die richting, zodat je zelf wat geld verdient?
ik denk dat dat meer opschiet dan dat je echt met de pony samen geld probeert te verdienen..

(zoals hierboven ook al gezegd lees ik net)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:44

Schitterend. Haha!
Wanneer gaat dit topic op slot? Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:44

je zoekt met spoed een verzorgpony en zoekt een manier om geld te verdienen met een shet anders moet die weg ??

kan je niet gewoon zonder de shet auto's gaan wassen oid ??

als de standaard financieen om een pony te houden er niet zijn
krijg je dan wel financiele support van je ouders als de pony ziek is bv?

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:47

misschien zou je als ie braaf is ergens in de buurt af en toe kinder ritjes doen ?? of een kindje les geven op je shet en daar geld voor vragen. maar ik weet niet of ie daar braaf genoeg voor is ?

en verder idd zelf baantje zoeken.

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:48

Sjoert schreef:
Schitterend. Haha!
Wanneer gaat dit topic op slot? Clown

Sjoert je bent bemiddelaar, jij mag niet stoken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:49

steffanieJ schreef:

Hey, mensen van Bokt.

Ik moet mischien mijn Shetlander wegdoen omdat ik te weinig geld heb.
Weet iemand hoe ik op een goede manier geld kan verdienen? Want anders dan moet mijn Shetlander wegdoen Verdrietig

Iemand met een geweldig idee waar je goed geld mee verdient Haha! ?

Zo het verhaal beter ?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:50

Hoho, ik stook niet.
MSN-taal mag gewoon niet. Ik had dit als moderator zonder pardon gesloten. Bloos Kom op zeg.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:51

pompompom schreef:
misschien zou je als ie braaf is ergens in de buurt af en toe kinder ritjes doen ?? of een kindje les geven op je shet en daar geld voor vragen. maar ik weet niet of ie daar braaf genoeg voor is ?

en verder idd zelf baantje zoeken.

Geweldig! Het ene kind het andere kind op een shet rondjes laten hobbelen. En dan alle beteuterd kijken en naar elkaar wijzen als er ongelukken gebeuren Duivel

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:51

Ik doe met mijn shet elk jaar op koningeninnen dag ponyritjes, verdien ik toch wel zoon 50 euro mee.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:54

In haar profiel staat : Ik ben 12 jaar en zoek een verzorgpony Verward Clown

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:55

Sjoert schreef:
Hoho, ik stook niet.
MSN-taal mag gewoon niet. Ik had dit als moderator zonder pardon gesloten. Bloos Kom op zeg.

Modjes kunnen niet heksen Sjoert, zou jij toch moeten weten Haha!

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:56

mel_shet schreef:
Ik doe met mijn shet elk jaar op koningeninnen dag ponyritjes, verdien ik toch wel zoon 50 euro mee.

50 euri en een zoon Knipoog ! ben benieuwd wat voor een ritje dat is... Haha!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:56

Citaat:
Absoluut, lekker op het land. Het heeft ook als voordeel dat ze het hele jaar lekker kan spelen, ze al heel wat doet aan haar training. Spieren en gewrichten blijven namelijk soepel, ze krijgt een beter uithoudingsvermogen, meer, en betere spieropbouw, ze blijft beter in evenwicht, leert meer over met andere paarden samen leven, en haar wintervacht kan meteen al een keer goed doorkomen.

Als ik jou was, zou ik er zelfs aan gaan denken haar misschien helemaal niet meer op een pensionstal te zetten. Een stuk duurder, je paard heeft minder vrijheid, en zeker in de eerste jaren zal ze het nog fijn vinden na de training even lekker uit te kunnen wapperen. Paarden die veel in de wei staan blijven trouwens over het algemeen veel ontspannener, ze worden minder vaak lastig gevallen en lopen het grootste gedeelte van de dag met hun hoofd omlaag.

hele maal mee eeen land!!!

En hier kan ze het wel?????Beetje vreemd....