hoe ver / lang wandelen met klein formaat ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

hoe ver / lang wandelen met klein formaat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 10:22

de titel zegt het al : het ver of hoe lang zou je kunnen wandelen met zo'n kleine opdonder ? Nee niet onder het zadel, ik ben 28 en 1m70, en de opdonder in kwestie is 85 cm ofzo. Haha! Wel volwassen, dus het gaat niet om een veulen.

Ze is helaas niet van mij, al kan ik haar wel knuffelen naar believen. Ze is zeer schichtig en zelfs poetsen gaat niet erg goed (verder heel lief), wandelen is op dit moment zeker niet aan de orde.

Maar ik vroeg me af, stel dat je zelf te voet gaat, een uurtje moet wel lukken (mits een beetje training, nu is ze alleen grasmaaiertje) maar kan je met zo'n kleine ook lange wandelingen maken ? 3 uur, een halve dag, een hele dag... (natuurlijk niet 1 2 3 hé, zou zeker de nodige training ervoor uit trekken). Of mee aan de hand terwijl je een andere pony rijdt.
Ik weet dat grote shetters (1m) sterk zijn en veel aankunnen, geldt dat voor die kleine hummeltjes ook ?
En zou je ze kunnen belasten met gewicht, in de zin van een dekje+singel met aan beide kanten een tasje met eten in, EHBO...? Zeker geen groot gewicht hoor. 10 - 20 kilo, is denk ik wel doenbaar ?

wat is jullie mening ?

Tiffany

Re: hoe ver / lang wandelen met klein formaat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:27

Tja, waarom niet?
Als ze er conditie voor hebben... die kleintjes zijn sterker dan je denkt hoor.
Ik heb nu ook een mini van 7 maandjes hier wandel ik ook geregeld mee en die vind het prachtig! Maar als hij volwassen is (hij wordt 85 cm+-) wil ik hem voor de sulky beleren en lekkere lange wandelingen maken Lachen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 10:32

hé ja voor de sulky, moet helemaal zalig zijn. En dan het bos onveilig gaan maken. Ja Haha!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:40

Je kunt ze zeker wat belasten met gewicht, En ze kunnen beste kilometers maken, mits een beetje conditie.

Ook shetlanders kunnen best wat hebben, voor de sulky kunnen ze hun eigen gewicht 2 keer trekken, mits getraint.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:17

jokari schreef:
hé ja voor de sulky, moet helemaal zalig zijn. En dan het bos onveilig gaan maken. Ja Haha!

Idd haha Haha! Lekker crossen Bloos

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:21

met die van mij heb ik al hele wandelingen er op zitten...uurtje of 4 ofzo is mn record! hij kan veel meer, maar dan hebben mn eigen voetjes het meestal wel gehad Bloos !
belasten kan ook wel... maar zou het niet teveel doen als je lang gaat wandelen, is dan wel vermoeiender! maar tasjes met EHBOspul (kleine spulletjes), wat eten of drinken ofzo kan makkelijk!! dat zal denk ik niet boven de 10kg uitkomen..!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:25

langzaam opbouwen dan kun je op den duur wel een hele dag wandelen Haha!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:28

Steeds een stukje verder lopen, maar wel in de gaten houden dat je het stuk vaak ook nog terug moet met ze..

Goed idee, de mini mee als pakpony..picknickspullen mee in een zadeltas of zo.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:53

Ik ben al een half jaar aan het opbouwen met wandelen, tegenwoordig kan ze met gemak een volle dag rondlopen. Lekker doorstappen met zo nu en dan een drafje er tussendoor. Als ze zin heeft mag ze in het bos ook galloperen. Maar dat is slechts op enkele stukken. Het is dus gewoon een kwestie van conditie opbouwen. Op een gegeven moment (bv. na een uurtje lopen) merk je wel dat je pony vermoeider wordt. Dan is het dus al weer meer dan genoeg. Verschilt nogal per paard.