hallo mijn pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zaira_sak

hallo mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 21:38

hallo mensen ik heb een pony waar ik western mee rijdt (shetlander) maar hij draait de hele tijd af (tijdens buitenritten aan de longe, gewoon rijden,...) tijdens buitenryden wilt hij meestal omdraaien terug naar huis,bij het rijden wil hij naar de ingang van zijn wei of de stal in lopen.en bij het longeren wil hij gaan lopen dat ik erachter hang Huilen ik heb al alles geprobeerd, de zweep tijdens het longeren.en de zweep tijdens het rijden maar dan bokt hij of gaat hij kei hard galoperen en soms naar de draad om erdoor te lopen.ik weet geen raad meer kunnen jullie mij helpen??

capopjekop

Re: hallo mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:56

Mss kun je iemand zoeken met meer ervaring om je te helpen. Het is best lastig om via de computer dingen goed uit te leggen en iemand met ervaring kan op het juiste moment ingrijpen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:57

zaira_sak schreef:
hallo mensen ik heb een pony waar ik western mee rijdt (shetlander) maar hij draait de hele tijd af (tijdens buitenritten aan de longe, gewoon rijden,...) tijdens buitenryden wilt hij meestal omdraaien terug naar huis,bij het rijden wil hij naar de ingang van zijn wei of de stal in lopen.en bij het longeren wil hij gaan lopen dat ik erachter hang Huilen ik heb al alles geprobeerd, de zweep tijdens het longeren.en de zweep tijdens het rijden maar dan bokt hij of gaat hij kei hard galoperen en soms naar de draad om erdoor te lopen.ik weet geen raad meer kunnen jullie mij helpen??

Dan heb je gewoon geen controle, wat zegt je lerraar ervan?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:24

Misschein gewoonweg dat hij in staking gaat omdat je veel en veel te groot bent

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:26

karoliena schreef:
Misschein gewoonweg dat hij in staking gaat omdat je veel en veel te groot bent

amen! precies wat ik wilde zeggen!!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:38

Wat een nuttige antwoorden Clown
Ze wil zelf niet aannemen dat ze te groot is en rijd lekker vrolijk door.. maargoed dit is een ander onderwerp.

Zaira hoe had jij die hengst willen opvoeden die je wou kopen dan?

Hij neemt je niet gigantish in de zeik maar hij begrijpt jou niet..
En de zweep is ook niet altijd de oplossing hoor, neem iemand mee die er verstand van heeft en weet waar die mee bezig is.. dan komt het vast goed

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:14

Ik heb hetzelfde probleem met Nickey als hij aan het halster en touw loopt. Zodra ik hem daar aan heb kan hij zich ineens omdraaien en er vandoor galopperen. Ik ben hier al drie jaar mee bezig maar krijg het er niet uit. Shetten zijn gewoon een stel eigenwijze hufters en er is niet altijd een oplossing voor zijn gedrag.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:30

Niet meer rijden
En o ja ook niet steeds weer een nieuw topic openen
hier boven staat alweer 1 dat je paardje iets met zen benen heeft franse stand??
Naja iig hou op met rijden is gewoon beter
en als je dat dan niet wilt inzien
vraag ons dan niks meer Lachen
sorry hoor

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:34

Ik heb haar op msn en heb haar zovaak duidelijk gemaakt dat ze niet meer op hem moet rijden. Maargoed ze vraagt het heel de tijd en als je dan eerlijk antwoord geeft gaat ze er tegen in. Dus nog een keer..

Kan ik er nog op rijden : Nee
Waarom niet: Omdat je te lang en te zwaar bent
Wat zijn de gevolgen: Vergroeingen , Rugproblemen, Actrose en nog veel meer zal maar is goed met je (o zo slimme )dierenarts babbelen.

Nog wat.. mevrouw zij eerst dat hij 7 jaar was en nu is hij ineens 3 en een half Dromen Doet ze behoorlijk zwaar werk met zo'n jonge pony..
Wat ik ook niet begrijp is dat jij geen goede begeleiding van ouders ofzo krijgt.. Haar zus is 50 kilo en rijd op een shet van 80 cm..

Ieder zijn eigen mening maar ik vind dit niet kloppen. "Omdat ze geen geld hebben voor een grotere" begin er dan niet aan.. "Omdat ze wil rijden" Ik ook maar ga ook niet op Moos zitten.. Tegen de tijd dat ik weer kan rijden schaf ik een pony of paard aan waar ik wel op pas!
Om de dag een topic openen ben ik te zwaar hoeveel kan hij houden is een pony van 4 cm wel groot genoeg van mijn. En je krijgt steeds hetzelfde antwoord.

Maar meid zorg lekker dat je pony naar de klote gaat! En dan tegen mijn ouwehoeren omdat ik niet iedere dag naar Moos van 7 maanden ga die met zijn soortgenootjes door de wei dwarreld.
Wil je hier nog verder over discuseren kan je me ontblokken!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:37

Hm, in alle andere topics staat dat hij 4 1/2 is, maar goed..
Ik denk inderdaad dat je geen controle over hem hebt..
Verder ga ik er ook niet verder op in omdat ik het met jou lengte niet verantwoord vind om nog verder te rijden op je pony

Groetjes

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:09

beste zaira

ik zal het je nog een keer proberen
uit te leggen

je moet toch echt niet meer op je pony tje
gaan rijden
je bent te lang (en miss. ook te zwaar )
als ik kijk naar je vorige foto s en naar de manier
hoe je op je ponytje zit en hem in de mond trok
(foto kan natuurlijk een moment opname zijn)
kan ik de conclusie trekken dat je waarschinlik wel al heel lang rijd maar nog niet goed
als jij op je shetje gaat zitten breng je hem waarschijnlijk uit onbalans en word het voor hem nog schadelijker dan dat je te zwaar bent
hij zal zijn gewrichten gaan beschadigen en misschien wel reuma krijgen of een zere rug
(ik rij ook niet als de beste hoor)
ik ben van mening dat een keertje erop zitten heus niet zo heel erg is
maar een keertje he
dus niet dagelijks

en uit je verhaal hierboven begrijp ik dat je pony ook geen respect voor je heeft
ga lekker grondwerk met hem doen ga lekker knuffelen ,wandelen of poetsen
bouw jullie band op
vraag wel begeleiding van iemand die er verstand van heeft
want zo gemakkelijk zijn die shetjes nog niet

als je eenmaal controle hebt over je pony is het mischien zelfs mogelijk om met een karretje te rijden mits je natuurlijk ook iemand hebt ie weet waar hij/zij het over heet
een karretje is toch ook hardstikke leuk

ik snap dat als je jonger bent dat je graag wil rijden
wie wil er nou af en toe niet lekker rennen met zijn pony tje
maar je zult merken dat als je een goede wederzijdse band hebt opgebouwd oftewel :
het klinkt hard ,als je pony jou als zijn meerdere ziet
dat al het andere naast het rijden eigenlijk leuker is
want ja meis eigenlijk ben je nu al wat te groot maar over drie jaar helemaal en dan kan je echt niet meer gaan rijden
zou het dan niet leuk zijn om al die andere dingen met hem te kunnen en dan ook nog met een goede gezonde pony
in plaats van een ongezonde pony waar je niet veel meer mee kunt behalve de DA kosten betalen

dus als je nou eens een topic opent over hoe je het beste grondwerk met je pony kan doen
dan zijn er denk ik een heleboel mensen die je graag advies willen geven

dus gooi je kont nou niet tegen de krib
en ga op een wat meer verantwoorde manier met
je pony tje om
dat zal hem ten goede komen en jou ook want als jij en hij wat ouder zijn heb je nog steeds een gezond pony tje waar je ook wat mee kan

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 08:22

ik denk dat jij je pony gewoon heel erg dwars zit tijdens het rijden.
Lengte van de ruiter is erg belastend voor een kleine pony en kan dus in de beweging hinder geven.
Zoek een klein ervaren meisje en laat die op hem rijden

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:23

idd er niet meer op rijden...zoals ieder boktlid al heeft gezegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:27

Lieverd, neem het nou van iedereen aan die het hier en in andere topics zegt. Je bent te groot!!! Vind je het gek dat die arme pony niet meer wil? Het is niet leuk om dat zo te horen maar wil je soms dat je pony problemen krijgt met zijn gezondheid? Want als je zo doorgaat krijgt hij dat geheid. Als je zoals nu alleen maar aan jezelf en je eigen plezier denkt kan ik je geen paardenliefhebber noemen. Imo ben je dan eerder op weg naar mishandelaar en dat meen ik echt!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:51

Hou je dan ook nooit op??? Ik sluit me aan bij de rest. Stoppen met rijden en ga lekker knutselen met je pony.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:31

IndianLady schreef:
Hou je dan ook nooit op??? Ik sluit me aan bij de rest. Stoppen met rijden en ga lekker knutselen met je pony.

Een beter bokt begint bij jezelf, gewoon niet meer reageren of temmen Knipoog
viewtopic.php?f=25&t=709429

Slotje hier